Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännää tämä työttömän arki ja yksinäisyys!

Vierailija
07.03.2025 |

katselen illalla vasta netflixejä ja muita suoratoistoja joita on yht 5 kpl, ehkä 3 jaksoa yhteensä. viimeksi katoin alien resident toista kautta, se on jännä. klo 21 maissa kaikki kiinni ja nukkumaan. herään siinä 04-05 maissa ja en jaksa enää nukkua.

sitten on aamujumppaa ehkä ja netin selausta.....ööö kello 10 saakka eli 5-6 tuntia. jos on ruokajanopäivä sitten menen klo 1030 ruokajonoon , ilmainen aamupalakin olisi kello 08 ja matkaa ei ole montaa sataan metriä, mutta en jaksa aamulla syödä mitään vain kahvia. ja en tykkää niistä ruokajonon urpoista se riittää että näkee 2 kertaa viikossa

sitten klo 12 maissa salille ja uimaan, 2-3 kertaa viikossa.

muuten en tee mitään, koko päivä netissä ja pelaan välillä pokeria välillä jotain nettipeliä ja luen uutisia ja vauvafoorumia.

ja sitten netflix-

sama rutiini joka päivä kuukaudesta toiseen. ei muuta. ei sosiaalista elämää.

mies, 54 v

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poljen 20 km lenkin lähes joka päivä työttömänä. Sitten käyn kalassa usein ja siihen menee 6-7 tuntia päivässä kun onkin siikaa meren rannalla. On mulla eväät ja kahvia mukana aina.

Miksi et ole alkanut ammatti kalastajaksi tai ammatti polkupyöräilijäksi, Wolt- ruuankuljettajaksi kun pyöräily kiinnostaa.

Vierailija
62/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelimies vonkaisi kivan naisen vaikka työkkärin CV-kurssilta, uimahallista tai kirjastosta. Problem solved.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka sulla on varaa noin moneen suoratoistoon? Mulla on yks sillon tällön, kun on joku tarjouskampanja. Ja olen sentään keskipalkkaisessa työssä (en asu kalliisti, en ostele asioita huvikseni, ei lapsia, ei kalliita harrastuksia). 

Sinun ei ole varaa tarkoittanee sitä, että säästöön jää alle 1500€/kk, jos otat ylimääräisen suoratoiston? Muuten en ymmärrä yhtään koko viestiäsi.

Vierailija
64/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on päästänyt itsensä pitkäaikaistyöttömyyteen eikä ole ajoissa lähtenyt opiskelemaan työttömyyskorvauksella uutta ammattia. Kyllä minä vielä viiskymppisenäkin aloin yrittämään opiskella tt-korvauksilla uutta ammattia ennemmin kuin kotiin jäädä toimettomana vaikka se nyt sairauden takia keskeytyikin kun eihän sitä sairastumista tiennyt etukäteen. Ei sitä vielä siinä iässä ollut valmis jäämään kotiin loisimaan kuin eläkeläinen.

54-vuotiaskin vielä ehtii opiskelemaan uuden ammatin jollei ole mitään terveydellisiä rajoitteita esteenä. Laiskuus, velttous on ihan kamalin piirre ihmisessä, joka ei mitään edes koita yrittää muuta kuin yrittämisessä nostella yhteiskunnan tukia eikä se edes hävetä.

Minä opiskelin, mutta olen siltikin työtön. Päiväraha ei riittänyt koko opiskeluaikaan, joten jouduin ottamaan opintolainaa. Kiva maksella lainanlyhennyksiä nyt ja olla vielä astetta köyhempi kuin aiemmin.

Itse yritän päästä syksyllä amk-opintoihin ja pelkään että minulle käy samoin. Haen tosin sairaanhoitajan opintoihin, joten aika heikosti menee jos en saa töitä.

Vierailija
65/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyöty tästä valtavasta määrästä aikaa on ollut, että olen nyt paremmassa kunnossa kuin koskaan. Hiuksetkin ovat vahvistuneet ja kiiltävät, koska joka aamuisia pakkokiireföönauksiin ei ole ollut tarvetta.

Ulkonäkö kiittää, mutta rahapussi ei.

Vierailija
66/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on päästänyt itsensä pitkäaikaistyöttömyyteen eikä ole ajoissa lähtenyt opiskelemaan työttömyyskorvauksella uutta ammattia. Kyllä minä vielä viiskymppisenäkin aloin yrittämään opiskella tt-korvauksilla uutta ammattia ennemmin kuin kotiin jäädä toimettomana vaikka se nyt sairauden takia keskeytyikin kun eihän sitä sairastumista tiennyt etukäteen. Ei sitä vielä siinä iässä ollut valmis jäämään kotiin loisimaan kuin eläkeläinen.

54-vuotiaskin vielä ehtii opiskelemaan uuden ammatin jollei ole mitään terveydellisiä rajoitteita esteenä. Laiskuus, velttous on ihan kamalin piirre ihmisessä, joka ei mitään edes koita yrittää muuta kuin yrittämisessä nostella yhteiskunnan tukia eikä se edes hävetä.

Minä opiskelin, mutta olen siltiki

Harvapa täällä opiskelee ilman minkäänlaisia opintolainoja koko elämänsä aikana. Niin että mitä sitä nyt surkuttelemaan.

Vierailija
67/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä opiskelin, mutta olen siltikin työtön. Päiväraha ei riittänyt koko opiskelua

Luulisi että sairaanhoitajille riittää töitä tulevaisuudessa töitä jos ei ala ronklaamaan.

Vierailija
68/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kymmeniä vuosia nuorempi. Silti samaistun ajatukseen, ettei itselläkään aika aina kulu. Oma päiväni menee yleensä melkein aina  samalla kaavalla. Herään joskus kello 10. Sitten aamupalaa joskus kello 11 ja ehkä ruoanlaittoa. Joskus kello 12 pihaan tekemään jotain, kuten varastojen siivousta, laitan linnulle ruokaa tms. Sisälle vähäksi aikaa ja ehkä vielä syön jotain. Ennen kello 14 lähden kävelylle. Joko lähemmäs tai sitten autolla  muihin maisemiin. Kävelen jopa parikin tuntia. Takaisin olen viimeistään kello 17. Sitten ns päivällinen. Sen jälkeen sitten aiemmin jotain oleskelua, netissä oloa ja tv:tä. Nykyisin pyrin opintoja tekemään muutaman tunnin.

Joskus puoli kahdeksalta taas vähän kävelypaikasta riippuen lähden ulos. Noin tunnin kävelyn teen. Takaisin kello 21 jälkeen. Sitten taas yritän opiskella pari tuntia. Välillä se jää. Sen jälkeen sitten vapaata netissä oloa. Musiikin kuuntelua ja joskus sarjojen katselua. Nukkumaan yritetän mennä viimeistään puoli kahdelta. Näin ne päivät menevät.

Välillä käyn kaupassa aamuisin tai kirppiksellä. Sulan maan aikaan voin istuttaa jotain taimia pihaan ja tehdä muita pihatöitä. Lämpimään aikaan olen ulkona vielä enemmän. Lähes koko päivän. Voin kerätä myös marjoja. Toisaalta joku voi nähdä nämäkin päivät hyvin tylsinä. Joskus itsekin ajattelen niin. Ystäviä minulla ei ole ja vaan pari läheistä ihmistä. Joskus kaipaan seuraa, mutta toisaalta kokemukseni ihmisistä huonoja niin se vaikuttaa. Pahoittelut viestistäni. Tuli aloituksesta mieleen omien päivieni toistuvuus. 

Vierailija
69/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen syön vielä illalla iltapalan se unohtui mainita, vaikka eihän se nyt ole olennaista :) 

Vierailija
70/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiinkuljetus, postipaketit, kotiinkuljetus ruuat alkavat kasvamaan tulevaisuudessa. Roskakuskeilla ja bio pönttöjen tyhjentäjilläkään ei tule työ loppumaan. Bussikuskeja ja taksinkuljettajia tarvitaan ikuisesti.

Helppoa ja kevyeltä hommalta tuo kotiinkuljetus kuullostaa ja jos olisin joku 54v mies niin haluaisin sellaiseen työhön.

Polkypyöräilystä tykkääväväkin voi alkaa pikaruoka kuskiksi. Saa pyöräillä mielin määrin ja vielä paino rinkka selässä saaden kuntoilusta palkkaakin eikä tarvitse mihinkään The Summit ohjelmaan lähteä . Ei tarvitse missään hikisessä ummehtuneessa salissa matolla juosta tai polkee pyörää.

Vierailija
71/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt ollaan suunniteltu veljen kanssa, että lähdemme joko Meksikoon tai sitten Thaimaahan kevääksi, 2 kk reissu. varmaan samaan paskaa sielläkin mutta v oipi käydä kadulla kävelyllä eikä ole lunta. eikä urpoja suomalaisia. ja ruoka  on hyvää ja halpaa. ja sali löytyy. ja netflix. 

ap

Kysyn vaan, että millä rahalla. Itse mietin viikon reissua ja rahat ei meinaa riittää siihenkään. Hyvä jos työttömällä on varaa tuollaiseen. Sitten ei ole mitään hätää elämässä varallisuuden puolesta. Näin mietin. 

Vierailija
72/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä olen opiskellut elämässäni n 9 vuotta yhteensä, humanistisia paska-aineita eka 7 vuotta nuorena 21-28 vuotiaaksi fil maist paperit historiasdta lopulta, myöhemmin 20 v myölhemmin menin takas yliopistolle ja tein 2 vuodessa teologian maisterin paperit. ei tässä enää jaksas opiskella, paitsi auto koulun opeksi tai vietnamiin meen 1 kk kurssilla enkun opeksi se riittänee loppuelämäksi, jään sinne

ap andyson

Vierailija
73/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et hae töitä ja tee/lähettele työhakemuksia?

Ei ole mitään järkeä yli 50 vee yrittää työllistyä tässä markkinassa jos saa rahaa riittävästi tekemättä mitään. Työmarkkina on aivan per ceestä tällä hetkellä.

Silti se kumminkin kelpaa vai? sinun velvollisuus on etsiä ja hakea töitä,sylettää maksella veroja tuommoisen elätin takia.

Mikä pakko sunkaan on töissä käydä? Se on sun valinta ja sillä meet. 

Mulla on työpaikka, mutta ei mua harmita jos joku muu valitsee toisin. Etenkään kun ei työpaikkoja riitä kaikille, niin olkoot ne, jotka tykkää tehdä töitä ja saada siitä rahaa, töissä. Eikä mua harmita, jos joku pystyy elämään halvemmalla kun minä. Se on arvovalintakysymys, mihin rahaa käyttää ja tarttee. Toiselle riittää 500€, toinen haluaa 5000€/kk. 

Vierailija
74/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin, onpa todella jännää elämää.

Vierailija
75/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kymmeniä vuosia nuorempi. Silti samaistun ajatukseen, ettei itselläkään aika aina kulu. Oma päiväni menee yleensä melkein aina  samalla kaavalla. Herään joskus kello 10. Sitten aamupalaa joskus kello 11 ja ehkä ruoanlaittoa. Joskus kello 12 pihaan tekemään jotain, kuten varastojen siivousta, laitan linnulle ruokaa tms. Sisälle vähäksi aikaa ja ehkä vielä syön jotain. Ennen kello 14 lähden kävelylle. Joko lähemmäs tai sitten autolla  muihin maisemiin. Kävelen jopa parikin tuntia. Takaisin olen viimeistään kello 17. Sitten ns päivällinen. Sen jälkeen sitten aiemmin jotain oleskelua, netissä oloa ja tv:tä. Nykyisin pyrin opintoja tekemään muutaman tunnin.

Joskus puoli kahdeksalta taas vähän kävelypaikasta riippuen lähden ulos. Noin tunnin kävelyn teen. Takaisin kello 21 jälkeen. Sitten taas yritän opiskella pari tuntia. Välillä se jää. Sen jälkeen sitten vapaata netissä oloa. Musiikin kuuntelua ja joskus sarjojen kat

Et sinä varmaankaan työttömyyskorvauksella yksin kustanna taloa joillei ole säästöjä jemmassa ja todella paljon. Mitä ihmeen varastojen siivousta monikossa. Onko niitä montakin. Ja varaa ajella autollakin työttömänä muihin maisemiin. Empä ole moista ennen kuullutkaan. Joku mättää ja pahasti. 🤣

Vierailija
76/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä olen opiskellut elämässäni n 9 vuotta yhteensä, humanistisia paska-aineita eka 7 vuotta nuorena 21-28 vuotiaaksi fil maist paperit

Noita korkeekouluttautuneita on ihan liikaa eikä niillä ole mitään virkaa tässä yhteiskunnassa ja ala tekemään fyysistä työtä.

Vierailija
77/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt ollaan suunniteltu veljen kanssa, että lähdemme joko Meksikoon tai sitten Thaimaahan kevääksi, 2 kk reissu. varmaan samaan paskaa sielläkin mutta v oipi käydä kadulla kävelyllä eikä ole lunta. eikä urpoja suomalaisia. ja ruoka  on hyvää ja halpaa. ja sali löytyy. ja netflix. 

ap

Oletteko veljesi kanssa parempia suomalaisia?

Tai millä tapaa muut ovat urpoja ja te ette?

Vierailija
78/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä olen opiskellut elämässäni n 9 vuotta yhteensä, humanistisia paska-aineita eka 7 vuotta nuorena 21-28 vuotiaaksi fil maist paperit

Paljonko tuli opintolainaa vai maksoiko rikkaat vanhemmat 9v turhat opinnot.

Vierailija
79/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä olen opiskellut elämässäni n 9 vuotta yhteensä, humanistisia paska-aineita eka

EI JAKSA mennä 8 tunnin fyysiseen duunin se haittaa punttisaliharrastustani, joku 4-5 tuntia vois jaksaa. ja ruokajonoonkin pitää riittää aikaa!

AP ANdy

Vierailija
80/87 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä olen opiskellut elämässäni n 9 vuotta yhteensä, humanistisia paska-aineita eka

vanhemmat tuki, ei yhtään opintolainaa. nyt aattelin jos lukisi vielä jotain harrastukseksi niin saisi 10 000 e opintolainan 1 prosentin korolla, ja matkustelisi ne rahat kerralla pois

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän