Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että milleniaalit ikääntyvät paremmin kuin heitä edeltäneet ja seuraavat sukupolvet?

Vierailija
09.03.2025 |

Ei ole provo, ihmettelen tätä oikeasti! Boomerit ja Xenniaalit alkoivat näyttää jo kolmekymppisenä keski-ikäisiltä, minkä kuka rahansa voi itse todeta vanhoista valokuvista ja tv-sarjoista. Nyt saman huomaa zoomereista, joista osa näyttää jo parikymppisenä siltä kuin lähestyisivät nelikymppisiään. 

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä milleniaaleilla on ollut helpompi elämä ja parempi ravinto, kuin edeltäneillä sukupolvilla. Seuraavilla taas on ehkä roskaruuan ym kulutus suurempaa jo lapsuudesta kuin milleniaaleilla + kaiken maailman botoxien ja täyteaineiden käyttö aloitetaan nykyään jo parikymppisenä. Vaikka tarkoitus olisi kai ennaltaehkäistä ryppyjä ym, niin usein vaikutus on vanhentava. 

Milleniaaleilla oli tosiaan harvinaisen helppo nuoruusaika. Maailma oli auki, useimmat länkkärimilleniaalit kasvaneet kermaperseiksi joita vanhemmat hyysää (milleniaaleja kutsutaan myös huvipuistosukupolveksi) ja kannustettu hedonistiseen hauskanpitoon.

Nykynuoret on kasvaneet kriiseihin jotka vain syvenee. 

Suomen milleniaalit kasvoivat lama-ajassa.

T

Hohhoijaa, aika harvassa kun yhteiskunnalliset tapahtumat jotka koskisivat joka ikista yksilöä ja perhettä täsmälleen samalla tavalla. Edes maailmansodat eivät olleet jokaiselle samanlainen paikka. Boomeritkin tykkää vetää sitä valitusvirttä miten lapsuus oli sotien jälkeen niukka ja ankara, vaikka osa syntyi silloinkin kultalusikka suussa hyviin olosuhteisiin. 

Vierailija
82/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä AP ymmärtää, että on normaalia, että itseä vanhemmat sukupolvet näyttävät vanhoilta. He näyttävät vanhoilta jopa kuvissa, jotka heistä on otettu teininä. Se johtuu siitä, että heidän tyylinsä näyttää niin vanhanaikaiselta.

Vastaavasti itseä nuoremmat sukupolvet näyttävät lapsilta vielä parikymppisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millanen vi tun luuseri miettii tällaisia ja aloittaa ihan ketjun asiasta 🤡

Vierailija
84/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyteaineilla yritetään optimoida jotain osa-aluetta, mutta monesti kasvojen suhteet muuttuvat oudon näköisiksi. Sillä on vanhentava efekti.

Vierailija
85/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen molekyylibiologi ja pari havaintoa (ei kaikki toki tieteellisiä)

- Milleniaanien nuoruudesa ihannoitiin hoikuutta jopa sairaalloisesti. Osa meistä on omaksunut hyvin hoikan olemuksen ja se nuorentaa. Jopa biologisesti niukkaenerginen dieetti lykkää ikääntymistä. Ei myöskään edes ollut amerikkalaistyyppistä kaikkialla syömisen ja herkuttelun  kulttuuria.

-Auringon välttely. Kun olin lapsi/nuori, oltiin jo hyvin tietoisia ihosyövistä ja otsonikadosta puhuttiin paljon. Olemme siis käyttäneet aurinkorasvaa ja välttäneet aurinkoa lapsesta lähtien.

- Liikunnallisuus. Elimme vielä nuorena aikaa kun runsas liikkuminen oli itsestäänselvää ja useilla on liikunnallinen elämäntapa selkärangassa.

- Älylaitteettomuus ja mm parempi näkö. Emme kasvaneet naama kiinni älylaitteissa. Siksi meillä on esim parempi näkö ja silmälasittomuus nuorentaa olemusta.

- Pakkosuorittaminen. Laman lapsina meistä tuli tunnollisia suorittajia, joka näkyy säntillisyytenä ja mm ulkonäöstä huolehtimisena. Kiinnitämme huomiota vaatteisiin, hiuksiin ja yleiseen olemukseen paljon.

- Stressittömyys ja positiivisuus. Lamaa lukuunottamatta 1980-2010 olivat hyvin leppoisia ajanjaksoja, joten meitä ei ole vaivanneet stressi ja huolet.

- Kehon rakenne ja sirous. Tätä en osaa selittää, mutta se liittynee ruokavalioon. Nuoremmat ikäpolvet ovat suurempia ja rakenteeltaan isompia, ilman ylipainoakin. Lasteni kavereilla (tytöillä) on jo yläasteella jopa 43 kokoisia kenkiä. Minun lapsuudessa olisi ollut ennenkuulumatonta. Omat lapset ovat aika siroja, mutta heillekään ei mahdu esim. minun tai äitini sormukset.

Tässä jotain pointteja..

Vierailija
86/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso näyttää huonokuntoiselta, fyysisesti ja henkisesti. Kai siitä voi vanhemmat sukupolvet olla huolissaan, 5-kymppiset on kovemmassa kunnossa kuin 3-kymppiset.

Vierailija
87/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä AP ymmärtää, että on normaalia, että itseä vanhemmat sukupolvet näyttävät vanhoilta. He näyttävät vanhoilta jopa kuvissa, jotka heistä on otettu teininä. Se johtuu siitä, että heidän tyylinsä näyttää niin vanhanaikaiselta.

Vastaavasti itseä nuoremmat sukupolvet näyttävät lapsilta vielä parikymppisenä.

Luetun ymmärtäminen. Aloituksessa nimenomaan todetaan, että myös zoomerit vanhenee todella nopeasti. 

Vierailija
88/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahahaha rupsahtaneella kurpalla kävi tunteisiin. 

Vierailija
89/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuorillahan on tutkimuksien mukaan aika huono kunto, ehkä se vaikuttaa nopeampaan rupsahtamiseen muiden muassa. Ja, auringonotto trendinä on tehnyt ainakin pienimuotoisen comebackin! Siis ihan UV säteilyn määrän kyttäys ja ulos ruskettumaan, tästä ilmiöstä uutisoitiin viime kesänä nuorten keskuudessa.

Vierailija
90/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa ne käytösmallinsa saa. Toiset saa hyvän kotikasvatuksen toiset huonommat lähtökohdat. Ne piirtää kellä on liitua. Kortit on jaettu, on opeteltava ensin säännöt ja pelattava korttinsa paremmin kuin muut.

Vierailija
91/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haist paska 1d4r1

Onko tämä nykynuorison koodikieltä? R2D2 itselles

Vierailija
92/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jäin sinkuksi 40v, 20-30v miehet tai pojat alkoivat piirittää mua. Ajattelin että se on vitsi mutta sitten kun katsoin heidän ikätovereitaan, useimmat aika pulskia ja epänaisellisia, ymmärsin että ovat tosissaan.

Vierailija
93/103 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos makaa koko lapsuuden ja nuoruuden niin kyllä se näkyy kehossa kuten nyky parikymppisillä. Jäntevä ja liikunnallinen ihminen on nuorekkaampi.

Vierailija
94/103 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin tätä taannoin kun työpaikalle tuli uusi korkeakouluharjoittelija. Katsoin ensin että jaa nyt on vähän vanhempi opiskelija, koska hän näytti minusta samalta kuin miltä itse näytin kolmekymppisenä. Myöhemmin jutellessa ilmeni, että hän on 24.

Vierailija
95/103 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä milleniaaleilla on ollut helpompi elämä ja parempi ravinto, kuin edeltäneillä sukupolvilla. Seuraavilla taas on ehkä roskaruuan ym kulutus suurempaa jo lapsuudesta kuin milleniaaleilla + kaiken maailman botoxien ja täyteaineiden käyttö aloitetaan nykyään jo parikymppisenä. Vaikka tarkoitus olisi kai ennaltaehkäistä ryppyjä ym, niin usein vaikutus on vanhentava. 

Lisääntynyt auringonotto lomamatkoilla ja lisääntynyt alkoholinkäyttö taustalla.

Vierailija
96/103 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just mietin tätä taannoin kun työpaikalle tuli uusi korkeakouluharjoittelija. Katsoin ensin että jaa nyt on vähän vanhempi opiskelija, koska hän näytti minusta samalta kuin miltä itse näytin kolmekymppisenä. Myöhemmin jutellessa ilmeni, että hän on 24.

Ihmisten ikiä on tosiaan vaikea arvioida. Aloittaessani yliopisto-opinnot 32-vuotiaana siellä oli myös eräs toinen ikätoverini, ja luulin häntä parikymppiseksi. Muutamaa vuotta myöhemin parikymppiset opiskelutoverit luulivat minua ikätoverikseen. Toisaalta sitten nelikymppisenä uudella työpaikallani luulin 50-vuotiasta työtoveria itseni ikäiseksi, ja hän puolestaan luuli minua 50-vuotiaaksi. Ennen opiskeluja 30-vuotiaana parrakkaana miehenä työelämässä olin tekemisissä vanhusten kanssa, ja jotkut heistä kyselivät että jokos olen käynyt armeijan, mutta lienee ymmärrettävää, että vanhojen ihmisten näkökulmasta kaikki alle viisikymppiset varmaan näyttävät lapsilta.

Vierailija
97/103 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen X-gen, enkä mikään vidun xenniaali.

Vierailija
98/103 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemikaalit. Hormonaalinen ehkäisy. Pistokset nuorena. Paskat elintavat. Fyysisen työn välttely. Surkealaatuinen ravinto. Ei ulkoilua. 

Vierailija
99/103 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen molekyylibiologi ja pari havaintoa (ei kaikki toki tieteellisiä)

- Milleniaanien nuoruudesa ihannoitiin hoikuutta jopa sairaalloisesti. Osa meistä on omaksunut hyvin hoikan olemuksen ja se nuorentaa. Jopa biologisesti niukkaenerginen dieetti lykkää ikääntymistä. Ei myöskään edes ollut amerikkalaistyyppistä kaikkialla syömisen ja herkuttelun  kulttuuria.

-Auringon välttely. Kun olin lapsi/nuori, oltiin jo hyvin tietoisia ihosyövistä ja otsonikadosta puhuttiin paljon. Olemme siis käyttäneet aurinkorasvaa ja välttäneet aurinkoa lapsesta lähtien.

- Liikunnallisuus. Elimme vielä nuorena aikaa kun runsas liikkuminen oli itsestäänselvää ja useilla on liikunnallinen elämäntapa selkärangassa.

- Älylaitteettomuus ja mm parempi näkö. Emme kasvaneet naama kiinni älylaitteissa. Siksi meillä on esim parempi näkö ja silmälasittomuus nuorentaa olemusta.

- Pakkosuorittaminen. Laman lapsina meistä tuli tu

Et todellakaan ole molekyylibiologi tai et ymmärrä mitään työstäsi. 

Vierailija
100/103 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen -91 syntynyt ja poikaystävä kavereineen -99.

Ovat kaikki omaan silmään yli kolmekymppisen näköisiä ja hekin unohtavat, että olen heitä vanhempi.

Muutenkin suomalaiset säilyvät paremmin kuin esim britit ja italialaiset. Eräs entinen työkaveri luuli mun olevan 18, kun olin juuri täyttänyt 30 ja toinen italialainen kertoi, että Suomessa vaihdossa ollessaan ei uskaltanut pyytää ketään treffeille, koska kaikki suomalaiset näyttävät niin nuorilta, ettei voinut olla varma onko ihminen 15 vai 35.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän