Jännää tämä työttömän arki ja yksinäisyys!
katselen illalla vasta netflixejä ja muita suoratoistoja joita on yht 5 kpl, ehkä 3 jaksoa yhteensä. viimeksi katoin alien resident toista kautta, se on jännä. klo 21 maissa kaikki kiinni ja nukkumaan. herään siinä 04-05 maissa ja en jaksa enää nukkua.
sitten on aamujumppaa ehkä ja netin selausta.....ööö kello 10 saakka eli 5-6 tuntia. jos on ruokajanopäivä sitten menen klo 1030 ruokajonoon , ilmainen aamupalakin olisi kello 08 ja matkaa ei ole montaa sataan metriä, mutta en jaksa aamulla syödä mitään vain kahvia. ja en tykkää niistä ruokajonon urpoista se riittää että näkee 2 kertaa viikossa
sitten klo 12 maissa salille ja uimaan, 2-3 kertaa viikossa.
muuten en tee mitään, koko päivä netissä ja pelaan välillä pokeria välillä jotain nettipeliä ja luen uutisia ja vauvafoorumia.
ja sitten netflix-
sama rutiini joka päivä kuukaudesta toiseen. ei muuta. ei sosiaalista elämää.
mies, 54 v
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä siinä sitten oli sitä jännää, josta otsikossa mainitset?
No se neukkukuutiossa asuminen ja perseaukinaisuus.
Neukkukuutiokin antaa suojan eli kyllin hyvän elämän.
Vierailija kirjoitti:
Tämä just on parasta elämää ainakin mulle. Voi pelailla ja katsoa leffoja ,saunoa milloin haluaa ja niin kauan kuin haluaa eikä tarvi laittaa kelloa aamulla soimaan sekä nautin myös yksinäisyydestä :)
Eli en edes halua kavereitakaan koska en tarvitse. Mulle se on yks hailee mitä mieltä musta ollaan. Muiden mielipiteet ei vaikuta muhun millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä just on parasta elämää ainakin mulle. Voi pelailla ja katsoa leffoja ,saunoa milloin haluaa ja niin kauan kuin haluaa eikä tarvi laittaa kelloa aamulla soimaan sekä nautin myös yksinäisyydestä :)
Mäkin pidän eniten siitä, että nyt on koko päivä aikaa siihen mitä ennen piti tehdä kolmessa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hae töitä ja tee/lähettele työhakemuksia?
teen ne 2 pakollista hakua kuussa, sellaisiin paikkkoihin etten varmaan joudu töihin-. en jaksa suomalaisia urpoja, ne pilaa elämän. vain
jos saisin työn jossa saa tehdä kaikki YKSIN
ap
Kuulostaa siltä, että sinulla on materiaalisesti ja terveydellisesti asiat työttömäksi enemmän kuin hyvin mallillaan. Mutta mistä tuo ihmisvihamielisyytesi kumpuaa? Kiusattiinko sinua esimerkiksi koulussa tai työpaikalla? Nythän sinulla olisi hyvää aikaa työstää tuota ongelmaa. Katkeruus ja viha vain kuluttavat sinua sisältä käsin, mitään et niillä voita ja väistämättä se kielii myös vääristyneestä maailmankuvasta.
Ihmisellä on taipumus tehdä yleistyksiä. "olen tavannut elämäni aikana ainakin 100 hankalaa tyyppiä, joten kaikki ihmiset tai ainakin suurin osa heistä on hankalia". Niin, mutta entäs ne 8 999 999 900 muuta ihmistä. Anna elämälle mahdollisuus osoittaa oletuksesi vääräksi. Muista myös, että ihmiset muuttuvat. Lapset valitettavan usein kiusaavat toisiaan, mutta useimmat järkiintyvät aikuistuessaan. Työpaikallakin saatetaan kiusata, mutta ei se ole yleistä.
On myös niin, että "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa" sekä "varas näkee kaikkialla varkaita". Näitä vanhoja suomalaisia viisauksia kannattaa miettiä itseäänkin reflektoiden.
Tuletko muuten koskaan ajatelleeksi, että nämä samat suomalaiset "urpot" kustantaa olemassaolosi: ruoan, katon pään päälle, suoratoistot, salilla käynnit ja niin edelleen? Mitä mahtanee kertoa suomalaisista "urpoista", että he noin keskimäärin pitävät yhteiskuntajärjestelmäämme oikeudenmukaisena, he siis haluavat auttaa työttömiä ja muita huono-osaisia. Ilman näitä "urpoja" saattaisit joutua asumaan kadulla, mikä monissa maissa, joissa elää toisenlaisia "urpoja", onkin työttömälle ihan arkipäivää.
Elämässä voi opetella olemaan kiitollinen pienistä asioista, vaikka ei se aina olekaan helppoa. Koskaan ei ole myöhäistä muuttaa ajatteluaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät sen itsekin sitten kun ymmärrät elämästä muutakin kuin vain sen mitä nenästä suuhun valuu.
N52
Jos nostat työttömyyspäivärahoja niin silloin on velvollisuus hakea töitä.
Kyllä, mutta illat ja viikonloput saat tehdä mitä huvittaa, kunhan siitä ei tule palkkaa. Ja ei siihen työnhakuun menee koko virka-aiks, silloinkin voi tehdä muuta.
Mitä järkeä maksaa työttömänä jostain suoratoistopalveluista kun kaiken saman saa ilmaiseksi netistä (jos osaa hakea)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät sen itsekin sitten kun ymmärrät elämästä muutakin kuin vain sen mitä nenästä suuhun valuu.
N52
Ihmisellä on perustuslakiin perustuva itsemääräämisoikeus tehdä omia valintoja, arvioita ja päätöksiä omassa elämässään ja siltikin valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan . . .
Eli ei hyvinvointivaltion ajatus silti aivan kuollut ole. Se ajatus, että kansalaisia on syytä turvata kohtalon pahimpia kolhuja vastaan on nähdäkseni edelleen pätevä, ei ihmisiä voi heittää talveksi kadulle pakkasee
Niin, ihmisten ei tarvitse välittää lastensa kasvatuksesta, ikääntyvistä sukulaisistaan, eikä naapurustostaan, eikä edes omasta taloudestaan. Valtio ottaa vastuun näistä, ja syyttää voi muita, jos asiat menevät pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Töiden etsimiseen pitää käyttää vähintään 2-3 tuntia joka päivä,vai oletko jo luovuttanut?
Merkillistä piiskaamista.Kun ei ole töitä tarjolla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52
Ihmisellä on perustuslakiin perustuva itsemääräämisoikeus tehdä omia valintoja, arvioita ja päätöksiä omassa elämässään ja siltikin valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan . . .
Eli ei hyvinvointivaltion ajatus silti aivan kuollut ole. Se ajatus, että kansalaisia on syytä turvata kohtalon pahimpia kolhuja vastaan on nähdäkseni edelleen pätevä, ei&nNiin, ihmisten ei tarvitse välittää lastensa kasvatuksesta, ikääntyvistä sukulaisistaan, eikä naapurustostaan, eikä edes omasta taloudestaan. Valtio ottaa vastuun näistä, ja syyttää voi muita, jos asiat menevät pieleen.
Sitä kutsutaan, hyvinvointivaltioksi.
Ja nyt julma hallitus tuhoaa koko maan, ainakin sen, mitä ilmastonmuutoksesta jää jäljelle.
N52
Vierailija kirjoitti:
onneksi on tänään ruokajonopäivä, saa säkillisen ruokaa ja voi rupetella paskoo siellä ja sitten salille ja kello onkin sitten jo about 14 ja vielä muutama tunti hortoilua kotona ja netflix päälle ja klo 21 taas nukkumaan elllei sitten ole sortunut ostamaan taas kaljoo perjantaiksi. se on sitten taas muisti poikki lauantaina-aamuna ja korjaussarja kaapissa jo odottamassa
Anteeksi mutta saako kysyä missä olisi hyvä ruokajono?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onneksi on tänään ruokajonopäivä, saa säkillisen ruokaa ja voi rupetella paskoo siellä ja sitten salille ja kello onkin sitten jo about 14 ja vielä muutama tunti hortoilua kotona ja netflix päälle ja klo 21 taas nukkumaan elllei sitten ole sortunut ostamaan taas kaljoo perjantaiksi. se on sitten taas muisti poikki lauantaina-aamuna ja korjaussarja kaapissa jo odottamassa
Anteeksi mutta saako kysyä missä olisi hyvä ruokajono?
Siellä missä on vähemmän avun tarvitsijoita, eli pienemmissä kunnissa pääkaupunkiseudun ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Työnhakuun pitää käyttää arkisin klo 07.00 - 16.30 välinen aika. Yksi vessatauko sallitaan, leivän saa syödä työnhaun ohessa.
mut jaksan herätä vasta klo 9 sitten käyn ostamassa olutta ja ruokaa.ei ole aikomustakaan mennä mihinkään töihin.
Miksi on päästänyt itsensä pitkäaikaistyöttömyyteen eikä ole ajoissa lähtenyt opiskelemaan työttömyyskorvauksella uutta ammattia. Kyllä minä vielä viiskymppisenäkin aloin yrittämään opiskella tt-korvauksilla uutta ammattia ennemmin kuin kotiin jäädä toimettomana vaikka se nyt sairauden takia keskeytyikin kun eihän sitä sairastumista tiennyt etukäteen. Ei sitä vielä siinä iässä ollut valmis jäämään kotiin loisimaan kuin eläkeläinen.
54-vuotiaskin vielä ehtii opiskelemaan uuden ammatin jollei ole mitään terveydellisiä rajoitteita esteenä. Laiskuus, velttous on ihan kamalin piirre ihmisessä, joka ei mitään edes koita yrittää muuta kuin yrittämisessä nostella yhteiskunnan tukia eikä se edes hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on päästänyt itsensä pitkäaikaistyöttömyyteen eikä ole ajoissa lähtenyt opiskelemaan työttömyyskorvauksella uutta ammattia. Kyllä minä vielä viiskymppisenäkin aloin yrittämään opiskella tt-korvauksilla uutta ammattia ennemmin kuin kotiin jäädä toimettomana vaikka se nyt sairauden takia keskeytyikin kun eihän sitä sairastumista tiennyt etukäteen. Ei sitä vielä siinä iässä ollut valmis jäämään kotiin loisimaan kuin eläkeläinen.
54-vuotiaskin vielä ehtii opiskelemaan uuden ammatin jollei ole mitään terveydellisiä rajoitteita esteenä. Laiskuus, velttous on ihan kamalin piirre ihmisessä, joka ei mitään edes koita yrittää muuta kuin yrittämisessä nostella yhteiskunnan tukia eikä se edes hävetä.
Minä opiskelin, mutta olen siltikin työtön. Päiväraha ei riittänyt koko opiskeluaikaan, joten jouduin ottamaan opintolainaa. Kiva maksella lainanlyhennyksiä nyt ja olla vielä astetta köyhempi kuin aiemmin.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N52
On velvollisuus hakea vain sen verran mitä työnhakuvelvoitteessa määrätään. Mikään taho ei velvoita käyttämään työnhakuun 40 tuntia viikossa.
Poljen 20 km lenkin lähes joka päivä työttömänä. Sitten käyn kalassa usein ja siihen menee 6-7 tuntia päivässä kun onkin siikaa meren rannalla. On mulla eväät ja kahvia mukana aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä opiskelin, mutta olen siltikin työtön. Päiväraha ei riittänyt koko opiskeluaikaan, joten jouduin ottamaan opintolainaa. Kiva mak
Valitettavaa mutta elämässä jos ei uskalla ottaa mitään riskejä niin ei minkäälaisia mahdollisuuksia työllistyäkkään. Olen minäkin joutunut lyhentelemään työttömyyskorvauksista opintolainaa ja tiedän mitä se on. Tiedän että vain 2v opinnot voidaan hyväksyä tt- korvauksilla ja ylimenevän ajan joutuu rahoittamaan muilla rahoilla. Jos se oli 3v opinnot niin ei siitä voinut kyllä ihan kamalia määriä lainoja tulla. Minulla kertyivät nuorena 4-vuoden opintolainat.
Mulla vähä sama ongelma ku alottajalla🥲 mää kuitenki käyn uimisen ja salitreenin lisäksi pilateksessa ja lentotunneilla oon lisäksi onnekkaana. päässy käymää kerran kuusa kylpylälomalla haikossa (joka ei muuten oo hintasa väärti). Koitetaa kestää tää köyhyys ja yksinäisyys🥲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä opiskelin, mutta olen siltikin työtön. Päiväraha ei riittänyt koko opiskelua
Valitettavaa mutta elämässä jos ei uskalla ottaa mitään riskejä niin ei minkäälaisia mahdollisuuksia työllistyäkkään. Olen minäkin joutunut lyhentelemään työttömyyskorvauksista opintolainaa ja tiedän mitä se on. Tiedän että vain 2v opinnot voidaan hyväksyä tt- korvauksilla ja ylimenevän ajan joutuu rahoittamaan muilla rahoilla. Jos se oli 3v opinnot niin ei siitä voinut kyllä ihan kamalia määriä lainoja tulla. Minulla kertyivät nuorena 4-vuoden opintolainat.
Mikä tämän kommentin pointti on? Vähätellä toisen kokemusta ja lainamäärää?