Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatorissa 17 000 työpaikkaa, meillä on 321 000 työtöntä. Ja hallitus vain kiristää tukia.

Vierailija
10.03.2025 |

Kiitos kokoomuksen hallitus. Potkikaa vielä vähän lisää meitä veronmaksajia.

Kommentit (478)

Vierailija
241/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko aloituksen logiikka se, että kun työttömien määrä kasvaa, tukia pitää nostaa?

Vierailija
242/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähän outo tilanne. Hain töitä melkein vuoden onnistumatta. Viisi viikkoa sitten laajensin hakua kv. alustoille. Sain viikko sitten yhteydenoton Ateenasta työpaikkaan liittyen. Ensimmäinen haastattelu on takana teamsin välityksellä. Halusivat minut valinnan loppusuoralle ja perjantaina olen Ateenassa paikan päällä haastateltavana. Hybridimallikin sopisi heille (2 viikkoa Ateenassa, 1 viikko Suonessa). 

Nyt vaan sormet ristiin, että saisin tämän paikan. Olen ihan valmis lähtemään sinne, kun Suomesta ei töitä vaan löydy. 

Outo tilanne tämä on mielestäni siis siinä mielessä, että osat on vaihtuneet. Kreikka on päässyt hyvin jaloilleen ja siellä on työtä tarjolla. Suomi taas luisuu kovaa vauhtia sinne, missä Kreikka oli 20v sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Ai 5€/h

Älä puhu paskaa!

Mulle kelpaa 5€/tunti. Kunhan pääsen töihin. Kyllä se siitä korjaantuu.

Ihmeväkeä täällä kun ei mikään kelpaa! Kuin jotain kuninkaallisia. Pitääkö perseetkin pyyhkiä ja limousinilla hakea töihin arvoin rouvat?

Ei muuten korjaannu paitsi paikallisella sopimisella ja sehän on kauhistus kun tätä palstaa lukee.

Vierailija
244/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SairaS kokopersehallitus on typerys

Vierailija
245/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vähän outo tilanne. Hain töitä melkein vuoden onnistumatta. Viisi viikkoa sitten laajensin hakua kv. alustoille. Sain viikko sitten yhteydenoton Ateenasta työpaikkaan liittyen. Ensimmäinen haastattelu on takana teamsin välityksellä. Halusivat minut valinnan loppusuoralle ja perjantaina olen Ateenassa paikan päällä haastateltavana. Hybridimallikin sopisi heille (2 viikkoa Ateenassa, 1 viikko Suonessa). 

Nyt vaan sormet ristiin, että saisin tämän paikan. Olen ihan valmis lähtemään sinne, kun Suomesta ei töitä vaan löydy. 

Outo tilanne tämä on mielestäni siis siinä mielessä, että osat on vaihtuneet. Kreikka on päässyt hyvin jaloilleen ja siellä on työtä tarjolla. Suomi taas luisuu kovaa vauhtia sinne, missä Kreikka oli 20v sitten. 

Toisaalta jos Kreikkakin lopulta selvisi, miksi Suomi ei niin ikään lopulta selviäisi? Posin kautta.

Vierailija
246/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin työkkärin työnhakukurssista, ihan konkreettisia vinkkejä sain cv hiomiseen ja haastatteluihin sekä piilotyöpaikkojen etsimiseen.

Muissa asioissa en kylläkään sitten hyötynyt työkkärin "palveluista" mitenkään. Tuntui että olin liian oma-aloitteinen ja he koittivat lähinnä jarrutella.

Työpaikoista vain harvat laitetaan julkiseen hakuun, koska muuten joutuisivat lukemaan satoja turhia hakemuksia (leipuri hakee kirurgiksi).

Työpaikkoja on varmasti enemmän kuin tulee näkyville, mutta niitä pitää osata etsiä. Se on tietysti aina vaan vaikeampaa sellaiselle joka on pitkään ollut pois työmarkkinoilta.

Suosittelen kaikille sitä taktiikkaa jota itse käytin jopa keski-ikäisenä asuntovelallisena alanvaihtajana lapsiperherumban keskellä: kyselin ihan kesätöitä ja harjoittelu/ työkokeilupaikkoja jotta sain luotua suhteita uudelle alalle. Se kannatti vaikka tekikin taloudellisesti tilapäisesti tiukkaa.

Heittäytykää ja olkaa valmiita tilapäisiin taloudellisiin uhrauksiin.

Vierailija
247/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ei työtä hakea. Minä hakea Kela raha. Miksi kuka mennä työ ? Kela raha paras. Asunto ja ruoka Kela maksaa

Vierailija
248/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ei työtä hakea. Minä hakea Kela raha. Miksi kuka mennä työ ? Kela raha paras. Asunto ja ruoka Kela maksaa

Joo varmaan afrikkalaiselle kela-etu on 10-kertainen tulo verrattuna heidän paikallisiin palkkoihin. Mutta suomalainen ei saa normaalisti kuin 600-1400 euron rahallisen vastikkeen.  Sillä pärjää mutta ei taloja rakenneta. Kuin afrikkaan.

Vierailija
249/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä iso suku asua sama ja lähi-itä. Me brothers laittaa kaikki kela asunto vuokra . Tulla raha vuokra ja kela . 10 000$ month. Se paras tulo. Ei työ tarvita

Vierailija
250/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmaan afrikkalaiselle kela-etu on 10-kertainen tulo verrattuna heidän paikallisiin palkkoihin. Mutta suomalainen ei saa normaalisti kuin 600-1400 euron rahallisen vastikkeen.  Sillä pärjää mutta ei taloja rakenneta. Kuin afrikkaan.

Saahan monet enemmän. Iltalehden tutkimuksen mukaan lähes 6000€ kuussa useilla kymmenillä kela-hakijoita . Varmaankin tuhansia ihmisiä saa yli 3000€ / kk

Vierailija
251/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen ei ole tulossa lisää työpaikkoja. Päinvastoin työpaikat vähenevät.

Kannattaisi yrittää pikkuhiljaa hyväksyä tosiasiat.

Vierailija
252/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akadeeminen voi mennä siivousfirmaan töihin. 

Vierailija
253/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi alkaa yrittämään. Suomi kärsii yritystoiminnan vähyydestä. Koska Kela ja sossujärjestelmöä opettanut ihmiset saamattomiksi. 

Vierailija
254/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akadeeminen voi mennä siivousfirmaan töihin. 

Tottakai voi. Ennemin mitä tahansa kuin  kotona lorvailu! Siivousfirmasta voi edetä pomoksi tai perustaa oman firman tai löytää uusia maailmaa valloittavia teknologisia ideoita. Kotona ei saa mitään aika. Kansantalous ei niin kehity.

Vierailija
255/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssäoloehto muuttui vuoden vaihteessa entisestä 6kk, nykyiseen 12kk. 

Samaten saat kassasta/liitosta täyttä rahaa vain muutaman kuukauden kunnes sitä hiljalleen leikataan 20% kerrallaan. 

MITEN TÄLLAISET OVAT MENNEET LÄPI?

sanna ja tytöt lahjoitti veronmaksajien miljardit ulkomaille, joten nyt valtion rahat ovat loppu

Pyh. Petteri on into piukeena tuhertamassa nimeänsä 800 miljardin euron velkapaperiin edes sopimustekstiin tutustumatta.

Hallitusohjelma kieltää yhteisvelanoton tämän hallituskauden aikana kiitos siitä PS.

Vierailija
256/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia joudutaan leikkaamaan jotta kaikille riittäisi tulevina vuosina edes vähän. Työttömiä tulee koko ajan lisää.

Vierailija
257/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan lisää maahan muuttajia, niin paranee tuo työttömyys!

Vierailija
258/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukia joudutaan leikkaamaan jotta kaikille riittäisi tulevina vuosina edes vähän. Työttömiä tulee koko ajan lisää.

Minkähän takia työttömiä tulee lisää? Ettei vaan suojaosuuden poisto aiheuttaisi lisää työttömiä ja konkursseja?

Vierailija
259/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi alkaa yrittämään. Suomi kärsii yritystoiminnan vähyydestä. Koska Kela ja sossujärjestelmöä opettanut ihmiset saamattomiksi. 

Ei ole rahaa alkaa yrittäjäksi. Kun yrittäjyys vaatii alkupääomaa ja alkupääomaa ei saa hankkia.

Vierailija
260/478 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitens ne piilo työpaikat?

Miksi ne pidetään piilossa jos niihin halutaan työntekijöitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi