lugesteronista
minulla ollut se lääkityksenä lapsettomuushoidoissa ja on jäänyt niitä yli. Uskaltaisikohan niitä käyttää pienenä annoksena normaali kierrossa ovulaation jälkeen. Mitä vaaraa on liiasta keltarauhashormoonista??
Kokemuksia tai faktaa jos kellään olisi??
Kommentit (8)
jos siitä ei haitta ole, niin tarvitsenko sitä. Minulla nyt kolme kemiallista raskautta, yksi luonnollisen kierron yhteydessä eli siis kiinnittyy mutta pysymisessä jotain häikkää. Se olisi siinä tapauksessa tukilääkitys niin kuin hoidon yhteydessäkin, mutta miedompi.
kuhan vaan pohdin....
ihan vaan varmuuden vuoksi keskenmenoja ehkäisemään, samoin kuin primaspan. Neuvottele kummikin lääkärisi kanssa käytöstä ja määristä.
kun tiedän että se meidän lääkäri luutavasti sanoisi että turhanpäiväistä, kun ollaan kohtapuoliin hoitoihinkin menossa... siksi juuri mietin onko haittaa jos omin lupineni kokeilen yhden kierron??
saanko udella millainen annostus sinulla on ja on emättimeen vai suuhun??
että siitä sitten vaan luottavaisin mielin kokeilemaan, kun AV:lla kehotettiin.
Minulle gynekologi määräsi Lugesteronia kolme kapselia päivässä emättimen kautta juuri tuohon keltarauhasen toiminnan " tukemiseen" . Aloitin n. 4 vrk ovulaation jälkeen (liian aikaisin aloitettuna voi estää ovulaation), ja jatkoin kp 30 asti, jolloin tein raskaustestin. Kuukautisethan eivät yleensä ala, jos on Lugesteron käytössä. Käytin tämän kaavan mukaan kolmen kierron ajan, sitten tulikin positiivinen testitulos. :)
No ei vaan, ihan päästä keksin, ei mitään hajua kannattaako sun käyttää Lugesteronia.
Mene lääkäriin, älä kysy lääkitysohjeita netin keskustelupalstoilta.
etten nyt ihan umpi metsästä niitä repäse, mutta niin kai sitten.
haittaa olisi, mutta miksi turhaan syödä lääkettä, jos ei tarvitse.