Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka mahdollista on että 50 vuotiaana pääsee pois työelämästä?

Vierailija
09.03.2025 |

Tilanne on siis se että olen 33 vuotias ja olen sijoittanut sekä säästänyt nyt noin 10 vuotta. Elän aika nuukasti jotta voin säästää ja sijoittaa enemmän rahaa juuri sen takia että noin 50 vuotiaana voisin jättäytyä pois työelämästä ja voisin muuttaa vaikka espanjaan asumaan. 

Asun pienessä yksiössä jotta asumiskulut on pienet ja en laita rahaa mihinkään turhaan, sitten kun olen päässyt pois työelämästä ja suomesta niin sitten alan elämään. Elämäni suurin haave on siis se että voin jättäytyä työelämästä pois eläen siten etten valtion tukia tarvitse koska en halua olla napanuorassa kiinni suomeen. 

Tunnetteko ketään joka on onnistunut pääsemään pois työelämästä noin 50 vuotiaana? 

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi elää jos millään ei ole tarkoitusta. Olisiko ap:lle eutanasia paras vaihtoehto  tai muuta heti pois Suomesta. Ei täällä ole kenenkään pakko olla. Mitä vähemmän toisten rahoilla eläviä laiskureita niin sen parempi.

Mitähän sä selität? Minun elämällä on tarkoitus ja se on se että pääsen pois työelämästä noin 50 vuotiaana, sitten voin matkustella ja silloin voin olla vapaa. Miksi minä haluaisin kuluttaa elämäni siihen että herään aamulla töihin tekemään töitä jotta muut ihmiset saa minun tekemästä työstä rahaa? 

ap

Vierailija
22/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly saa aikaan sen, että suurin osa ihmisistä joutuu tahtomattaan pois työelämästä parin vuoden sisällä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin paljon on päässä vikaa, niin nopeasti pääsee.

Vierailija
24/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että säästät ja sijoitat, mutta silti mainitsen, että elämä on tässä ja nyt. Ei sitten kun.

Voin kuvitella sen katkeruuden määrän, mikäli suunnitelmasi ei jostain syystä onnistukaan. Toki toivon että onnistuu.

Itse säästän ja sijoitankin, mutta myös elän ja koen asioita. Tässä iässä nimittäin kaikki ei aina olekaan niin itsestään selvää, mm. on tullut n. 10 vuotta sitten krooninen sairaus ja olen nyt siis 53 v.

Vierailija
25/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämästä pääsee pois kun jättää menemättä töihin - helppoa.

AP kehuu jollain Monopoli-rahoilla, Kelarotta kun on...

Ei jos nyt jättäydyn pois työelämästä niin mä joutuisin elämään valtion tuilla, en mä sitä halua vaan haluan että elän sijoituksillani ilman sitä että saan euroakaan rahaa valtiolta.

ap

Vierailija
26/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monia, jotka ovat jättäyttneet pois työelämästä no nuorempana. Elävät toimeentulotuella, asumistuella yms. Vajaa 600€ riittää heille yksinasuvina oikein hyvin elämiseen ja matkusteluun sääästäävät käteisenä.

Vierailija
27/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vapaalla puoli vuotta ja ei se elämä muuttunut siitä sen kummemmaksi. Menin takaisin töihin ja pitää miettiä uudestaan tulevaisuuden suunnitelmia. Säästöillä pärjäisi luultavasti eläkeikään asti ilman kituuttamista.

Surullista jos työ on ainoa syy elää. Miten mielikuvitukseton pitää olla ettei vapaa elämä maistu? 

Vierailija
28/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa elää täysillä jo nyt, sitä ei tiedä elääkö huomenna ja heität hukkaan elämäsi, jos se toteutuu vasta työelämän jälkeen. Ja työ on osa hyvää elämää, kannattaa työllistyä itselle mielekkääseen ja merkitykselliseen työhön.

Jos elää täysillä nyt niin et pääse työelämästä koskaan pois etkä voi kerryttää varallisuutta vanhuuden päiville. Työ ei ole hyvää osaa elämää koska kaikki ei voi saada sitä rentoa tietokonetyötä missä voi vaikka etäillä hyvällä palkalla. 

ap 

Voi käydä niin huonosti, että kuolet ennen viittäkymppiä ja joku muu nauttii muhkeista sijoituksistasi.

Vierailija
29/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että säästät ja sijoitat, mutta silti mainitsen, että elämä on tässä ja nyt. Ei sitten kun.

Voin kuvitella sen katkeruuden määrän, mikäli suunnitelmasi ei jostain syystä onnistukaan. Toki toivon että onnistuu.

Itse säästän ja sijoitankin, mutta myös elän ja koen asioita. Tässä iässä nimittäin kaikki ei aina olekaan niin itsestään selvää, mm. on tullut n. 10 vuotta sitten krooninen sairaus ja olen nyt siis 53 v.

Tiedän että elämä on tässä ja nyt. 

Jos suunnitelmani ei onnistu eli se että voin elää sijoituksillani ilman työntekoa niin sitten varmaan vaan jään pois työelämästä ja kituuttelen valtion tuilla. 

Toiset nauttii siitä kun he saavat herätä töihin tekemään paskahommia orjapalkalla kun taas minä en siitä nauti joten sen takia pyrkimykseni on päästä pois työelämästä siten että elän sijoitusteni tuotolla. 

ap

Vierailija
30/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa elää täysillä jo nyt, sitä ei tiedä elääkö huomenna ja heität hukkaan elämäsi, jos se toteutuu vasta työelämän jälkeen. Ja työ on osa hyvää elämää, kannattaa työllistyä itselle mielekkääseen ja merkitykselliseen työhön.

Jos elää täysillä nyt niin et pääse työelämästä koskaan pois etkä voi kerryttää varallisuutta vanhuuden päiville. Työ ei ole hyvää osaa elämää koska kaikki ei voi saada sitä rentoa tietokonetyötä missä voi vaikka etäillä hyvällä palkalla. 

ap 

Elää voi tuhlaamatta isosti. Eikä se että elää tälläkin hetkellä estää säästämästä.

Onko sillä merkitystä jos jäät työelämästä pois muutaman vuoden myöhemmin jotta voit jotain mukavaa tehdä nykyäänkin?

Vierailija
31/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

Voi käydä niin huonosti, että kuolet ennen viittäkymppiä ja joku muu nauttii muhkeista sijoituksistasi.

Tottakai voi käydä niin elämässä on kaikki mahdollista. Pitää varmaan tehdä testamentti että minun rahat menee vaikka löytöeläinkotiin ja ettei minun rahoja saa antaa euroakaan ihmiselle. 

ap 

Vierailija
32/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni, mutta olen Just sellainen "hyvätuloinen it työntekijä etänä". En koe uhranneeni mitään mikä oikeasti olisi tehnyt elämästä parempaa. Olen matkustellut (mutta edullisesti), ostanut asuntoja, on kivat vaatteet ja syön ulkona jne.

Oma neuvoni on maksimoida tulot, sen sijaan että minimoi menot. Itselläni se tarkoitti teknisen alan koulutusta ja useita muuttoja paremman työn perässä, ja viimeiset lähes 10v suomen ulkopuolella. Suomipalkoilla tavoite on todella vaikea. 

Vierailija
33/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

Elää voi tuhlaamatta isosti. Eikä se että elää tälläkin hetkellä estää säästämästä.

Onko sillä merkitystä jos jäät työelämästä pois muutaman vuoden myöhemmin jotta voit jotain mukavaa tehdä nykyäänkin?

Minähän elän tälläkin hetkellä. Kävely luonnossa on hauskaa, katselen tv ohjelmia ja pelaan konsolilla. Nämä ei nyt maksa oikein mitään. 

Työelämä on rasite ja haitta elämiselle, mieluummin minä elän niin että töitä ei tarvitse tehdä ja saan sijoituksistani tuottoa sen verran että pärjään.

ap

Vierailija
34/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takavuosina pääsi jos oli rajavartija tms. ammatti ja ihan terveenä hyväkuntoisena. Näitä tiedän muutaman. Jatkoivat sivubisneksiä ja/tai politiikassa. 

Itse taas aion jatkaa vielä virallisen eläkeikän jälkeenkin sivutyötäni, ei mene enää kauan. Työni on siitä kiitollista että teen sitä kotona ja lähetän tuotteet sähköisesti eteenpäin. Palkka on kiinni siitä miten tehokas olen, eli maksu tulee tuloksesta. 

Mä tiedän kyllä useita jotka haaveilevat eläkeiästä ja sitten parissa vuodessa kuolevat syöpään tai sydäriin, yhdellä vähän harvinaisempi sairaus. Näillä kaikilla on ollut sitten kun asenne ja odottaneet vain sitä että pääsevät eläkkeelle. Jos ei tykkää työstään, aina voi vaihtaa alaa tai miettiä voisiko tehdä jotain omaa bisnestä, kuten itse teen sivutoimisena. 

Vierailija
35/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä tykkäätte työnteosta niin miten luulette että vanhana jaksatte tehdä niitä töitä? Miten jaksatte seisoa 8h päivä tai miten jaksatte kantaa painavia taakkoja tai kiristellä ruuveja työpäivän ajan? Miten jaksatte käännellä potilaita sairaaloissa yms? 

Vierailija
36/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä tykkäätte työnteosta niin miten luulette että vanhana jaksatte tehdä niitä töitä? Miten jaksatte seisoa 8h päivä tai miten jaksatte kantaa painavia taakkoja tai kiristellä ruuveja työpäivän ajan? Miten jaksatte käännellä potilaita sairaaloissa yms? 

Ehkä ne ruuvien ja potilaiden kääntäjät ei ole niitä samoja jotka haluaa työskennellä lopun ikäänsä? 

Vierailija
37/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vapaalla puoli vuotta ja ei se elämä muuttunut siitä sen kummemmaksi. Menin takaisin töihin ja pitää miettiä uudestaan tulevaisuuden suunnitelmia. Säästöillä pärjäisi luultavasti eläkeikään asti ilman kituuttamista.

Surullista jos työ on ainoa syy elää. Miten mielikuvitukseton pitää olla ettei vapaa elämä maistu? 

Toivottavasti työ ei ole kenellekkään ainoa syy elää. Voi työnteko olla mukavaakin ja sen lisäksi ehtii harrastamaan muuta kuten liikuntaa, elokuvissa ja keikoilla käymistä, soittamista, puutöitä ja rakentelua, ruoanlaittoa ja yhdessä oloa.

Vierailija
38/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly saa aikaan sen, että suurin osa ihmisistä joutuu tahtomattaan pois työelämästä parin vuoden sisällä 

Elon Musk kannattaa perustuloa juurikin sen takia koska tekoäly ja robotiikka tulee viemään työpaikkoja. 

Vierailija
39/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elon Musk kannattaa perustuloa juurikin sen takia koska tekoäly ja robotiikka tulee viemään työpaikkoja. 

Eli me äänestämme Elonin Suomeen kaikkien alojen ministeriksi! 

Vierailija
40/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne ruuvien ja potilaiden kääntäjät ei ole niitä samoja jotka haluaa työskennellä lopun ikäänsä? 

Niin eiköhän ne kaikki halua pois työelämästä kun taas ne ketkä tekee sitä rentoa ja siistiä "ajattelutyötä" tietokoneella paremmalla palkalla niin mikäs heidän on ollessaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä