Ikäsi ja eläkekertymäsi?
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yksi vuosi eläkekertymässä väärin. Eläke on laskettu Minimiäitiyspäivärahan mukaan, vaikka olen saanut ihan kunnon äitiyspäivärahan.
Mistä nuo eläkeyhtiöt vetävät tulotiedot?
Ota yhteyttä eläkeyhtiöösi ja kerro virheestä. Mitä nopeammin kerrot siitä, sitä helpompi asia on selvittää. Nykyisin eläkeyhtiöt saavat tiedot Tulorekisteristä, mutta ennen sen tuloa työnantajat ilmoittivat tulotiedot suoraan eläkeyhtiölle.
Otin jo kerran yhteyttä eivätkä korjanneet?
Kuinka vanhat tiedot tulorekisterissä näkyvät?
Tulorekisteri tuli vasta 2017 tai 2018, joten sitä vanhempia tuloja siellä ei näy. Pyydä Kelasta todistus saamistasi äit
Jos lähetän sinne eivätkä laita eläkettä oikeiden tulojen mukaan niin teen poliisille rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa edes ihan tuota aloittajan summaa ja keskeytymätöntä työuraa 40 vuotta takana ja nyt eläkkeellä🙄
Oletko tehnyt osa-aikatyötä?
Ei, täysipäiväistä, 7 pv viikossa, 10- 16 tuntia/pv maataloudessa
6 h päivä ja kotona töitä käytännössä.
6 ei ole täyspäiväinen, toki jos tekee 7 päivää viikossa.
Maatalous on yritys, etkö maksanut eläkemaksua?
Näkee että et tiedä paskaakaan maataloudesta. Karja poikii yölläkin, voi sairastua jokin, pitää huolehtia vasikoista, siemennettävistä, hakea rehua varastoista, aumoista AIV päivitäin. Jopa hätäteurastuksiakin
Kesällä korjata aitoja, rehun teko, viljan kylvö, puinti, olkien keruu ja varastoon ajo, ym. ym. Kirjanpito joka eläimestä erikseen. Asiakkaiden hakukäynnit rehunostajien osalta
Ei eläkettä voi laittaa kelan rahan mukaan jos oikeasti on saanut muuta rahaa.
Jos ei muuteta niin teen tutkintapyynnön poliisille.
Ei ketään kiinnosta, että olet tehnyt pitkää päivää maatalossa. On oma vikasi, jos olet jättänyt eläkemaksut maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ei eläkettä voi laittaa kelan rahan mukaan jos oikeasti on saanut muuta rahaa.
Jos ei muuteta niin teen tutkintapyynnön poliisille.
Poliisi saa katsoa pankkitiliotteet mitä on oikeasti maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa edes ihan tuota aloittajan summaa ja keskeytymätöntä työuraa 40 vuotta takana ja nyt eläkkeellä🙄
Oletko tehnyt osa-aikatyötä?
Ei, täysipäiväistä, 7 pv viikossa, 10- 16 tuntia/pv maataloudessa
6 h päivä ja kotona töitä käytännössä.
6 ei ole täyspäiväinen, toki jos tekee 7 päivää viikossa.
Maatalous on yritys, etkö maksanut eläkemaksua?
Etkö osaa lukea 10-16 tuntia /
Mihin unohdit muut,. Karja poikii, usein yölläkin, lehmät pitää ruokkia useita kertoja pv, hakea rehuja varastosta, AIV aumoista. Siemennykset, sairastapaukset, vasikoiden hoito, teuraskarjan hoito. kirjanpito joka eläimestä, possut, kanat hoitaa .Iltakierros klo 21
Kesällä kylvö, puinti, viljan ajo kuivuriin ja sieltä varastoon ( sisältää lapiointiakin ), heinien paalaus, ja ajo varastoon , olkien keruu ja varastointi.
Nuo kaikki on hyvin fyysisiä töitä ja se tuntuu, tekonivelet ovat tulleet tutuiksi
Aika tomppeli, jos luulee että yhtä helpolla pääsee kuin palkkatyössä😡
63 v. Kertymä 3400 €. Odotan eläkkeelle pääsyä.
Ikää 113 vuotta. Menin 2 vuotiaana töihin ja eläkettä on kertynyt 5€ 60c.
Nuo hiton kakarat on vienyt kaiken. En pääse varmaan ikinä eläkkeelle!
Vierailija kirjoitti:
Ei ketään kiinnosta, että olet tehnyt pitkää päivää maatalossa. On oma vikasi, jos olet jättänyt eläkemaksut maksamatta.
🙄😡
Ei ole oma vika, mies ei antanut maksaa
Ei ketään kiinnosta teidän työhistoria.
Luulette itse, että kiinnostaa, mutta ei kiinnosta.
Jokainen on kiinnostunut vain omista asioista.
Ja jos nivelet menee työssä niin kodin siivouksen joutuu silti ostamaan.
Ei ole ilmaissiivousta eläkeläiselle, vaikka itse olisit ollut siivoojana 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄😡
Ei ole oma vika, mies ei antanut maksaa
Ja kaikki palvelut joutuu eläkkeellä ostamaan. Osaan voi saada kelan hoitotukea, mutta kodin siivouksen ostoon ei saa. 1000 euron eläkkeestä ei mene veroa joten ei voi saada verovähennystä kodin siivouksen ostosta eikä remonteista. Valuu ei korvaa vanhoja putkia, jos tulee vesivahinko. Vakuutuksissa on ikäpoistot.
"Öljylämmitys loppuu kaikissa taloissa 2030 mennessä."
46-v ja eläkekertymä on 1761 €. Järkyttävän matala ja ihan ok palkkaisessa duunissa ollut 25-v alkaen.
Joka kerta kun eläkeotteen käy katsomassa niin summa vaan tuntuu suhteellisesti laskevan.
Vierailija kirjoitti:
Vain bioöljyllä saa lämmittää vuoden 2030 jälkeen. Se on varmaan kalliimpaa.
Itse asun vuokralla, en pystyisi maksamaan kaikkia remontteja taloon.
Vierailija kirjoitti:
46-v ja eläkekertymä on 1761 €. Järkyttävän matala ja ihan ok palkkaisessa duunissa ollut 25-v alkaen.
Joka kerta kun eläkeotteen käy katsomassa niin summa vaan tuntuu suhteellisesti laskevan.
Eläkemaksu on 7,15 % palkasta ja 8,65 %, jos on 53-vuotta ja se menee nyt eläkkeellä oleville.
Omaa eläkettä sulle kertyy 1,5 % vuosipalkasta https://www.tyoelake.fi/paljonko-saan-elaketta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienellä eläkkeellä ei saa välttämättä remontti taloon, jos vanha katto vuotaa eikä vakuus korvaa. Talo menee piloille. Tulee hometalo.
Vierailija kirjoitti:
45-vuotias nainen olen, noin 2200€ / kk arvioitu eläkkeen määrä. En kuitenkaan usko, että parinkymmenen vuoden päästä meillä yhtään mitään eläkkeitä enää edes jaetaan, joten olen onnellinen siitä, että ei ole ollut lapsia niin olen saanut säästettyä ihan kivasti eläkepäiviä varten jo nyt.
Eikös tässä kysytty kertymää, eikä arviota, ei se ihme että useimmille naisille tulee yllätyksenä eläkkeen suuruus(pienuus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienellä eläkkeellä ei saa välttämättä remontti taloon, jos vanha katto vuotaa eikä vakuus korvaa. Talo menee piloille. Tulee hometalo.
Pankki ei anna välttämättä remonttilainaa, jos eläke pieni.
Kattoremontti 16000 - 23000 euroa.
Jos katto vuotaa, pakko se on uusia.
Meidän vanhemmat teki ennen eläkkeelle jääntiä kattoremontin, uudet putket, ikkunat ja ovet. Koska vakuutus ei korvaa vesivahinkoa, jos vanha katto, putket tai ikkuna vuotaa.
Jonkun toisen miehen lapselle varmaan.