Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinhuoltajuuden hakeminen

Vierailija
09.03.2025 |

Hei, miten käytännössä yksinhuoltajuuden hakeminen tapahtuu? Isä olisi valmis ns. luovuttamaan huoltajuuden täysin minulle, joten pystyykö sen vain allekirjoittaa lastenvalvojalla?

Entä onko samalla käynnillä pakollista allekirjoittaa tapaamis- ja elatussopimukset?

Meillä on suullisesti sovittu tapaamiset ja elatuksen makaut, eikä niissä ole ollut ikinä ongelmaa. Tapaamisista lapsi, enkä minä haluaisi allekirjoittaa sopimusta. Joten onko mahdollista, että vain kirjoittaisi yksinhuoltajuudesta sopimuksen, mutta ei muusta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että viet käräjille. Itse vein vuosi sitten kun lapsen isä ei ollut pitänyt 3v yhteyttä eikä suostunut käymään lastenvalvojan luona. Meillä oli yhteishuoltajuus mutta lapsi ei kiinnostanut. Hain yksinhuoltajuutta ja sen sain. 

Vierailija
22/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä sitä mieltä, että jos asiat sujuvat välillänne, niin älä sotke viranomaisia ja tanttoja kuvioon. Nämä höpönpöppölauselmat lapsen edusta ovat heidän lobbaustaan omien palvelujensa myymieksi, eivät millään tasolla lapsen etu.

Miksi tarvitset yksinhuoltajuuden, jos mies on ns. helppo? Jos hän katoaa ulkomaille, voit hakea valtion kustannuksella käräjäoikeudesta yksinhuoltajuuden. 

Tuo tanttalauma pitää saada erotettua perheistä, ennen kuin he tuhoavat koko väestön.

Esimerkiksi mietin miten passit yms saa hoidettua, jos tosiaan ulkomaille muuttaa. Lapsi ei itse haluaisi olla ollenkaan tekemisissä isänsä kanssa, vaikka olen yrittänyt tukea siinä kuitenkin.. Myös isän menneisyyden takia minkälainen on ollut meitä kohtaa. Raha- asiat on kyllä ihmeen helposti mennyt, mutta monet muut asiat vaikeita, en viitsi niistä kaikista avautua tänne :/ 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ahne vieraannuttaja

Millä tapaa minä olen ahne vieraannuttaja? Jos lapsi pelkää isäänsä ja käy avunpiirissä sen takia, eikä halua tavata isäänsä kuin harvoin meillä, ni se taitaa olla isänsä vika, eikä minun. Itselleni on se ja sama maksaako isä elareita, mutta lapsen etuhan se on, niiko ylempänäkin sanottu.

Miksi sitten tarvitset sen yksinhuoltajuuden? Mihin se käytännössä vaikuttaa?

Siihen, ettei isä tahalteen vaikeuta tiettyjä asioita.

Vierailija
24/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi kirjoita mitään sopimuksia eikä hänen tarvitse niitä noudattaa

Vierailija
25/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeuteen viet, helppoa ja nopeaa. 

Vierailija
26/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä on kyllä outo. Miksi haluaa sinulle yksinhuoltajuuden? Miksi ei halua sopia virallisesti elatusta? Aikooko häipyä jonnekin tielle tietymättömille? 

En osaa vastata itsekkään noihin, kun en itsekkään saa häneltä tarkempia vastauksia, mutta ilmeisesti aikoo muuttaa työn perässä ulkomaille. Olen pari vuotta miettinyt yksinhuoltajuutta ja häneltä sitä kysellyt mitä mieltä olisi ja vastauksena on " ihan sama, hae vaan, niin allekirjoitan". Mutta en tiedä miksi ei halua sopia virallisesti elatuksesta, enkä ole asiaa tarkemmin miettinyt, ku on maksanut sovitut  yms.

No eikö tuo ole selvä sitten. Soitat lastenvalvojalle, että olette sopineet yksinhuoltajuudesta ja haluatte allekirjoittaa sen paperin, ettekä muuta tällä kertaa. Simple as that.

Näin minäkin ajattelin kun luin. Isähän on suostuvainen tähän. Voi sen elatuksenkin paperille pyytää samalla tavalla, kertoo vain minkä summan siihen laitetaan. Tapaamisten kanssa sama juttu, siihen voi kirjata vaikka että sovitaan yhdessä.

Vierailija
27/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä on kyllä outo. Miksi haluaa sinulle yksinhuoltajuuden? Miksi ei halua sopia virallisesti elatusta? Aikooko häipyä jonnekin tielle tietymättömille? 

En osaa vastata itsekkään noihin, kun en itsekkään saa häneltä tarkempia vastauksia, mutta ilmeisesti aikoo muuttaa työn perässä ulkomaille. Olen pari vuotta miettinyt yksinhuoltajuutta ja häneltä sitä kysellyt mitä mieltä olisi ja vastauksena on " ihan sama, hae vaan, niin allekirjoitan". Mutta en tiedä miksi ei halua sopia virallisesti elatuksesta, enkä ole asiaa tarkemmin miettinyt, ku on maksanut sovitut  yms.

No eikö tuo ole selvä sitten. Soitat lastenvalvojalle, että olette sopineet yksinhuoltajuudesta ja haluatte allekirjoittaa sen paperin, ettekä muuta tällä kertaa. Simple as that.

No sitä mie yritin tuossa kysyäkki, että voiko onnistuu noi helposti, vai onko kaikki pakko allekirjottaa.. Mutta kiitos vastauksesta 😁

Vierailija
28/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes kysyisi asiasta lapsen mielipidettä. Sinuna olisin toiminut jo ja laittanut asian eteenpäin. Ei lastenvalvojalle-helvetistä seuraava. 

Vierailija
29/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä ees revit, että lapsi mitää sopimuksia kirjottaa? Totta kai hänen vointinsa/ mielipiteensä kuunnellaan ja myös psykoterapeutin jne jne. Lopulta me vanhemmat ne päätetään. 

Vierailija
30/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos varmennuksesta!

Vierailija
31/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä sitä mieltä, että jos asiat sujuvat välillänne, niin älä sotke viranomaisia ja tanttoja kuvioon. Nämä höpönpöppölauselmat lapsen edusta ovat heidän lobbaustaan omien palvelujensa myymieksi, eivät millään tasolla lapsen etu.

Miksi tarvitset yksinhuoltajuuden, jos mies on ns. helppo? Jos hän katoaa ulkomaille, voit hakea valtion kustannuksella käräjäoikeudesta yksinhuoltajuuden. 

Tuo tanttalauma pitää saada erotettua perheistä, ennen kuin he tuhoavat koko väestön.

Esimerkiksi mietin miten passit yms saa hoidettua, jos tosiaan ulkomaille muuttaa. Lapsi ei itse haluaisi olla ollenkaan tekemisissä isänsä kanssa, vaikka olen yrittänyt tukea siinä kuitenkin.. Myös isän menneisyyden takia minkälainen on ollut meitä kohtaa. Raha- asiat on kyllä ihmeen helposti mennyt, mutta monet muut asiat vaikeita, en viitsi niistä kaikista avautua tä

Helposti ellei epäillä jotain lapsikaappausta.

Vierailija
32/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes kysyisi asiasta lapsen mielipidettä. Sinuna olisin toiminut jo ja laittanut asian eteenpäin. Ei lastenvalvojalle-helvetistä seuraava. 

Siis mistä asiasta ei pitäisi kysyä lapselta mielipidettä? En ole kysynyt  yksinhuoltajuudesta lapselta lupaa. Ainakin tähän asti isälle on ollut ok, että lapsi haluaa nähdä vain harvoin häntä jne. Jos tarkoitat sitä, että olen kysynyt että haluaako tavata isäänsä, ni mielestäni on outoa ainakin meidän tilanteessa, jos sitä ei kysyisi lapselta..

Vierailija
33/34 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi mietin miten passit yms saa hoidettua, jos tosiaan ulkomaille muuttaa. Lapsi ei itse haluaisi olla ollenkaan tekemisissä isänsä kanssa, vaikka olen yrittänyt tukea siinä kuitenkin.. Myös isän menneisyyden takia minkälainen on ollut meitä kohtaa. Raha- asiat on kyllä ihmeen helposti mennyt, mutta monet muut as

Mitä ihmettä selität? 

Vierailija
34/34 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä ees revit, että lapsi mitää sopimuksia kirjottaa? Totta kai hänen vointinsa/ mielipiteensä kuunnellaan ja myös psykoterapeutin jne jne. Lopulta me vanhemmat ne päätetään. 

Esim aloituksesta?

Ehkä lapsen paras paikka olisi jossain ihan muualla