Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on yksin matkaavalle sellainen ajatus, jolla saa itsevarmuutta?

Vierailija
10.03.2025 |

Mihinkään KAUAS ulkomaille en ole menossa yksin, mutta jännitän mitä tahansa matkaa. Millä ajatuksella saisi itsevarmuutta ja sellaista, että menee vain eikä pyytele anteeksi olemassaoloaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita matkatoimiston järjestämästä matkasta.

Vierailija
2/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin, että minähän olen kävelevä lompakko ulkomailla, joten olen hyvinkin tärkeä henkilö siellä haahuillessani muiden mailla. Mitäs muita itsevarmuutta antavia ajatuksia olisi? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nyt pelkää vaikka kaupan kassalle puhumista.

Vierailija
4/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

key locker

Vierailija
5/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole menossa niin kauas yksin. Johonkin pariin lähimaahan vain.

Vierailija
6/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidat itsellesi yksityisoppaan.

Vierailija
8/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidat itsellesi yksityisoppaan.

No en ajatellut.

Vierailija
9/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset käymään kaikissa niissä paikoissa, joihin juuri sinä itse haluat, eikä kukaan ole mukana nillittämässä! Tämän kun sisäistät,  se riittää!

Vierailija
10/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sen kummempaa kuin kotimaassa. Ajattelet vain, että olet menossa lähimpään Prismaan etkä mieti turhia

Vierailija
11/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että vieraassakin paikassa arki on pohjimmiltaan samanlaista. Solahdat sinne omien rutiiniesi kanssa.

Vierailija
12/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän se ole sen kummempaa kuin mihin tahansa Suomenkaan kaupunkiin matkustaminen. Et sä sieltä väkijoukosta edes mitenkään erotu muille, jos länsimaissakin vain liikut.

Itse matkustan mieluiten yksin ja ihan mannertenvälisetkin reissut. Koskaan tullut mistään ongelmaa.

Vierailija
13/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole sen kummempaa kuin kotimaassa. Ajattelet vain, että olet menossa lähimpään Prismaan etkä mieti turhia

Juuri tuollaisella asenteella haluaisikin mennä :-) en kadehdi matkaavia ihmisiä (olen itsekin nähnyt maailmaa), vaan kadehdin sitä että jotkut eivät yhtään jännitä. Sen kun vain menevät. Minulla on aina kamala jännitys ja tunne, että minun kuuluu pysyä Suomessa. Vaikken tosiaankaan halua elää elämääni vain kotimaan rajojen sisäpuolella.

Vierailija
14/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele vaikka että sielä on muitakin sinun ikäisiäsi henkilöitä, jotka elävät ja kävelevät samoja katuja päivittäin itsekseen ilman pelkoa tai jännitystä. 

vaikea selittää, mutta yritä saada ajatuksesta kiinni. Pohjoismaissa varsinkin on hyvin turvallista ja ihmiset elävät hyvin samankaltaista arkea kuten Suomessa.  

Vierailija
15/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet ja luotat omiin kykyihisi. Jos osaat tarvittavaa kieltä, kaikki on ok.

Vierailija
16/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaisella asenteella haluaisikin mennä :-) en kadehdi matkaavia ihmisiä (olen itsekin nähnyt maailmaa), vaan kadehdin sitä että jotkut eivät yhtään jännitä. Sen kun vain menevät. Minulla on aina kamala jännitys ja tunne, että minun kuuluu pysyä Suomessa. Vaikken tosiaankaan halua elää elämääni vain kotimaan rajojen sisäpuolella.

Pidät lompakon, kännykän ja passin turvassa, etkä liiku pimeässä epämääräisillä alueilla, niin ei ole mitään hätää. Ihan niin kuin Suomessakin.

Vierailija
17/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut pitkin elämääni tosi paljon. Mitään erityisempää ei ole tapahtunut koskaan. Mutta jostakin syystä vanhemmiten olen alkanut stressaamaan tulevia matkoja enemmän ja miettimään mitä kaikki ongelmia voi olla vastassa. Mutta kun olen sitten matkalla, kaikki hermoilu on tiessään ja samoilen tyynesti paikasta ja tilanteesta toiseen.

Vierailija
18/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sinun pitäisi pyydellä anteeksi olemassaoloasi? MItä helvettiä?

Matkustat yksin ja sillvä selvä. 

Vierailija
19/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseluottamusta saat, kun ymmärrät, että kukaan ei tunne sinua eikä tule toiste kadulla vastaan. Ei tarvitse hävetä mitään.

Vierailija
20/21 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä miten se matkailu olisi erilaista seuran kanssa. Kuulostaa pikemminkin siltä että kärsit ahdistuneisuushäiriöstä tms. eikä sillä ole varsinaisesti tekemistä matkailun kanssa, vaan ylipäätään pelkäät muita ihmisiä. Suosittelen terapiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan