Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikollisolettama / syyllisyys hullun papereilla

Vierailija
08.03.2025 |

Lainsäädännössä rikoksesta epäillyillä on syyttömyysolettama niin kauan kuin toisin osoitetaan.

Arvaatteko millainen on tilanne, jos olet joskus joutunut hoitoon mielenterveyden takia, ja saanut diagnoosin eli hullun paperit?

Viranomaisten silmissä olet huijari tai muu rikollinen jos pysyt jotenkin toimintakykyisenä. 

Mielekkääksi kokemaasi elämäntapaan et ole oikeutettu, valintojasi ei tarvitse kunnioittaa tai mielipiteitä kysellä.

Pelkän diagnoosin nojalla, sinua tuntematta tiedetään mikä sinulle on parasta. 

Papereista katsomalla löytyy totuus sinusta, vaikka sinulta itseltäsi ei olisi kysytty mitään. 

Jos joudut rikollisen toiminnan kohteeksi, kuten kiusaamisen ja kotirauhan häirinnän, niin kaikki laitetaan vainoharhaisuuden piikkiin.

Teepä rikosilmoitus ja poliisi yhtyy kiusantekoon, varsinkin jos muu viranomaistaho on siunannut ajojahdin tai ollut siinä aloitteellinen.

Viranomainen on aina oikeassa vaikka polkisi kansalaisoikeuksia joita sinulla ei tosiaan ole. 

Ei korppi korpin silmää noki, kukaan ei sinua usko tai puolusta.

Näin tässä demokratian mallimaassa jossa asuvat maailman onnellisimmat ihmiset.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista on huolestuttavan paljon. Joissain rikostyypeissä lavastetaan toisia syyllisiksi ja joutuu turvautumaan järkytyksen vuoksi ehkä psykiatriin, jolta olettaa kuulevansa neuvoja miten toimia tilanteessa mutta sen sijaan saakin jonkun diagnoosin. 

Se johtuu psykiatrian diagnoosi menetelmistä ja diagnooseista, joista olisi valitettava ja hankittava toisen psykiatrin mielipide.

Sillä usein tehdään turhan raskaita virhe diagnooseja, koska psykiatriassa kuten muussakin lääketieteessä etsitään vain sisäisiä syitä ongelmille. Muita ei välttämättä edes kirjata.

Lääketiede on vielä yliarvostettua ja ylikäytettyä.

Ehkä tässä pitää valittaa oikeusasiamiehelle kohtelusta. Sitten kun jaksaa. 

Vierailija
2/6 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeuskanslerille. Olisi hyvä olla asiamies/ lakimies laatimassa kantelua. 

Viranomaisten kohtelusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tämän kirjoittamisen aikaan tulossa kaupasta kävellen. Kuittikin on ajalta 7 minuuttia aloituksen jälkeen, en ole ehtinyt vielä kotiin mitenkään.

Vierailija
4/6 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin tämän kirjoittamisen aikaan tulossa kaupasta kävellen. Kuittikin on ajalta 7 minuuttia aloituksen jälkeen, en ole ehtinyt vielä kotiin mitenkään.

Anteeksi 7 min ennen aloitusta on kuitti, ei jälkeen. Olen siis kaupassa aloituksen aikaan, näyn kameroissa. Keräilen ostoksia kun aloitusta on kirjoitettu.

Vierailija
5/6 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on pyytänyt sitä hoitoa. Suosittelen sinullekin, aloittelija.

Vierailija
6/6 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittelija, uhkailetko vai ihanko hyvää hyvyyttäsi kerrot silkkaa faktaa? 🤭 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän