Ihanaa, kun ei enää ole kuukautisia
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoitko sukupuolta? Minkä sukupuolen otit?
Ei. Olen 51v nainen. Kuukautiset loppuivat, kun täytin 51v.
Mulla ollut hormoonikierukka 8v ja ei kuukautisia.
Olen 52, ja odotan samaa. Toivottavasti jo ensi vuonna pääsisin tästä. Keho antaa jatkuvasti merkkiä, mutta ei vieläkään...
Mua ei oo koskaan kuukautiset häirinneet. Laitan kuukupin aamulla ja tyhjennän illalla. Välillä vaikea muistaa tyhjentää, kun ei muista koko kuukautisia.
Toivon, että olen ihan kohta myös itse siinä tilanteessa. Nyt oli just kolme kiertoa kokonaan poissa, ja nyt on tuli vain sellaista melko niukkaa ruskeaa vuotoa. Kerran olivat kuukautiset poissa puoli vuotta ja tulivat sitten melko normaalina takaisin. Miten ap sinulla meni? Loppuivatko yhtäkkiä kerrasta? Vai oliko ensin tällaista epämääräisyyttä?
N50
Vierailija kirjoitti:
Mulla ollut hormoonikierukka 8v ja ei kuukautisia.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Mua ei oo koskaan kuukautiset häirinneet. Laitan kuukupin aamulla ja tyhjennän illalla. Välillä vaikea muistaa tyhjentää, kun ei muista koko kuukautisia.
Mua on. Mulla oli aluksi todella kipeät kuukautiset ja sitten älyttömän runsaat. Mitkään caprilonit tms eivät auttaneet. Kerkisin kyllästymään kuukautisiin, kun ne alkoi 13v ja nyt sitten onneksi loppui 51v.ap
Onnea! Minä pääsin helpolla, omia aikojaan loppuivat ollessani 25-vuotias. Mikä siunaus! Sisua niille, jotka yhä joutuvat tuota sietämään.
Vierailija kirjoitti:
On sulla niukka vuoto.
Pillereillä vähensin menkkoja radikaalisti kolmikymppisestä lähtien ja lopullisesti ne jäi kun olin 51 v.
Onhan se rasitus terveellekin naiselle, jokakuukautinen hormonimyrsky. Jos ajatellaan jotain esiäitiä jossain kivikaudella, niin kyllä sillä on kuukautiset olleet harvassa. Ihmiset ovat eläneet pienissä ryhmissä liikkuvaa ja niukkaravinteistä elämää, ja lapsi on ollut aina tapaus ja koko ryhmä on sitä suojellut.
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että olen ihan kohta myös itse siinä tilanteessa. Nyt oli just kolme kiertoa kokonaan poissa, ja nyt on tuli vain sellaista melko niukkaa ruskeaa vuotoa. Kerran olivat kuukautiset poissa puoli vuotta ja tulivat sitten melko normaalina takaisin. Miten ap sinulla meni? Loppuivatko yhtäkkiä kerrasta? Vai oliko ensin tällaista epämääräisyyttä?
N50
Vähän aikaa oli epämääräistä, sitten loppuivat. Viimeinen vuosi ennen loppumista oli jotain epäsäännöllisyyttä ja taukoja.ap
Niinpä! Kerran oli niin paha tilanne yliopistolla kun olin siellä töissä. Ai kamalaa. Runsaat kuukautiset ja työtuoliin jäi jälki. 🙁
Mullakin lopou kuukautiset pariksi kuukaudeksi ja sitten olikin kunnon monsuunit, kun taas välillä tulivat. Nyt ei enää tule, kun kohtu postettiin ja elämä on niin ihanaa.
Minipillerit vei kuukautiset pois. Lopetin pillerit 54v, ei enää tullu kuukautisia, mut järkyt kuumat aallot, unettomuus, aivosumu. Hormonikorvaushoito 6v. Nyt olen 64, kaikki ok.
Mieti, et miesten elämä on koko ikänsä tuollaista. Ei kuukautisia!
Mulla minipillerit 15 vuotta eikä kuukautisia. Pelottaa että alkavat taas vaihdevuosi-iässä jos pitää lopettaa minipillerit ja aloittaa estrogeeni...
Minä inhosin aina kuukautisia, alusta lähtien. Hirveät kivut ja itkuraivokohtaukset. Valkoisten housujen kanssa aina vähän pelko, vuotaako jotain. Otin hormonikierukan 35-vuotiaana, kuukautiset kaikkine vaivoineen jäivät iäksi pois, ah autuutta! Ei ole tullut ikävä.
Minä taas tykkään omista menkoista. Alkoivat kymmenen vuotiaana, nyt olen kaksikymmentä.
Vaihdoitko sukupuolta? Minkä sukupuolen otit?