Lohilaatikkoa oikeista perunoista!!??
Kumma juttu, kun kaikki ohjeet kehottaa käyttämään pakasteperunaa ja -sipulia??
Tulee kyllä kunnon laatikko oikeista potuista ja sipulista..
Ei se voi olla niin vaikeata ja aikaa ei mene montaa minuuttia kun kuorit ja silppuat itse perunat ja sipulit. Maku on kyllä kuin yöllä ja päivällä...Pakasteista tulee kummallista "Vellulaatikkoa"!! Suosittelen!!
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen joskus ajan säästämiseksi pakasteperunoista, mutta toki tuoreista tehtynä tulee parempaa.
Ajan säästämiseksi kannattaa edellisenä päivänä kuoria perunat valmiiksi. Pakasteet ovat merkki laiskuudesta, ei muusta.
Suksi suolle ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen joskus ajan säästämiseksi pakasteperunoista, mutta toki tuoreista tehtynä tulee parempaa.
Ajan säästämiseksi kannattaa edellisenä päivänä kuoria perunat valmiiksi. Pakasteet ovat merkki laiskuudesta, ei muusta.
Ei aikaa säästy sillä, että sitä käyttää eri päivinä, höpsö. Aikaa säästyy niin, että nopeutetaan tai ohitetaan jokin työvaihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta testitilanteessa et huomaisi mitään eroa, kun sinulle laitetaan vierekkäin tuoreista ja pakasteista tehdyt laatikot.
Minä ainakin huomaan. Maistan perunasta sen umamin ja näen siitä koostumuksesta mikä on pakastesekoitusta. En tosin maista sitä umamia kaikista perunoista. Se pitää olla juuri tietyn perunaviljelijän peruna.
Umami eli lihan maku. Mitähän se sun viljelijä käyttää lannoitteena?
Umami on yksi perusmauista happaman, makean, suolaisen ja karvaan ohella. Se on japania, ja se voidaan suomentaa esimerkiksi sanalla herkullinen tai ruokahalua herättävä maku. Umamia on tyypillisesti lihassa ja juustossa, mutta sitä on myös monissa kasviperäisissä tuotteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaajan logiikalla pakastepizza ei ole oikea pizza.
Eihän se olekaan 😅
Mikä se sitten on?
Olen aina tehnyt feikkiperunoista. Sellainen muovin johdannainen puukuidulla, todella hyvä koostumus. Monet kehuneet pakasteperunaa ja tuoretta perunaa paremmaksi. En ole kokeillut koskaan oikeista perunoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ne voi jopa pilkota valmiiksi.
Lue kommentti nro 13. Käsky käy sinullekin, senkin vajaaälyinen.
Vierailija kirjoitti:
Onko tekoperunoita olemassa?
Ei. Jotkut vain ovat sitä mieltä, että puolivalmisteet, kuten pakasteperunat, ovat keinotekoisia tai oikean ruuan korvikkeita. Ehkä hauskin esimerkki näistä minkä olen kuullut on tomaattimurska.
Onko tekoperunoita olemassa?