Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että milleniaalit ikääntyvät paremmin kuin heitä edeltäneet ja seuraavat sukupolvet?

Vierailija
09.03.2025 |

Ei ole provo, ihmettelen tätä oikeasti! Boomerit ja Xenniaalit alkoivat näyttää jo kolmekymppisenä keski-ikäisiltä, minkä kuka rahansa voi itse todeta vanhoista valokuvista ja tv-sarjoista. Nyt saman huomaa zoomereista, joista osa näyttää jo parikymppisenä siltä kuin lähestyisivät nelikymppisiään. 

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me milleniaalit olemme kaikkien huono onnisin sukupolvi. Synnyimme laman aikana, opsikelimme uuden inflaation aikana ja meille pakotettiin Opintolaina kovalla rahalla. Yritimme ryömiä työelämään ja sitten PAM! Tuli korona.

Teknologia on kehittynyt, niin nopeasti ja vaikka olemme kasvaneet sen kanssa en usko, että kaikki on siltikään pysyneet yhtä hyvin tahdissa mukana verrattuna esim gen z:taan

Varsinkaan köyhät niinkuin minä . Ei meillä ollut kotona tietokonetta tai pelikonsoleita ja ekan kerran näin CD ja DVD levyn vuonna 2003 ja eka älyluurin ostin itse ekasta opintotuki rahasta vuonna 2013.

Ja niinku näkyy npillä on ihan perhanan vaikea kirjoittaa! . Takaisin nokiatnja heti.

Olin nopein tekstaaja olen varma että kirjoittaisin Nokialla nopeammin ja virheettömämmin.

Vierailija
22/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tosiaan löytyy englanniksi googlettamalla paljonkin keskustelua, on siis selvästi todellinen havainto. 

Milleniaalit itse pohtivat omaa erinomaisuuttaan? 

Mikäli et itse tupakoi tai käytä päihteitä, niin kyllä sen huomaa kun ikääntyy..

Joo milleniaaleilla on erityisen kova harha omasta erityisyydestään. Snowflake syndrooma ja päähenkilösyndrooma.

Naurattaa kun näkee somessa jotain 35v cat/dog mommyja luulemassa itseään nuoremman näköisiksi, eikä ne koskaan ole. Vain hieman yksinkertaisia taikinanaamoja luulemassa itsestään liikoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä milleniaaleilla on ollut helpompi elämä ja parempi ravinto, kuin edeltäneillä sukupolvilla. Seuraavilla taas on ehkä roskaruuan ym kulutus suurempaa jo lapsuudesta kuin milleniaaleilla + kaiken maailman botoxien ja täyteaineiden käyttö aloitetaan nykyään jo parikymppisenä. Vaikka tarkoitus olisi kai ennaltaehkäistä ryppyjä ym, niin usein vaikutus on vanhentava. 

Milleniaaleilla oli tosiaan harvinaisen helppo nuoruusaika. Maailma oli auki, useimmat länkkärimilleniaalit kasvaneet kermaperseiksi joita vanhemmat hyysää (milleniaaleja kutsutaan myös huvipuistosukupolveksi) ja kannustettu hedonistiseen hauskanpitoon.

Nykynuoret on kasvaneet kriiseihin jotka vain syvenee. 

Milleniaalit ovat kyllä erittäin ahdistunut sukupolvi. Vielä toitotettiin, että kun opiskelee ja tekee töitä, niin saa samat asiat kuin vanhemmat sukupolvet. Näin ei käynyt, vaan milleniaalit kasvoivat maailmaan, jossa ei ole varaa hankkia lapsia, vaikka olisi kokopäivätyö, kakkosautosta ja kesämökistä puhumattakaan. Ristiriita on hirveä.

Zetalaisilla oli jo melko selvää, etteivät pääse apajille, niin ovat kyynistyneempiä kuin milleniaalit. 

Vierailija
24/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä milleniaaleilla on ollut helpompi elämä ja parempi ravinto, kuin edeltäneillä sukupolvilla. Seuraavilla taas on ehkä roskaruuan ym kulutus suurempaa jo lapsuudesta kuin milleniaaleilla + kaiken maailman botoxien ja täyteaineiden käyttö aloitetaan nykyään jo parikymppisenä. Vaikka tarkoitus olisi kai ennaltaehkäistä ryppyjä ym, niin usein vaikutus on vanhentava. 

Milleniaaleilla oli tosiaan harvinaisen helppo nuoruusaika. Maailma oli auki, useimmat länkkärimilleniaalit kasvaneet kermaperseiksi joita vanhemmat hyysää (milleniaaleja kutsutaan myös huvipuistosukupolveksi) ja kannustettu hedonistiseen hauskanpitoon.

Ootko 90-luvun lamasta ikinä kuullut? 

Vierailija
25/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen xenniaali 44v ja useimmat milleniaalit näyttävät minua vanhemmilta kun eivät pidä huolta kunnostaan. Toki useimmat minun ikäiseni näyttävät vielä pahemmilta. Se on ihan elintavoista kiinni

Vierailija
26/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse milleaani? Zoomereiden tai sukupolvi alphan kohdalla voisin sanoa, että heillä tyyli ja lisäaineiden käyttö (botox, silikoni, e-koodit) vanhentaa. Toinen mikä saattaisi "nuorentaa" milleaaneja vanhempiin sukupolviin verrattuna on aurinkorasvan jatkuva käyttö. 

Gen Alpha on nyt 1-15v, niillä tuskin ja toivottavasti on vielä mitään täyteaineita..

Muutenkin vähän kyseenalaista sinulta arvioida lasten ulkonäköä noin, että mihin tahtiin ne vanhenee. 

Vierailija
27/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni milleniaalina vitutttaa sukupolveni lumihiutaleharha ja terapiakulttuuri. Milleniaalit on ensimmäinen ääri-individualistinen sukupolvi, mutta Gen Z taitaa ottaa siitä vähän takapakkia? 

Naurettavaa sanapuuroa, et ressukka selvästikään edes tiedä, mitä yrität sanoa. 

Vierailija
28/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millenniaalien ikähaarukka on noin 15 vuotta, vanhimmat syntyivät 80-luvun alussa ja nuorimmat 90-luvun puolivälissä. Itse 1981 syntyneenä tunnen toisinaan oloni vieraaksi, kun miellän niiden millenniaali-stereotypioiden soveltuvan paremmin 90-luvulla syntyneisiin. Tuon nuorekkuuden olen kyllä havainnut, vaikka joskus olen miettinyt että onko kyse vain perspektiiviharhasta. Vanhemmat ikäpolvet ovat aina vanhempia ja nuoremmat nuorempia, mutta meidän ikäryhmämme on yksinkertaisesti meidän ryhmämme. Varmasti myös elämäntavat vaikuttavat, mutta olen nähnyt useita nuorekkaita ikätovereita, jotka ovat pitkään tupakoineet, eikä se ole juuri vaikuttanut.

Vierailija
29/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milleniaalien nuoruus on ollut 2000- ja 2010-luvulla, ei ysärillä.

Se, että jotkut terapiakulttuurin tuotteet potee edelleen jotain ysärin lamaa, on vain naurettavaa. Luuletteko, ettei aiemmilla sukupolvilla ole ollut rankkoja aikoja maailmassa :D 

Vierailija
30/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen milleniaali, joka näyttää enemmän zoomerilta kuin moni zoomeri itse. Tällä tarkoitan siis, että näytän ikäistäni paljon nuoremmalta. 

Vierailija
31/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen xenniaali 44v ja useimmat milleniaalit näyttävät minua vanhemmilta kun eivät pidä huolta kunnostaan. Toki useimmat minun ikäiseni näyttävät vielä pahemmilta. Se on ihan elintavoista kiinni

Tuota, uskomatonta että jollekin täytyy esikseen kertoa tämä, mutta jos olet 44 niin et ole xenniaali vaan nimenomaan milleniaali.

Vierailija
32/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota, uskomatonta että jollekin täytyy esikseen kertoa tämä, mutta jos olet 44 niin et ole xenniaali vaan nimenomaan milleniaali.

Xenniaali tarkoittaa x-sukupolven ja millenniaalien rajaryhmää, eli noin 79-81 syntyneitä.

Vierailija
33/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viddu. 🤣

Vierailija
34/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milleniaalien nuoruus on ollut 2000- ja 2010-luvulla, ei ysärillä.

Se, että jotkut terapiakulttuurin tuotteet potee edelleen jotain ysärin lamaa, on vain naurettavaa. Luuletteko, ettei aiemmilla sukupolvilla ole ollut rankkoja aikoja maailmassa :D 

Terapiakulttuuri ja terapiakulttuuri. Sinä olet päästäsi keksinyt tuon terapiakulttuurin ja ulosantisi perusteella sinä sitä terapiaa tarvitsisit.

Vierailija
35/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

"Milleniaalien nuoruus on ollut 2000- ja 2010-luvulla, ei ysärillä."

Jos nyt vaikka ensin googlettelisit vähän, mistä on kyse niin et nolaisi itseäsi noin täysin. Vanhimmat milleniaalit syntyivät vuonna 1980 ja olivat nollarilla jo nuoria aikuisia, 10-luvulla kolmekymppisiä.

Vierailija
36/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneusleikkauksista ja botoksista.

Vierailija
37/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain varmaan totta. Riippuu varmmaan myös missä kohtaa janaa on syntynyt. Olen vuosimallia 82 ja sain pitkään nauttia paljon stressittömämmästä työkulttuurista ym. Tilanne on muuttunut radikaalisti viime vuosian ja säälittää ne nuoremmat jotka joutuvat heti siihen myllytykseen missä tulosta revitään ihmisten selkänahasta. Ehkä olen kermaperse, mutta mitä noita työelämässä nyt aloittavia katsoo, niin suunta ei kyllä ole hyvä. Ja voin sanoa, että viimeiset 5 vuotta alkaa minullakin jo näkyä naamassa ja ohimoilla harmautena, kun pitää tiristää itsensä äärimmilleen. 10 vuotta sitten oli ihan eri meininki. 

Vierailija
38/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse milleaani? Zoomereiden tai sukupolvi alphan kohdalla voisin sanoa, että heillä tyyli ja lisäaineiden käyttö (botox, silikoni, e-koodit) vanhentaa. Toinen mikä saattaisi "nuorentaa" milleaaneja vanhempiin sukupolviin verrattuna on aurinkorasvan jatkuva käyttö. 

Gen Alpha on nyt 1-15v, niillä tuskin ja toivottavasti on vielä mitään täyteaineita..

Muutenkin vähän kyseenalaista sinulta arvioida lasten ulkonäköä noin, että mihin tahtiin ne vanhenee. 

Sephora lapset ovat sinulle varmaan uusi termi. Jokin aika sitten täällä ja muualla netissä kauhisteltiin 8v lapsia (juurikin Gen Alpha), jotka ostelivat retinolia, koska kuulemma tarvitsevat sitä ryppyjen ehkäisyyn.

Eli ainakin Gen Alpha kokee vanhenevansa nopeammin kuin muut, sillä ei retinolia suositella alle 25v. Ja mihin 8v lapsi tarvii ryppyvoiteita? 

Vierailija
39/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne ole nimenomaan nykynuoret jotka tarvitsevat jokaisen pienenkin asian jälkeen terapiaa ja kriisitukea.

Vierailija
40/103 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xenniaali tarkoittaa x-sukupolven ja millenniaalien rajaryhmää, eli noin 79-81 syntyneitä.

Ei tarkoita, sori vaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä