Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei "valmis" yrittämään vauvaa

Vierailija
09.03.2025 |

Tässä on mennyt jo reilu vuosi odotellessa että mies olisi "valmis" lapsen hankintaan. Hän sanoo, että kun tuputan ja jauhan asiasta, niin sitä vähemmän hän vauva-asioita haluaa ajatella. Sittemmin olen lopettanut aiheesta puhumisen tyystin mutta hän ei vieläkään ota sitä itse puheeksi. Kertonut kuitenkin pohtineensa vauvan saamiseen liittyviä asioita tänä aikana.

Olen usein itkenyt, kun olisin itse niin valmis ja jotenkin tuntuu että elämässä on ikään kuin lapsen kokoinen tyhjä tila. Nyt olisi aikaa lapselle. Sitten mieleen tulee sellaisiakin tunteita, että entä jos mies jotenkin alitajuisesti ei tunne että minä olen se "oikea" sittenkään. Kun aina kuulee niitä tarinoita, että mies ei halunnut lasta ja kun tuli ero, niin seuraavan tyttöystävän kanssa oli nainen jo parin kuukauden päästä raskaana molempien yhteisestä päätöksestä kun olivat niin rakastuneita ja halusivat yhteisen lapsen. Joskus suutuspäissäni miehelle sanoinkin tuosta, niin hän oli vihainen, että on tyhmää että edes ajattelen tuollaista.

Tiedän kyllä realistisesti ajatellen, että suurin syy, miksi mies ei ole valmis on, että hän yksinkertaisesti pelkää vastuuta, eikä ikään kuin halua "kasvaa aikuiseksi". Hän pelkää, että lapsen kautta hän joutuisi olemaan mies eikä poika ja että hän jotenkin menettäisi itsensä ja joutuisi elämään lapsen kautta. (Olemme kolmekymppisiä). Tiedän kuitenkin miehen luonteen perusteella sanoa, että jos meillä olisi lapsi, se olisi hänen elämänsä tärkein asia ja tiedän että hän olisi erittäin hyvä ja suorastaan ylihuolehtivainen isä.

En tiedä kuinka kauan tässä vielä pitää odottaa. Yhdessä olemme olleet jo useamman vuoden enkä haluaisi olla ihan vanhus kun lapsi on parikymppinen. Ja muutenkaan eihän sitä tiedä miten kauan pitää yrittää että ylipäätään tärppää jos tärppää. Näistä kaikista asioista olen hänelle jo paasannut. Ymmärrän kyllä että painostus ärsyttää ketä tahansa, mutta nyt en ole useampaan kuukauteen puhunut aiheesta enää sanaakaan, mutta eipä hänkään sen puoleen. Tiedän että mies haluaa lapsia jossain vaiheessa, milloin tuo jokin vaihe sitten onkaan...

Kuinka kauan muut samanlaisessa tilanteessa olleet olette joutuneet odottamaan?

Kommentit (177)

61/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mies ainakaan vaihtamalla paranee.

Vierailija
62/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen päättää, käyttääkö ehkäisyä vai ei. Jos haluaa lapsen, niin ehkäisy pois. 

Osoitus järjen puuttumisesta.

Inceltrolli, ei sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Tuskin mies ainakaan vaihtamalla paranee.

Mikä saa epäilemään näin? 

Vierailija
64/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen työ ja varallisuus ap:lla? Onko normaali perhe-elämän mahdollistava 8-16 työ ja semmoinen palkka että puolikkaasi perhern kodista ja elämästä pystyt kustantamaan?

Moni voi epäröidä ihan käytännön syistä jos näyttää ettei kumppanilla ole aikaa eikä varoja vastuupuolikastaan hoitaa.

Näistä pitäisi keskustella kumppanin kanssa ja todellisuus on myös se, että

- naisen tulotaso ei yllä miehen tasolle lähes koskaan

- lapsi sitoo naista vuosia ja HYVÄ niin, lapsi ansaitsee lajinmukaista hoivaa, turvaa ja rakkautta

- naisen urakehitys pysähtyy ja riski jopa irtisanomiselle kasvaa lasten myötä

- raskaus ja synnytys suomessa pitävät sisällään vakavia terveys- ja turvallisuusriskejä ja stressitekijöitä

Parisuhteessa on nainen ja mieslapsi. Perheeseen tarvitaan myös mies. Jos mies ei tarvittaess

Eli naisvauvaa pitää kannatella kuin huollettavaa konsanaan? Hyh.

Vierailija
65/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen klassikko "ei vielä" tarkoittaa ei koskaan mutta toki se haluaa näin taktikoimalla jatkaa parisuhdetta.

Vierailija
66/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua lasta

Ja naiset kuvittelee että mies sanoisi sen suoraan.

Vierailija
67/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta avaustekstistä jo välittyy sellainen vihamielinen tai vähättelevä asennoituminen miestään kohtaan, joten suosittelisin etsimään jotain muuta.

Jos mies on aistinut tuon saman käytännössä mitä tuossa kirjoitetaan, niin en ihmettele yhtään, että hän ei halua lasta ap:n kanssa. "sitten kasvaisit aikuiseksi ja ja joutuisit olemaan mies". Kaikkien miesten lempilause.

No se on todellisuus. Tämä leikki missä saa panna ja siittää naista miljoona kertaa ilman siitosten seurauksia eli lapsia on puhdasta seksuaalista hyväksikäyttöä. Iso osa naisia ei suostu edes katsomaan tuollaista touhua päin. Ainoastaan naiset, jotka ovat joutuneet tuollaisiin suhteisiin eivätkä tiedä paremmasta, levittelevät haarojaan miehille ilman lapsia.

Vierailija
68/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen työ ja varallisuus ap:lla? Onko normaali perhe-elämän mahdollistava 8-16 työ ja semmoinen palkka että puolikkaasi perhern kodista ja elämästä pystyt kustantamaan?

Moni voi epäröidä ihan käytännön syistä jos näyttää ettei kumppanilla ole aikaa eikä varoja vastuupuolikastaan hoitaa.

Näistä pitäisi keskustella kumppanin kanssa ja todellisuus on myös se, että

- naisen tulotaso ei yllä miehen tasolle lähes koskaan

- lapsi sitoo naista vuosia ja HYVÄ niin, lapsi ansaitsee lajinmukaista hoivaa, turvaa ja rakkautta

- naisen urakehitys pysähtyy ja riski jopa irtisanomiselle kasvaa lasten myötä

- raskaus ja synnytys suomessa pitävät sisällään vakavia terveys- ja turvallisuusriskejä ja stressitekijöitä

Parisuhteessa on nainen ja mieslapsi. Perheeseen tarvitaan

Ei kokonaan, mutta osittain kyllä. Jos ei halua naista ja lapsia, niin aina voi olla miehenkin kanssa, tai vaikka yksin :)

Vierailija
69/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samanikäinen kuin ap ja mulla on 3 lasta ja lapsiluku täynnä eli myös piuhat laitettu poikki. Me oltiin valmiita 25v yrittämään vauvaa, kun oltiin naimisissa, omistusasunto ja mies opiskellut maisteriksi ja vakituinen työpaikka. Itsellä opinnot oli kesken ja osa-aika työ. Opiskelin sitten myöhemmin loppuun.

Sanoisin että puhukaa asiasta ja että mistä kiikastaa, mutta kyllä siinä raskausaikana kerkeää asennoitua vauvan tuloon ja eihän kukaan aivan täysin valmis voi olla ennen kuin lapsi syntyy, koska ettehän tiedä millaista on olla vanhempana lapselle. Perusasiat toki on hyvä olla kunnossa ja teillä varmaan onkin kun olette jo yli 30v.

Vierailija
70/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua lasta

Ja naiset kuvittelee että mies sanoisi sen suoraan.

Onhan se mahdollista. Mä olen jo kauan ollut naimisissa miehen kanssa, joka sanoi sen suoraan, myös ensimmäiselle vaimolleen. Hänellä on kyllä muutenkin selkärankaa.

Vierailija
71/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiasiahaaveet selvitetään jo tapailuvaiheessa niin ei tarvitse myöhemmin valittaa.

Harva mies sanoo suoraan ettei halua koskaan lapsia.Tuo "selvittely" ei kerro mitään.

Vierailija
72/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen klassikko "ei vielä" tarkoittaa ei koskaan mutta toki se haluaa näin taktikoimalla jatkaa parisuhdetta.

Jep, siinä paskimmassa skenaariossa ap valmistelee miehen lasta varten ja kun mies kypsyy, tämä vie ap:n kypsytystyön jonkun parikymppisen luo ja panee tämän paksuksi. Selitys eroon löytyy tietysti muualta kuin miehen hyväksikäyttävästä luonteesta.

Älä ap sijoita mieheen, joka ei ole sitoutunut sinuun. Sinä olet selvästi kypsä ja vastuullinen, mies ei. Älä tuhlaa aikaasi tähän vaan etsi joku, joka on myös kypsä ja vastuullinen.

Vierailija
73/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä eroaisin. Jos ei ole valmis monen vuoden yhteiselon jälkeen ei varmasti ole sitä myöhemminkään. Ei mitään uhkausta että nyt tehdään lapsi tai tulee ero vaan rehdisti heippä meikäläiselle riitti

Mutta mieshän harkitsee lasta. Ehkä hän on valmis isyyteen jo piankin. 

Vierailija
74/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miehen on pakko just sillä hetkellä haluta lapsi kun nainen sitä ehdottaa, muuten hän ei koskaan sitä tule tekemään?

Onko naisillekin sama vaatimus, että tulee olla heti valmis vauvan tekoon kun mies ilmoittaa päätöksestään, muuten ero vireille?

Kun mulla tuli vauvakuume ja halusin kovasti lasta, siitä meni noin kolme vuotta että mies kypsyi ajatukseen ja halusi isäksi, ja on todella hyvä isä kahdelle lapsellemme. 

Vierailija
75/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä nainen. Odottelee oikeaa.

Vierailija
76/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, teinit on niin tyhmiä

Vierailija
77/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat nyt vaan spermat pimppiin ja ehkäisy pois, olet jo muutenkin sen ikäinen että ei välttämättä onnistu jos olet ollut kauan pillereillä

Vierailija
78/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät vaan pillerit pois 👍

Vierailija
79/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä eroaisin. Jos ei ole valmis monen vuoden yhteiselon jälkeen ei varmasti ole sitä myöhemminkään. Ei mitään uhkausta että nyt tehdään lapsi tai tulee ero vaan rehdisti heippä meikäläiselle riitti

Mutta mieshän harkitsee lasta. Ehkä hän on valmis isyyteen jo piankin. 

Tuskin harkitsee,toki väittää sellaista.

Vierailija
80/177 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustan, että mikäli jatkatte yhdessä, ette saa lasta, vaan mies jossain vaiheessa löytää uuden ja panee tämän paksuksi. Teillä olisi jo lapsi, mikäli mies hakuaisi lapsia sinun kanssasi. Älä tuhlaa tyyppiin enempää aikaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä