Pitääkö vuokranantajalle ilmoittaa, että on jäänyt työttömäksi?
Kommentit (35)
Ei kukaan raportoi henkilökohtaisia asioitaan vuokranantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan raportoi henkilökohtaisia asioitaan vuokranantajalle.
Paitsi työsuhdeasunnossa. Ja opiskelija-asunnossa. Olosuhdemuutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse...tuloja ei Suomessa lain mukaan tarvitse ilmoittaa kuin verottajalle ja poliisille. Kunhan maksat vuokrasi ajoissa, niin se mistä rahasi saat ei kuulu vuokranantajalle.
T: Vuokranantaja
Jos haet asuntoa vuokraturvan kautta niin kk-tulosi pitää ilmoittaa ja luottotiedot tarkastetaan. Meidän asunnot vuokrataan aina vuokraturvan kautta ettei sinne tule mitään hörhöjä.
Äkkiä se potkujen jälkeen hörhöksi kuoriutuu.
Siksipä juuri Vuokraturvan kautta, he maksavat jos vuokrat jää tulematta. Mun ei tarvitse säätää mitään tuossa välissä ja irtisanominenkin käynnistyy helposti jos sopimusta rikotaan.
Helposti.
Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse...tuloja ei Suomessa lain mukaan tarvitse ilmoittaa kuin verottajalle ja poliisille. Kunhan maksat vuokrasi ajoissa, niin se mistä rahasi saat ei kuulu vuokranantajalle.
Jos haet asuntoa vuokraturvan kautta niin kk-tulosi pitää ilmoittaa ja luottotiedot tarkastetaan. Meidän asunnot vuokrataan aina vuokraturvan kautta ettei sinne tule mitään hörhöjä.
Tulot voi valehdella, ei niitä kukaan tarkasta.
Palkkatodistukset...
Ei tuommoisia saa edes vuokranantaja kysyä
Ei tarvitse ilmoittaa, se ei kuulu vuokrasopimukseen. Tietenkin jos on maksuvaikeuksia voi kysyä jos mahdollista vaihtaa vuokran maksun eräpäivää. mä olen joskus tehnyt niin, kun tulopäivänä vaihteli, niin eivät laittaneet maksumuistutuksia. Asun kaupungin vuokra asunnossa.
Ilmoita toki että tietää olla tulematta nuuskimaan paikkoja luullen sinun olevan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä se potkujen jälkeen hörhöksi kuoriutuu.
Siksipä juuri Vuokraturvan kautta, he maksavat jos vuokrat jää tulematta. Mun ei tarvitse säätää mitään tuossa välissä ja irtisanominenkin käynnistyy helposti jos sopimusta rikotaan.
Jos oikeasti olisit vuokranantaja, tietäisit että hyvä vuokransa ajoissa maksava vuokralainen on kultaakin arvokkaampi. Kukaan ei halua etsiä uutta vuokralaista puolen vuoden välein, siinä on riski että sattuukin saamaan hyvän (työnsä menettäneen) tilalle huonon (työssäkäyvän) vuokralaisen. Sun trollaaminen on rasittavaa.
Pitää ilmoittaa. Myös sen saiko viime yönä.
"Varmaan siten, että asunto on vuokrattu vakituisessa työpaikassa olevalle. Sopimusrikkomus?"
Sopimusrikkomus vain jos vuokrasopimuksessa lukee että vuokralaisella on oltava työpaikka koko vuokrasuhteen ajan. Enkä usko että yksikään vuokrasopimus pitää sisällään tällaista ehtoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä. Vuokranantajaa kiinnostaa vain että hoidat osuutesi eli maksat vuokrasi jne.
Kaikenlaisista maksuvaikeuksista olisi hyvä ilmoittaa mahdollisimman pian.
Vierailija kirjoitti:
Pitää ilmoittaa. Myös sen saiko viime yönä.
Ja ulosteen koostumus. Varsinkin jos se radikaalisti muuttuu. Ketäpä vuokranantajaa sellainen ei kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita toki että tietää olla tulematta nuuskimaan paikkoja luullen sinun olevan töissä.
Tuossa tapauksessa ei ainakaan kannata ilmoittaa. Sen kerran kun tulee ilmoittamatta omilla avaimilla sisään saa syytteen kotirauhan rikkomisesta.
Ei kenenkään tarvitse, kyllä minä sanoin että on määräaikaistalletuksia.
Kun olin opiskelijapoika 90-luvulla tuleva potentiaalinen vuokraisäntä tiedusteli pepun karvaisuusastetta asteikolla 1-5.