Parasta ruokaa mitä perunasta voi tehdä?
Yhdessä vaiheessa innostuin lohkoperunoista, sitten jauhelihaperunalaatikosta ja nyt ruskistan usein pannulla. Olen kyllä uuniperunoiden perään. Tulee todella harvoin tehtyä! Entä sinä?
Kommentit (45)
Maustaa sen tunkemalla persun perseeseen
Kypsä kuorittut perunat isot lohkona pienet kokonaisina ensin friteeraus taikinaan upotus ja sitten uppopaisto rasvassa (öljyssä) friteerauskeittimessä, valuta paiston jälkeen liika öljy pois kuten normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Kypsä kuorittut perunat isot lohkona pienet kokonaisina ensin friteeraus taikinaan upotus ja sitten uppopaisto rasvassa (öljyssä) friteerauskeittimessä, valuta paiston jälkeen liika öljy pois kuten normaalisti.
Voit myös litistää ison perunan ja tehdä siitä noin perunapihvin.
Mä aattelin tänään testata hasselbackan perunoita, en muista aiemmin ees syöneeni niitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä aattelin tänään testata hasselbackan perunoita, en muista aiemmin ees syöneeni niitä.
Ei kannata nähdä vaivaa. Ei ole mitenkään erikoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ne on jos osaa tehdä
Peruna on kyllä hyvää melkein muodossa kuin muodossa. Paistettu keitetty muussattu. Omia Suosikkeja on lohkoperunat uunissa kermaperuna paistinperuna ja rösti.. nam!
Minä aion tänään syödä muikunmätiä, smetanaa ja punasipulisilppua sekä skagenia keitettyjen perunoiden kanssa. Hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monia erilaisia reseptejä näyttää niihin löytyvän, eikä kovin vaivalloisitakaan vaikuta, joten testaan kuiteskin 😊
https://yhteishyva.fi/ruoka-ja-reseptit/peruna-maistuu-aina-nama-ovat-y…