Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perhetyön tarjoama "apu",joku tulee istumaan sohvalle pariksitunniksi. Voiko tämä tosiaan mennä näin?

Vierailija
08.03.2025 |

Maanantaina olisi taas "apua" tulossa ja koko touhu tuntuu ihan vitsiltä.

Kommentit (754)

Vierailija
661/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä alat rehellisesti kertoa mitä ongelmia teillä on kotona, ja toimit niillä ohjeilla mitä saat ja huomaat että perhetyöntekijästä on apua.

Olen alkoholisti ja en hoidoista huolimatta ole voinnut lopettaa juomista.

Jos sulla olisi lapsi, niin sekään ei olisi syy huostaanotolle, jos juominen on kontrollissa. Lasu on lapsen asialla. Aikuiset ovat vastuussa itsestään. 

Vierailija
662/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se syy on vaikka vanhemman tai lapsen sairaus? Miten se tuosta vain poistetaan? Vai tehdään lausunto sairaalaan, että poistakaa tämä syöpä ja kaikki hoitojen sivuvaikutukset myös ja tehkää tästä ihmisestä täysin terve. Heti.

Miksi syöpä tarkoittaisi lastensuojelun asiakkuutta ja palveluja? Syöpää sairastavan vanhemman vanhemmuudessa ei pelkästään syövän takia ole mitään huolestuttavaa. Nämä asiat kuuluvat terveydenhuollolle, eivät lastensuojelulle.

Jos vanhempi ei sairauden takia pysty huolehtimaan lapsistaan. Siihen etsitään ratkaisuja. Usein väliaikainen sijoitus. 

No olisikohan kuitenkin monessa tapauksessa parempi ratkaisu kaikille, erityisesti niille lapsill

😳

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilotavoite. Vanhempi sisuuntuu "pärjään perhana paremmin ilman perhetyöntekiää". Ja pärjää myös. 

Hehe. Joo, mä sanoin tämän päin naamaa "psykososiaalisen tuen" sairaanhoitajalle. Että kun käyn siellä hakemassa apua, lopputuloksena on poislähtiessä ajatus: "pitäkää tunkkinne!".

Vierailija
664/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ehdotettu perhetyö kotikäyntiä myös, olen sinkku, päihteetön ja lapseton, koiraakaan ei ole. En suostunut ja sossu merkkasi sitten ei palvelua, kieltäytyy kotikäynnistä. Tuntuu että jotkut käy huvikseen toisten kodeissa. Syytä ei kerrottu. Mitään päihdehistoriaa ei ole, eikä lastenkoti taustaa, koulut käyty. 

Siis missä sitä sinulle ehdotettiin, pysäytettiin kadulla vai?

Hakemukseen vastaus ettei velka asiaa voi käsitellä mitenkään muuten kun kotikäynnillä, josta kieltäydyin, ei ollut syytä. Velka ei ole juomisesta, ei peleistä. Ja kela ohjasi hakea sosiaalitoimistolta toimeentuloa. Virkailija aloitti myös kiusaamisen ja tehtaili ilmoituksia muualle. Käyn kuulemma paikkakunnalla ja asun muualla, vaikka on vuokrasopimus jota ei halunneet katsoa. Virkailija erään poliitikon sukulainen ja tekee mitä lystää. 

Vierailija
665/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikäynti syy on tarkkailla asuuko henkilö siellä missä sanoo, sossuille kun ei enää riitä pelkkä sopimus ei edes tiliotteita. Aina syy epäillä, aiheetta. Sitten voivat kirjata asuuko vai ei. Voivat myös tarkkailla onko eronnut. Asuuko yhdessä, kuka kotona yms. Gestapo toimintaa. 

Vierailija
666/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkivat pikkuhousueritteet ja niistä tehdään rabortti

Vierailija
667/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko perhetyöntekijä tarkkailla perhettä ja vanhemmuutta samalla kun auttaisi vaikka siivoten keittiön ja kokaten?

Ymmärrän, jos asiakkaita ärsyttää se jos joku tulee omaan kotiin tölläämään ja istumaan sohvalla. 

Vierailija
668/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi kyllä siivota laittaa ruokaa pelata ja leipoa lasten kanssa ja läksyt hoitaa. 

Vierailija
669/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä edelleenkin olla kodinhoitajia. Omasta lapsuudesta muistan, kuinka meille joskus tuli kodinhoitaja, kun olin sairas ja äidin piti mennä töihin. Tuo kodinhoitaja laittoi ruokaa, tiskasi ja kävi välillä juttelemassa minulle, kun jouduin kuumeessa olemaan pedissä. Se oli hyvä palvelu lapsiperheille.  

Vierailija
670/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko huolehtia myös perheen isän tarpeista jos äiti väsynyt kovin

Vierailija
671/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestä jokaisen perheen pitää saada apua. Lapsen vieminen kouluun. Siivoaminen. Ruuanlaitto terveellisesti ja trendikästä. Lasten ulkoilutus. Pyykkihuolto. Pieni satsaus yhteiskunnalta, lapsissa tulevaisuus ja syntyvyys nousuun. 

Millä varoilla tämä palvelu kustannetaan? Kuka arvioi mitä apua perheelle voi ja kannattaa antaa? Voiko perhe itse tilata näitä palveluja? Riittävätkö hyvinvointialueen rahat ja työntekijät?

Vierailija
672/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se reikä seinässä mistä rahat tulee. 

Vierailija
673/754 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä lapsia, jos ei oma jaksaminen riitä. Ei kukaan tee kotitöitä puolestasi. Olisit kiitollinen saamastasi avusta.

mists sen tietää riittääkö oma jaksaminen vai ei,etukäteen

jos on terveyttäniin jaksaa vaikka mitä

jos satut sairastumaan,se onkin sitten ihan toinen juttu

Vierailija
674/754 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä alat rehellisesti kertoa mitä ongelmia teillä on kotona, ja toimit niillä ohjeilla mitä saat ja huomaat että perhetyöntekijästä on apua.

Ongelma voi olla väsyminen siksi, että lapsi on sairas tai muusta syystä ei nuku. Mikä on se perhetyöntekijän ohje, jolla lapsi paranee, alkaa nukkua paremmin ja äidin jaksaminen kohenee niin, että jaksaa tehdä kotityöt paremmin?

Jään odottamaan viisasta vastaustasi.

Osa tähän kirjoittaneista lienee itse niitä perhetyöntekijöitä, jotka eivät näe todellisia ongelmia tai eivät ole näkevinään, koska heillä ei ole tarjota niihin mitään ratkaisua.

Vierailija
675/754 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siis 2  erityistä  lasta, 9v adhd ja 7 v down joka henkisesti 3veen tasolla ei voi jättää yhtään yksin. Tilanteen takia olen vakavasti masentunut. Mies auttaa kyllä mutta jonkun on käytävä töissä.  Mä hoidan lapset aamulla kouluun,koetan taikoa jotain syömistä vaikkei huvita eikä haksa ja otan lapset koulusta vastaan.  Meille tarjottiin perhetyötä avuksi jaksamiseen ja kuvittelin, että veisi lapsia vaikka johonkin tai siivoaisi.

Ap

Mitä jos kertoisit sohvalla istujalle millaista apua tunnet tarvitsevasi. Hekään eivät lue ajatuksia tai lue ja tunnista kuka täällä kirjoittaa. Monenlaista apua voi saada, kun kertoo mistä itse uskoisi olevan eniten apua. Työntekijä kirjaa toiveesi ylös ja voi selvittää onko mahdollista saada toivomiasi apuja.

Työntekijä on osittain myös seuraamassa miten pärjäät ja juttelukin on osa asiaa. 

Voimia ap, masennuksesta selviää kyllä.

Vierailija
676/754 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma voi olla väsyminen siksi, että lapsi on sairas tai muusta syystä ei nuku. Mikä on se perhetyöntekijän ohje, jolla lapsi paranee, alkaa nukkua paremmin ja äidin jaksaminen kohenee niin, että jaksaa tehdä kotityöt paremmin?

Osa tähän kirjoittaneista lienee itse niitä perhetyöntekijöitä, jotka eivät näe todellisia ongelmia tai eivät ole näkevinään, koska heillä ei ole tarjota niihin mitään ratkaisua.

Ohje on se, että puoliso tekee oman osansa. Työssäkäynti ei ole syy pestä käsiä kokonaan kotihommista.

Vierailija
677/754 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalipuolella on valmis kaava, mihin ihmiset runnotaan. Tärkeintä on että kaikki näyttää paperilla hyvältä. Ketään ei kiinnosta saatko apua vai et. He täyttää vaan lain kirjaimen.

Vierailija
678/754 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole lapsia, mutta jos joku täti tänne tunkisi, niin sohva ja kahvinkeitin vietäisiin varastoon pois tädeiltä! Hyi vit tu mitä "työtä" jotkut tekee! 

Ovat niin oman erinomaisuutensa pauloissa, että eivät kykene kriittisesti tarkastelemaan omaa työtään. Osa sairaita vallankäyttäjiä. Miehiä ei juuri alalla näy. He toimisivat varmaan toisin.

Vierailija
679/754 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siis 2  erityistä  lasta, 9v adhd ja 7 v down joka henkisesti 3veen tasolla ei voi jättää yhtään yksin. Tilanteen takia olen vakavasti masentunut. Mies auttaa kyllä mutta jonkun on käytävä töissä.  Mä hoidan lapset aamulla kouluun,koetan taikoa jotain syömistä vaikkei huvita eikä haksa ja otan lapset koulusta vastaan.  Meille tarjottiin perhetyötä avuksi jaksamiseen ja kuvittelin, että veisi lapsia vaikka johonkin tai siivoaisi.

Ap

Mitä jos kertoisit sohvalla istujalle millaista apua tunnet tarvitsevasi. Hekään eivät lue ajatuksia tai lue ja tunnista kuka täällä kirjoittaa. Monenlaista apua voi saada, kun kertoo mistä itse uskoisi olevan eniten apua. Työntekijä kirjaa toiveesi ylös ja voi selvittää onko mahdollista saada toivomiasi apuja.

Työntekijä on osittain myös seuraamassa miten pärjäät ja juttelukin on osa asiaa.&

Jos pelkällä maalaisjärjellä varustetut isovanhemmat kykenevät auttamaan perheitä ilman, että auttamisen muodot heille ratakiskosta väännetään, miten sosiaalialan ammattilaiset on niin aloitekyvyttömiä, etteivät näe ilmeistä?

Vierailija
680/754 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä edelleenkin olla kodinhoitajia. Omasta lapsuudesta muistan, kuinka meille joskus tuli kodinhoitaja, kun olin sairas ja äidin piti mennä töihin. Tuo kodinhoitaja laittoi ruokaa, tiskasi ja kävi välillä juttelemassa minulle, kun jouduin kuumeessa olemaan pedissä. Se oli hyvä palvelu lapsiperheille.  

Äiti saa olla kotona kanssasi kunnes olet 12 -vuotias. Miksi sinne pitäisi tulla joku kunnan palkkaama henkilö?