Naisten ns. tavallisen näköinen mies on todellisuudessa keskivertoa komeampi
Sehän oli tosiaan niin, että naiset pitää 80% miehistä keskivertoa rumempina (ks. OK Cupid tutkimus). Tavallisen näköisellä naiset tarkoittaa komeudeltaan 80-95-prosentiilin miehiä ja komealla komeinta 5% miehistä.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihana tavallinen mies". Satuin kuulemaan, kun kaverin nainen hehkutti miesonneaan omille kavereilleen. No kyseinen jamppa on about miesmallin näköinen hyvätuloinen kauppatieteilijä. Tavallinen mies joo :D
Niin, jotkut meistä arvioivat miehiä muillakin kriteereillä kuin ulkonäöllä, rahalla tai koulutuksella. Kauppatieteilijöitä on paljon ja monella on hyvät tulot, joten siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Akateemisia on ikäluokasta alle 20%, joten pelkästään se on epätavallista. Ylimpään tulodesiiliin kuuluminen on määritelmänsäkin mukaisesti varsin epätavallista.
Tavallisuus on suhteellista. Omassa tuttavapiirissä esimerkiksi tohtorintutkinto ei ole mitenkään epätavallinen, koska olen tohtori itsekin ja monet kaverit ovat tulleet töiden kautta. Kukaan tuskin on tekemisissä koko väestön tai siitä koostetun edustavan otoksen kanssa, jolloin se mikä kenellekin on tavallista, vaihtelee.
Kyllä tämä pitää paikkansa. Kysyin viikko sitten työpaikan noin 16 sinkkunaiselta iältään 40-55v, mitä mieltä he ovat näistä miehistä.
https://www.instagram.com/jensenackles/?hl=fi
https://www.instagram.com/jaredpadalecki/
Kuulemma ovat ihan taviksen näköisiä... Vaikka jenkeissä nämä kaksi miestä ovat komeita naisten keskuudessa, mutta suomalaisnaisilla taitaa olla todella kovat kriteerit miesten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihana tavallinen mies". Satuin kuulemaan, kun kaverin nainen hehkutti miesonneaan omille kavereilleen. No kyseinen jamppa on about miesmallin näköinen hyvätuloinen kauppatieteilijä. Tavallinen mies joo :D
Niin, jotkut meistä arvioivat miehiä muillakin kriteereillä kuin ulkonäöllä, rahalla tai koulutuksella. Kauppatieteilijöitä on paljon ja monella on hyvät tulot, joten siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Akateemisia on ikäluokasta alle 20%, joten pelkästään se on epätavallista. Ylimpään tulodesiiliin kuuluminen on määritelmänsäkin mukaisesti varsin epätavallista.
Riippuu kontekstista. Jos sä pyörit kaljoittelemassa jossain paikallisella huoltoasemalla punaniskojen kanssa niin totta hitossa on epätavallista. Mutta jos sä sensijaan istut koulunpenkillä opiskelemassa korkeakoulututkintoa, niin olisi hyvin epätavallista jos sun kumppani olisi joku kiljunpolttaja elämäntapatyötön.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä pitää paikkansa. Kysyin viikko sitten työpaikan noin 16 sinkkunaiselta iältään 40-55v, mitä mieltä he ovat näistä miehistä.
Kuulemma ovat ihan taviksen näköisiä... Vaikka jenkeissä nämä kaksi miestä ovat komeita naisten keskuudessa, mutta suomalaisnaisilla taitaa olla todella kovat kriteerit miesten suhteen.
Mä en pysty ihastumaan kaksiulotteiseen kuvaan. Jos tämä jätkät olisi sellainen että pääsisin seuraamaan persoonaansa ja se miellyttäisi, voisin nähdä hänet sitten moniulotteisemmin. Miksi suhun vaikuttaa se, että naiset ei ole rähmällään tuon edessä? Vesittää sun mielikuvaa siitä että naisille olisi yhtä merkittävää ulkoiset speksit kuin sulle on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en pysty ihastumaan kaksiulotteiseen kuvaan. Jos tämä jätkät olisi sellainen että pääsisin seuraamaan persoonaansa ja se miellyttäisi, voisin nähdä hänet sitten moniulotteisemmin. Miksi suhun vaikuttaa se, että naiset ei ole rähmällään tuon edessä? Vesittää sun mielikuvaa siitä että naisille olisi yhtä merkittävää ulkoiset speksit kuin sulle on?
Ulkonäkö on tie tutustumiseen. Sillä jo ensimmäiset sekunnit kertovat, miellyttääkö toinen ihminen sun silmää vai ei. - eri
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele yhtään, miksi ovat edelleen sinkkuja.
"Ulkonäkö on tie tutustumiseen. Sillä jo ensimmäiset sekunnit kertovat, miellyttääkö toinen ihminen sun silmää vai ei. - eri"
Minulle ei ole. Toinen ihminen miellyttää mun silmää AINA kun pidän hänestä ihmisenä. Jos se palstamiehen ihanne Momoa on pyllyläpi, niin hänen ulkonäkönsä ei näytä silmissäni hyvältä. Riippumatta siitä kuinka paljon sinä arvotat ihmisiä pelkän ulkonäön perusteella.
Vierailija kirjoitti:
"Ulkonäkö on tie tutustumiseen. Sillä jo ensimmäiset sekunnit kertovat, miellyttääkö toinen ihminen sun silmää vai ei. - eri"
Minulle ei ole. Toinen ihminen miellyttää mun silmää AINA kun pidän hänestä ihmisenä. Jos se palstamiehen ihanne Momoa on pyllyläpi, niin hänen ulkonäkönsä ei näytä silmissäni hyvältä. Riippumatta siitä kuinka paljon sinä arvotat ihmisiä pelkän ulkonäön perusteella.
Et ole ihmisenä niin ainutlaatuinen kuin luulet. Meillä on kaikissa sisään koodattuna tuo toimintamalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisuus on suhteellista. Omassa tuttavapiirissä esimerkiksi tohtorintutkinto ei ole mitenkään epätavallinen, koska olen tohtori itsekin ja monet kaverit ovat tul
Tämä on totta. Väestötasolla ongelma (jos sitä sellaiseksi haluaa siis kutsua) on se, että naiset menevät useammin yliopistoon kuin miehet. Eli akateemisuus on naisille tavallisempaa.
Suurin osa miehistä on naisille näkymättömiä. Tämä ei tarkoita, etteikö suurin osa naisista kuitenkin pariudu tavallisen miehen kanssa, mutta he kokevat silloinkin tyytyvänsä johonkin mitä eivät oikeasti halua. Ja sanottakoon, että miehet toimivat kaikkiaan samoin, erotuksella ettei heillä yleensä ole samalla tavalla rahkeita naisten valikoivuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä on naisille näkymättömiä. Tämä ei tarkoita, etteikö suurin osa naisista kuitenkin pariudu tavallisen miehen kanssa, mutta he kokevat silloinkin tyytyvänsä johonkin mitä eivät oikeasti halua. Ja sanottakoon, että miehet toimivat kaikkiaan samoin, erotuksella ettei heillä yleensä ole samalla tavalla rahkeita naisten valikoivuuteen.
Niin, onko se just se about 80% miehistä, jotka on näkymättömiä, mutta suurin osa kuitenkin pääsee jossain vaiheessa suhteeseen, kun tavallisten naisten pitää lopulta tyytyä niihin.
Vierailija kirjoitti:
Ap vois samalla vinkata myös, kuka on hänen mielestään tavallinen nainen. 😊
Ai että jäisin kiinni siitä, että itse aliarvioin naisten ulkonäköä? Kyllä osaan ihan hyvin sanoa suurin piirtein, onko joku nainen ruma, tavallisen näköinen, keskivertoa kauniimpi tai kaunis. En pidä 80% naisista rumina.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annan sinulle esimerkin kuinka naiset minua "herra x eli minä olen sen näköinen että ryypättyä on tullut ja paljon, koska näytän kuulemma Teemu Keskisarjalta". Vaikka en ole persu tai muuta vastaavaa, eikä ole edes äänestänyt koskaan vaaleissa.
En minä voi kasvoille ja tukalle mitään, jos kohdalle on osuneet tällaiset geenit. Todella typerää vetää johtopäätös, että olisin jotenkin juntti, koska en mahda mitään ulkonäölleni.
Valitettavasti tilanne on juuri noin, suurin osa naisista ei kuulemma löydä "sopivaa kumppania = top 20% miestä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ihmisenä niin ainutlaatuinen kuin luulet. Meillä on kaikissa sisään koodattuna tuo toimintamalli.
Hyvä että pääsit tuosta ennakkoluulostasi minun ainutlaatuisuuteeni viitaten, itselläni ei ole ollut tästä mitään sellaista harhaluuloa että olisin mennyt muille julistamaan tätä väitettä. Onko sinulla jotain varsinaista annettavaa tähän keskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tilanne on juuri noin, suurin osa naisista ei kuulemma löydä "sopivaa kumppania = top 20% miestä"
Minun huippukumppani on eri kuin naapurin Maijan. Ja Iran miesmaku ei taas osu kummallekaan meistä, ei mulle eikä Maijalle. Silti valtaosa ihmisistä on kaikesta foliohattuteoriasta huolimatta parisuhteessa. Toki sä voit rakennella itsellesi esteitä jotta et parisuhdetta löydä. Se ei ole onneksi pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä alkaa?
Tämä ajatuksenpätkä pitää valjastaa johonkin generaattoriin niin uusiutuva energianlähde on löydetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas kuinka kurja elämä aplla on. Ei naista vaikka kuinka haluaisi. Isot mielenterveysongelmat (ei ymmärrä yhtään realistisesti maailmaa vaan uskoo kaiken maailman salaliittoteorioihin ja jankkaa maanisesti samoja asioita palstalla). Ei kykyä ymmärtää saamiaan palautteita tai kehittää itseään.
Miten se olikaan, älä ammu viestintuojaa? Onko ap väärässä?
On, mutta se ei usko sitä kun haluaa uskoa että vika on kaikissa naisissa kun me halutaan vaan niitä huippukomeita miehiä.
Eikä sitä tutkimuksen linkkiä ole tullut vieläkään eikä hän ole kertonut ketä me kaikki naiset nyt pidetään komeana.
Siitä on ollut puhetta jo kauan täällä, kyllä OK cupid tutkimukset tulokset oli j
Piti oikein käydä tarkistamassa mikä on tämä paljon puhuttu ok cupid. Kyseessä on joku deittiäppi, eli viittaaminen sen tutkimuksiin on yhtä tyhjän kanssa. Jos ne on omasta datastaan tehneet jotain havaintoja ja päätelmiä, sitä ei kyllä voi yleistää koskemaan koko naissukupuolta. Ne tulokset koskevat pelkästään niitä ihmisiä, jotka sitä äppiä ovat käyttäneet. Aikas iso naisista on noiden kategorisointien ulkopuolella, esimerkiksi me kaikki jotka olemme tyytyväisinä parisuhteessa niiden ihan tavallisten miesten kanssa.
Eli siis akateeminen nainenkaan ei voi koskaan olla tavallinen, niinkö?