Jännää tämä työttömän arki ja yksinäisyys!
katselen illalla vasta netflixejä ja muita suoratoistoja joita on yht 5 kpl, ehkä 3 jaksoa yhteensä. viimeksi katoin alien resident toista kautta, se on jännä. klo 21 maissa kaikki kiinni ja nukkumaan. herään siinä 04-05 maissa ja en jaksa enää nukkua.
sitten on aamujumppaa ehkä ja netin selausta.....ööö kello 10 saakka eli 5-6 tuntia. jos on ruokajanopäivä sitten menen klo 1030 ruokajonoon , ilmainen aamupalakin olisi kello 08 ja matkaa ei ole montaa sataan metriä, mutta en jaksa aamulla syödä mitään vain kahvia. ja en tykkää niistä ruokajonon urpoista se riittää että näkee 2 kertaa viikossa
sitten klo 12 maissa salille ja uimaan, 2-3 kertaa viikossa.
muuten en tee mitään, koko päivä netissä ja pelaan välillä pokeria välillä jotain nettipeliä ja luen uutisia ja vauvafoorumia.
ja sitten netflix-
sama rutiini joka päivä kuukaudesta toiseen. ei muuta. ei sosiaalista elämää.
mies, 54 v
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi on päästänyt itsensä pitkäaikaistyöttömyyteen eikä ole ajoissa lähtenyt opiskelemaan työttömyyskorvauksella uutta ammattia. Kyllä minä vielä viiskymppisenäkin aloin yrittämään opiskella tt-korvauksilla uutta ammattia ennemmin kuin kotiin jäädä toimettomana vaikka se nyt sairauden takia keskeytyikin kun eihän sitä sairastumista tiennyt etukäteen. Ei sitä vielä siinä iässä ollut valmis jäämään kotiin loisimaan kuin eläkeläinen.
54-vuotiaskin vielä ehtii opiskelemaan uuden ammatin jollei ole mitään terveydellisiä rajoitteita esteenä. Laiskuus, velttous on ihan kamalin piirre ihmisessä, joka ei mitään edes koita yrittää muuta kuin yrittämisessä nostella yhteiskunnan tukia eikä se edes hävetä.
mä olen opiskellut elämässäni n
Jättää ne velat sitten maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hae töitä ja tee/lähettele työhakemuksia?
teen ne 2 pakollista hakua kuussa, sellaisiin paikkkoihin etten varmaan joudu töihin-. en jaksa suomalaisia urpoja, ne pilaa elämän. vain
jos saisin työn jossa saa tehdä kaikki YKSIN
ap
Miksi sitten kuullostaa ettet kuitenkaan ole tyytyväinen elämääsi? Enkä ymmärrä miten rahat riittävät tuohon kaikkeen mitä luettelet? vaikka hakisit kaike ruoan ruokajonosta niin 5 suoratoista (ethän ehdi kaikkia edes käyttää jos vain iltasin katsot). vuokra, sähköt, puhelin, netti, vaatteet, pesuaineet, vessapaperit, uimahalli+sali maksut, bussiliput...ja tuohon päälle on vielä muka varaa tehdä parin kuukauden ulkomaan reissu, aika uskomaton talousnero olet jos työkkärit riittää tuohon kaikkeen, kannattaisi varmaan ehdottaa itseänsä pistämään tämän maan talouskin kuntoon noilla meriiteillä.
Enemmän tekemistä. Ulkoilua. Jotain kursseja. Itse käyn työtoiminnassa, maalaan ja piirrän. Neulon myös. Tosin en ole yksin. Mulla on perhe ja muutama ystävä.
On se jännää olla ruokajonossa käyvä työtön tukia pummiva netflixti mies eikä mikään ihme että kaikki muut ihmiset karttelevat. Mahtaa olla täysin turha elämä täällä loisena vain. Minkälainen mies voi tuollaiseen kotona lojuvaan elämään tyytyä. Ei mikään ihme ettei ole sosiaalista elämää sillä olet epänormaali.
Vierailija kirjoitti:
nyt ollaan suunniteltu veljen kanssa, että lähdemme joko Meksikoon tai sitten Thaimaahan kevääksi, 2 kk reissu. varmaan samaan paskaa sielläkin mutta v oipi käydä kadulla kävelyllä eikä ole lunta. eikä urpoja suomalaisia. ja ruoka on hyvää ja halpaa. ja sali löytyy. ja netflix.
ap
Eiköhän urpoja suomalaisia löydy noistakin maista.
"Et sinä varmaankaan työttömyyskorvauksella yksin kustanna taloa joillei ole säästöjä jemmassa ja todella paljon. Mitä ihmeen varastojen siivousta monikossa. Onko niitä montakin. Ja varaa ajella autollakin työttömänä muihin maisemiin. Empä ole moista ennen kuullutkaan. Joku mättää ja pahasti. 🤣"
Onko pakko olla ilkeä? En sanonut, että omistan tämän talon. Olen tässä ns maaseudun mökissä vaan vuokralla ja ei tämä mikään hyväkuntoinen ole jos sitä mietit. Moni maksaa esim rivarista jo enemmän vuokraa. Samalla mikä minä olen sinulle selittämään asioitani. Säästöjä minulla on jonkin verran. Varastot ovat tämän mökin pihavaja ja autotalli johon edellinen asukas oli jo jättänyt rojujaan. Niistä yritän päästä eroon vähitellen, kun ei ole kiva toisten roskia katsella.
Autoni on maksanut alle tonnin ja sillä välillä kauemmas ajelen, kun alkaa tympiä samat maisemat. Ei auto nyt lyhyellä ajolla paljon kuluta. Ja sitten voi säästää ruoassa taj muussa. Muuten ei ajoa paljon tulekaan ja jos täällä meinaa asua niin auto on pakko olla. Hyvä jos sait viestilläsi mukavan olon itsellesi. Itse en alentuisi anonyyminä naureskelemaan muita.
Mitenkä huono palkka sulla on jos ei 15e/kk ole laittaa suoratoistoon?