Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka mahdollista on että 50 vuotiaana pääsee pois työelämästä?

Vierailija
09.03.2025 |

Tilanne on siis se että olen 33 vuotias ja olen sijoittanut sekä säästänyt nyt noin 10 vuotta. Elän aika nuukasti jotta voin säästää ja sijoittaa enemmän rahaa juuri sen takia että noin 50 vuotiaana voisin jättäytyä pois työelämästä ja voisin muuttaa vaikka espanjaan asumaan. 

Asun pienessä yksiössä jotta asumiskulut on pienet ja en laita rahaa mihinkään turhaan, sitten kun olen päässyt pois työelämästä ja suomesta niin sitten alan elämään. Elämäni suurin haave on siis se että voin jättäytyä työelämästä pois eläen siten etten valtion tukia tarvitse koska en halua olla napanuorassa kiinni suomeen. 

Tunnetteko ketään joka on onnistunut pääsemään pois työelämästä noin 50 vuotiaana? 

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa elää täysillä jo nyt, sitä ei tiedä elääkö huomenna ja heität hukkaan elämäsi, jos se toteutuu vasta työelämän jälkeen. Ja työ on osa hyvää elämää, kannattaa työllistyä itselle mielekkääseen ja merkitykselliseen työhön.

Jos elää täysillä nyt niin et pääse työelämästä koskaan pois etkä voi kerryttää varallisuutta vanhuuden päiville. Työ ei ole hyvää osaa elämää koska kaikki ei voi saada sitä rentoa tietokonetyötä missä voi vaikka etäillä hyvällä palkalla. 

ap 

Onpa typerä kommentti. Sillä etäilijällä voi kuule olla pitkät työpäivät ja paljon stressiä.

Vierailija
42/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina pääsi jos oli rajavartija tms. ammatti ja ihan terveenä hyväkuntoisena. Näitä tiedän muutaman. Jatkoivat sivubisneksiä ja/tai politiikassa. 

Itse taas aion jatkaa vielä virallisen eläkeikän jälkeenkin sivutyötäni, ei mene enää kauan. Työni on siitä kiitollista että teen sitä kotona ja lähetän tuotteet sähköisesti eteenpäin. Palkka on kiinni siitä miten tehokas olen, eli maksu tulee tuloksesta. 

Mä tiedän kyllä useita jotka haaveilevat eläkeiästä ja sitten parissa vuodessa kuolevat syöpään tai sydäriin, yhdellä vähän harvinaisempi sairaus. Näillä kaikilla on ollut sitten kun asenne ja odottaneet vain sitä että pääsevät eläkkeelle. Jos ei tykkää työstään, aina voi vaihtaa alaa tai miettiä voisiko tehdä jotain omaa bisnestä, kuten itse teen sivutoimisena. 

Muutama tulee mieleen jotka ovat olleet lähellä eläkeikää tai jääneet juuri pois  työlelämästä kun on henki mennyt. En oikein ymmärrä sellaista että eletään sitten eläkkeellä koska silloin voi olla liian myöhäistä. Sairastuminen tai onnettomuus voi kohdata kenet tahansa vaikka ei se toki yleistä ole. Harva on kuolinvuoteellaan miettinyt että olisi pitänyt tehdä enemmän töitä mutta ehkä tekemättömiä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii ehkä miljoonan euron osakesalkun että voi jättäytyä töistä pois. Osinkotuotto jos on vaikka 5% vuodessa niin miljoonan euron salkulla tienaat 50 000e osinkoja ja sillä kyllä pärjää. 

Oma tavoite on juuri tuo 1 miljoonan salkku ja siitä 4% tuotto elämiseen joka vuodi. Jos kaikki menee hyvin, niin 10 vuoden päästä jään töistä pois.

Vierailija
44/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa elää täysillä jo nyt, sitä ei tiedä elääkö huomenna ja heität hukkaan elämäsi, jos se toteutuu vasta työelämän jälkeen. Ja työ on osa hyvää elämää, kannattaa työllistyä itselle mielekkääseen ja merkitykselliseen työhön.

Jos elää täysillä nyt niin et pääse työelämästä koskaan pois etkä voi kerryttää varallisuutta vanhuuden päiville. Työ ei ole hyvää osaa elämää koska kaikki ei voi saada sitä rentoa tietokonetyötä missä voi vaikka etäillä hyvällä palkalla. 

ap 

Onpa typerä kommentti. Sillä etäilijällä voi kuule olla pitkät työpäivät ja paljon stressiä.

Mitä se etäilijä tuottaa yritykselle? Eikö ne ihmiset jotka tekee tuottavaa työtä ole niitä jotka maksavat niiden etäilijöiden palkat? 

Vierailija
45/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et elä nyt? Voit kuolla sydänkohtaukseen, aivoverenvuotoon, bakteeritulehdukseen tai ihan mihin tahansa ennen kuin ehdit Espanjaan asti.

Varsinkin jos olet ottanut k.piikkejä näiden riski on erittäin suuri.

Vierailija
46/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla lopputilin eikä mene enää töihin.

Vierailija
47/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamalla lopputilin eikä mene enää töihin.

Mutta silloin joutuu elämään valtion tuilla, se ei ole minun tarkoitus vaan tarkoitukseni on elää sijoitusteni tuotolla. Heti kun saan salkkuni sen kokoiseksi että voin elää tuotoilla niin irtisanoudun töistä enkä mene enää töihin. Jos salkkuni koko ei ole riittävän iso noin 50 vuotiaana niin sitten jättäydyn pois työelämästä ja kärvistelen yhteiskunnan tuilla.

ap

Vierailija
48/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

Mitä se etäilijä tuottaa yritykselle? Eikö ne ihmiset jotka tekee tuottavaa työtä ole niitä jotka ma

Idiootti.

Vierailija
49/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 58v vakitöistä pois, tein kivoja satunnaisia töitä. Oli säästöjä. 61v jäin ovelle, syksyllä alkaa oikea eläke. Vieläkin teen kivaa kesätyötä, ens kesä on neljäs samassa paikassa.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Vapaus!

Vierailija
50/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monikin on "päässyt". Ja takaisin eivät pääse vaikka kuinka yrittävät.

Vierailija
51/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin 58v vakitöistä pois, tein kivoja satunnaisia töitä. Oli säästöjä. 61v jäin ovelle, syksyllä alkaa oikea eläke. Vieläkin teen kivaa kesätyötä, ens kesä on neljäs samassa paikassa.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Vapaus!

Yllättävän pitkään jouduit olemaan työelämässä, onnittelut kuitenkin siitä että onnistuit jättäytymään pois työelämästä :) Mitä nuorempana tajuaa säästää ja sijoittaa niin sitä aikaisemmin pääsee pois työelämästä jos kaikki menee nappiin. 

ap 

Vierailija
52/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä tykkäätte työnteosta niin miten luulette että vanhana jaksatte tehdä niitä töitä? Miten jaksatte seisoa 8h päivä tai miten jaksatte kantaa painavia taakkoja tai kiristellä ruuveja työpäivän ajan? Miten jaksatte käännellä potilaita sairaaloissa yms? 

Ihminen pysyy kunnossa kun tekee työtä ja liikkuu. Jos makaa laakereillaan niin fyysinen suorituskyky rapistuu. Vasta oli dokumentti keraamikko Otto Heinosta joka eli 94-vuotiaaksi. Teki loppuun asti töitä kuutena päivänä viikossa ja nosti 27 kg savimötikän dreijattavaksi. Viimeisten elinvuotensa aikana hänestä tuli miljonääri keksittyään keltaisen lasitteen jota muut eivät osanneet tehdä. Vanha ihminen voi olla kunnossa jos on aika terve ja jatkaa elämistä pysyen fyysesti aktiivisena.

Vierailija
53/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

Miksi luullaan, että tietokoneella etäily olisi jotenkin erityisen rentoa? Monessa paikassa on ohjelmat, joista näkee, mitä kukin työntekijä on työpäivän aikana tietokoneella tehnyt ja saanut aikaan, montako asiakaspuhelua on ottanut, puheluiden kestot jne. Ja ennalta aaetetut aikataulut ja tavoitteet.

Vierailija
54/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari miljoonaa omaisuutta, josta 850000€ tuottavasti sijoitettuna (loput on omaa ja lasten asuntoja, kesämökkiä ja metsää, joista ei tule mitään tuloa mutta menoja saattaa kyllä olla). Tuo 8500000 tuottaa noin 35000€ vuodessa. Verojen jälkeen käteen jää menee 24500€ vuodessa.

Sillä elää jos elää vaatimattomasti. Minä itse eläisin sillä helposti, mutta mulla in myös puoliso ja aikuisia lapsia, joita pitää tukea. Onneksi olen onnistunut myös hankkimaan työn, joka ei tunnu orjuudelta.

Ja miten tuo omaisuus on hankittu? No noin kymmenen vuoden ajan tein koko ajan kahta työtä yhtä aikaa, illat ja viikonloput mukaan lukien. En kuluttanut mitään muuta kuin aivan pakollisen, en käynyt ulkona syömässä, en ravintoloissa, en kahviloissa, ulkomailla ainoastaan työmatkoilla, en harrastanut mitään maksullista, en ostanut vaatteita enkä autoa enkä mitään.

perintöä tuosta on 60000€ arvosta sitä metsää, mutta kuten sanottu, se on suota joka ei tuota mitään. Sitä vastaan ei saa edes pankkilainaa.

Vierailija
55/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap 

Miksi luullaan, että tietokoneella etäily olisi jotenkin erityisen rentoa? Monessa paikassa on ohjelmat, joista näkee, mitä kukin työntekijä on työpäivän aikana tietokoneella tehnyt ja saanut aikaan, montako asiakaspuhelua on ottanut, puheluiden kestot jne. Ja ennalta aaetetut

Eiköhän se johdu siitä että palkkaa niistä töistä saa enemmän, ei tarvi ajaa autolla töihin ja se työ on helpompaa kuin fyysinen työ. 

Vierailija
56/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitku.

Ei se päämäärä vaan se matkanteko.

Vierailija
57/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina pääsi jos oli rajavartija tms. ammatti ja ihan terveenä hyväkuntoisena. Näitä tiedän muutaman. Jatkoivat sivubisneksiä ja/tai politiikassa. 

Itse taas aion jatkaa vielä virallisen eläkeikän jälkeenkin sivutyötäni, ei mene enää kauan. Työni on siitä kiitollista että teen sitä kotona ja lähetän tuotteet sähköisesti eteenpäin. Palkka on kiinni siitä miten tehokas olen, eli maksu tulee tuloksesta. 

Mä tiedän kyllä useita jotka haaveilevat eläkeiästä ja sitten parissa vuodessa kuolevat syöpään tai sydäriin, yhdellä vähän harvinaisempi sairaus. Näillä kaikilla on ollut sitten kun asenne ja odottaneet vain sitä että pääsevät eläkkeelle. Jos ei tykkää työstään, aina voi vaihtaa alaa tai miettiä voisiko tehdä jotain omaa bisnestä, kuten itse teen sivutoimisena. 

Tämän minäkin olen huomannut. Sitku elävillä tahtoo elämä jäädä kokonaan elämättä. 

Mulle työ mahdollistaa sen säästämisen ja myös kokemisen, eikä se ole ainoa asia elämässä. Mulla on hyvä työ, viihdyn siinä kyllä, mutta silti jaksan sitä vain koska se mahdollistaa mulle niin paljon hyviä asioita. Enkä tiedä mikä työ olisi parempi.

AP mainitsee, ettei hän halua kuulua niihin joille työ on koko elämä, mutta jotenkin tuntuu, että sitä se juuri hänelle onkin kun tavoitteena tehdä liki 20 vuotta asettaen muun elämän sivuun.

Kiinnostaa AP, miksi juuri Espanja ja jos se on unelma, miksi et yrittäisi työllistyä sinne jo nyt?

Vierailija
58/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et elä nyt? Voit kuolla sydänkohtaukseen, aivoverenvuotoon, bakteeritulehdukseen tai ihan mihin tahansa ennen kuin ehdit Espanjaan asti.

Kuten sanoin tavoitteeni on päästä pois työelämästä noin 50 vuotiaana, sen takia sijoitan ja kulutan vähän rahaa elämiseen. Tiedän että voin kuolla ennen kuin täytän 50v mutta elämä on valintoja täynnä. 

ap

Kaveri pääsi pois työelämästä 5-kymppisenä ja kuoli aivoverenvuotoon puolen vuoden päästä. Onneksi oli nauttinut elämästä ja matkaillut ennen sitä.

Vierailija
59/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pitäisi jo koulussa opettaa jokaiselle näitä elämän perusasioita siitä kuinka paljon pitää säästää ja sijoittaa jotta pääsisi pois työelämästä mahdollisimman aikaisin. Työ ei ole ihmisen elämän tavoite vaan se on pakollinen paha toimeentulon varmistamiseksi. Palkka on vain korvaus siitä arvokkaasta oman ajan menettämisestä. 

Vierailija
60/68 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä tykkäätte työnteosta niin miten luulette että vanhana jaksatte tehdä niitä töitä? Miten jaksatte seisoa 8h päivä tai miten jaksatte kantaa painavia taakkoja tai kiristellä ruuveja työpäivän ajan? Miten jaksatte käännellä potilaita sairaaloissa yms? 

Ehkä ne ruuvien ja potilaiden kääntäjät ei ole niitä samoja jotka haluaa työskennellä lopun ikäänsä? 

Niin eiköhän ne kaikki halua pois työelämästä kun taas ne ketkä tekee sitä rentoa ja siistiä "ajattelutyötä" tietokoneella paremmalla palkalla niin mikäs heidän on ollessaan? 

Yleensä se "rento" ajattelutyö on henkisesti raskaampaa kuin fyysinen työ. Kuormitus on erilaista, mutta ei mulla ikinä ole puhti ollut niin pois fyysisen työn jälkeen kuin paperin pyörittäjänä. Onneksi on kohtuullisen hyvä palkka joka kompensoi vähän ja mahdollistaa niitä mukavia asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän