jumalaa ei ole!
rupesin seuraamaan jumalaa yliopistolla kun minulla oli saatavilla kaikista paras mahdollinen tieto. ajattelin ainakin kokeilla uskomista.
miksi väitän että jumalaa ei ole? no jotta ette joutuisi pettymään kun uskotte olemattomaan.
elämällä ei ole mitään tarkoitusta, hyviä tekoja ei palkita eikä mitään loogisuutta minkään suhteen ole.
elämällä ei ole edes suuntaa
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Uskomista ei voi kokeilla. Jumala joko antaa uskon tai ei. Ja raamatussa sanotaan: vain hullu sanoo sydämessään Jumalaa ei ole
no miten sitten todistat väitteeni vääräksi että loogisuutta ei ole? toki loogisuus olisi olemassa jos jumala olisi olemassa. olen käynyt läpi jokaisen raamatun väittämän mm sen että jumala on tie ja totuus. loogisuus elämään tulee siitä mukamaste että olisi joku kuvitteellinen tie mitä kulkea. koska tietä ihmisellä ei voi olla olemassa niin ei ole olemassa loogisuuttakaan vaan on vain epämääräinen poukkoilu sinne tänne.
Ei Jumalan tarvitse käydä yliopistoa. Ei ihme ettei näkynyt.
Isä meidän joka tulit läpi seinän ja veit ainoan reikäleivän, joka ei edes ollut meidän. aamen !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomista ei voi kokeilla. Jumala joko antaa uskon tai ei. Ja raamatussa sanotaan: vain hullu sanoo sydämessään Jumalaa ei ole
no miten sitten todistat väitteeni vääräksi että loogisuutta ei ole? toki loogisuus olisi olemassa jos jumala olisi olemassa. olen käynyt läpi jokaisen raamatun väittämän mm sen että jumala on tie ja totuus. loogisuus elämään tulee siitä mukamaste että olisi joku kuvitteellinen tie mitä kulkea. koska tietä ihmisellä ei voi olla olemassa niin ei ole olemassa loogisuuttakaan vaan on vain epämääräinen poukkoilu sinne tänne.
Et sinä järkeilemällä Jumalaa löydö ja uskoa saa. Raamatussa kerrotaan että jo ennen maailman luomista Jumala valitsi ne ihmiset jotka pelastuu. Jeesuksen luo ja hänen yhteyteen pääse vain jos Jumala vetää ihmisen Jeesuksen luo. Usko on lahja jota ei voi ansaita. Järkeisoppi ei uskoa luo
Vierailija kirjoitti:
Se että siellä sanotaan, ei tee raamatun juttuja todeksi
Nyt tuli kyllä paha mieli tästä avauksesta.
T. Jumala
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä järkeilemällä Jumalaa löydö ja uskoa saa. Raamatussa kerrotaan että jo ennen maailman luomista Jumala valitsi ne ihmiset jotka pelastuu. Jeesuksen luo ja hänen yhteyteen pääse vain jos Jumala vetää ihmisen Jeesuksen luo. Usko on lahja jot
sinäkin tule pettymään kun näet laitteen taakse joka "showta vetää".
Jos lähdet opiskelemaan uskontoa, voit omistaa sen tutkimiselle kokonaisen eliniän.
Jos lähdet opiskelemaan kahta, olet valmis tunnin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
T. Jumala
porvoolainen
Jokainen on oman elämänsä jumala, ja voi vaikka siirtää vuoria mikäli usko on riittävän luja.
Vierailija kirjoitti:
Eli tää kaveri olisi etukäteen valinnut että kenelle antaa lahjansa ja kenelle ei? Kuulostaa suosimiselta. Suomalaiselle Marjukalle antoi heti uskon, mutta kiinalainem Huang palakoon helvetissä. Marjukka oli fiksu kun syntyi oikeaan uskontoon. On se reilun kuulonen hahmo teillä.
Määrittele, mitä tarkoitat tässä yhteydessä sanalla 'jumala'.
Onko se
- persoonallinen henkiolento?
- maailmankaikkeutta ylläpitävä voima?
- palvonnan kohde?
- kuvitteellinen olento, jonka tahtoon vedoten houkutellaan ihmiset tekemään asioita, joita he eivät oikeasti tahtoisi tehdä?
- kuvitteellinen taustahahmo, jolle voi kertoa elämän iloista ja suruista silloin, kun niistä ei voi kertoa kenellekään konkreettiselle elävälle olennolle?
- jotain, mitä minulle ei nyt tule mieleeni?
"Minä olen herra, sinun jumalasi. Älä pidä muita jumalia." - Tässä on vihjaus, että muitakin jumalia on tai saattaa olla olemassa, mutta tämän tietyn henkilön täytyy pitää omana jumalanaan vain tätä yhtä.
"On vain yksi jumala, ja se on All..." - Tämä kieltää mahdollisten muiden jumalien olemassaolon.
Väittäisin, että näissä kahdessa tekstissä jumala tarkoittaa hiukan eri asiaa.
Sellaista jumalolentoa ei ole olemassa, joka olisi rakentunut fyysisillä mittareilla havaittavasta materiasta.
Fyysisestä materiasta valmistettuja jumalan kuvia on kyllä olemassa, mutta se, miltä ne näyttävät, on puhtaasti ihmisen mielikuvituksen tulosta (pois lukien ihminen itse, joka nähdään Raamatussa jonkinlaisena jumalankuvana.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Jumala
porvoolainen
En tietenkään vaan se ainoa oikea.
Aha. Sinähän sen tiedät.
Jokaisella on oma totuutensa tästä asiasta. Se on ihan henkilökohtainen asia.
Ei uskomista tai uskomusta tai uskoa voi todistaa tai olla todistamatta.
Todistella kyllä voi.