Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotoisa 2025

Vierailija
06.03.2025 |

Ensimmäisessä jaksossa Erika Vikmanin tontti pistetään uusiksi.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Kotoisa - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (303)

Vierailija
81/303 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kertoa missäpäin Espoota on tämä 6 jakson ritari? Jäi vaivaamaan kun en keksi aluetta, vaikka näyttää tutulta. 😄

Vierailija
82/303 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni mökistä tuli todella kodikas ja söpö, mutta mietityttämään jäi mitähän remontti mahtoi maksaa ja olisiko melkein samalla hinnalla saanut uuden mökin.

Tämä nainen oli ilmeisesti sen luonteinen, että vanha mökki mielummin, jos mahdollista, korjataan kuin puretaan. Kyllä se vakuutti olevansa tyytyväinen vaikka ei hihkunutkaan. Ei kaikki ala yli näyttelemään niinkuin Larmin ukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/303 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilja on fantastinen ja remonttimies Dave on ihana, reipasta meininkiä aina työssä!

Vierailija
84/303 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirtolapuutarhamökistä tuli suloinen, mutta valkoista tapettia ihmettelin, kun nimenomaan toivottiin ei valkoista! Olis kiva tietää remontin budjetti, kun niin isoja asioita Viljan jengi teki siellä!!

No eihän seinät olleet kokovalkoiset, vaan puutarhan kukkien värit jatkuivat tapetissa, juuri kuten omistaja toivoi.

Vierailija
85/303 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljalla ihana mekko siirtolapuutarhajaksossa.

Vierailija
86/303 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa siirtolapuutarhamökistä hieno! Katon korotus ja vaalea kaunis tapetti toivat valtavasti tilan tuntua. Hienoa, että tehtiin erillinen tila nukkumiselle - jota tosin voidaan käyttää myös sohvana. Kierrätyskalusteiden ja -valaisimien käyttö sopi mökkiin todella hyvin. Kauniit ikkunat säästettiin ja niihin nykyaikaiset tuplaikkunat. Viihtyisä huussi täydensi remontin.

Töitä Viljalla porukoineen oli todella paljon, vaikka mökki on pieni.

Vierailija
87/303 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirtolapuutarhamökistä tuli suloinen, mutta valkoista tapettia ihmettelin, kun nimenomaan toivottiin ei valkoista! Olis kiva tietää remontin budjetti, kun niin isoja asioita Viljan jengi teki siellä!!

No eihän seinät olleet kokovalkoiset, vaan puutarhan kukkien värit jatkuivat tapetissa, juuri kuten omistaja toivoi.

No olihan kokonaisuus kovin valkoinen, mitä asiakas ei toivonut. Katto, lattia, tapetin pohjaväri valkoinen ja vaan jotain hennon värisiä kukkia. Itse ainakin heti lopputuloksen nähtyäni, mietin et nyt ei oikein onnistuttu. Valkoinen väri oikein loisti kaikkialla. Jos ei toivota valkoista, niin ei silloin laiteta noin selkeästi kaikkea valkopohjaista. Hyvin selkeää meille ei ammattisisustajille. 

Hän ei kertaakaan tainnut mainita mitä mieltä on tapetista, sanoi vaan, että kokonaisuus on erilainen kuin etukäteen kuvitteli. 

Muita asioita ihasteli, kaikkea käytännöllisyyttä, mutta sisustusta ei oikein paljoakaan. Minulle jäi fiilis, että olisi toivonut värikkäämpää ja ehkä jopa retrompaa lopputulosta. Kyllä asiakkaan pettymys häivähti kasvoilla, vaikka aika hyvin osasi sitä peittää. 

Enemmän mummola fiilistä varmaan toivoi. Värikästä räsymattoa, vanhaa tyyliä muutoinkin ja se tapetti / seinien väri olisi saanut olla tummempaa ja kirkkaampaa värien ilottelua. Kukkaloisto olisi silti jatkunut sisälle, vaikka tapetti olis ollut muunlainen. 

Vierailija
88/303 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olihan kokonaisuus kovin valkoinen, mitä asiakas ei toivonut. Katto, lattia, tapetin pohjaväri valkoinen ja vaan jotain hennon värisiä kukkia. Itse ainakin heti lopputuloksen nähtyäni, mietin et nyt ei oikein onnistuttu. Valkoinen väri oikein loisti kaikkialla. Jos ei toivota valkoista, niin ei silloin laiteta noin selkeästi kaikkea valkopohjaista. Hyvin selkeää meille ei ammattisisustajille. 

Hän ei kertaakaan tainnut mainita mitä mieltä on tapetista, sanoi vaan,

Taidat olla oikein synnynnäinen valittaja?

Vierailija
89/303 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tosta mökistä tuli kiva. Vaaleahko varmaan siksi ettei näyttäisi pieneltä ja ahtaalta. Kivasti ulkoa ja sisältä sama värimaailma. Helppo vaihtaa räikeämpää oman maun mukaista mattoa yms, jos haluaa. Ja tämä voimakkaita ja tummia sävyjä rakastavn ihmisen näppikseltä.

Ja ainahan noissa stailataan ja ne omat kamat jotka tuo väriä ja elämää on jossain piilossa.

Vierailija
90/303 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei kertaakaan tainnut mainita mitä mieltä on tapetista,

sanoi vaan, että kokonaisuus on erilainen kuin etukäteen kuvitteli. 

Muita asioita ihasteli, kaikkea käytännöllisyyttä, mutta sisustusta ei oikein paljoakaan. Minulle jäi fiilis, että olisi toivonut värikkäämpää ja ehkä jopa retrompaa lopputulosta. Kyllä asiakkaan pettymys häivähti kasvoilla, vaikka aika hyvin osasi sitä peittää. 

Enemmän mummola fiilistä varmaan toivoi. Värikästä räsymattoa, vanhaa tyyliä muutoinkin ja se tapetti / seinien väri olisi saanut olla tummempaa ja kirkkaampaa värien ilottelua. Kukkaloisto olisi silti jatkunut sisälle, vaikka tapetti olis ollut muunlainen. 

Omistajahan toivoi katon korotustakin siksi, että tulisi lisää tilan tuntua. Tummempi tapetti olisi tehnyt tilasta paljon ahtaamman tuntuisen. Tapetti oli minusta hyvinkin retromainen ja mummolamainen, kaunis kylläkin.

Vierailija
91/303 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alin makuuhuoneesta tuli persoonaton hotellihuone.

Vierailija
92/303 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mikä siinä Helgassa on, mutta se ärsyttää mua kovin paljon. Tai Helka. Mun on vaikea katsoa sen jaksoja. Teemustakin tulee naapurin nuori mieleen, ettei sekään helpota. Ärrävikoineen päivineen kuin kaksi marjaa. Poitsu vielä opiskelee puutarhuriksi.

Se siirtolapuutarhamökki oli mun silmiin hyvinkin onnistunut. Kaunis ulkoa ja sisältä. Ei mua niinkään kiinnostanut, että tekikö omistajan halujen mukaan. Mä diggasin. Rakastin, kun vihreetä oli kerrankin käytetty monessa paikassa ja eri sävyjä.

Vierailija
93/303 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihana. Mä sen verran tuossa tein salapoliisin duunia, että Kotoisan vaatetuksesta vastaa fkirmat: Kaiko, Nosh ja Steel Blue. Tai ainakin kyseisen jakson. En kerennyt vielä pläräämään sivuja. Toivottavasti löytyy, ellei ole ollut sitten edellisen vuoden mallistoa. :(

Vierailija
94/303 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienot oli muutostyöt Alin kotona. Tykkäsin erityisesti master bedroomista, johon tuli kokolattiamatto. Kiva, kun perhekin oli lopussa paikalla, vaikka ei kasvoja kuvattukaan. Taas oli huippuhyvä jakso Kotoisaa, tykkään!

Mikäö hiton "master bedroom" oliko pakko tunkea anglismi!

Eikö riitä enää vanhempien makuuhuone, päämakuuhuone, suuri makuuhuone...

että oikein anglismi. Aina menettää motkotuksesta pointin, kun ei itsekään suostu puhumaan suomea.

Vierailija
95/303 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihana. Mä sen verran tuossa tein salapoliisin duunia, että Kotoisan vaatetuksesta vastaa fkirmat: Kaiko, Nosh ja Steel Blue. Tai ainakin kyseisen jakson. En kerennyt vielä pläräämään sivuja. Toivottavasti löytyy, ellei ole ollut sitten edellisen vuoden mallistoa. :(

Kaikki ne mekot on kuin ennewwanhaa oli lypsymekko, kankaat vaan on tommoset kamalat roiemunkirjavat rievut

Vierailija
96/303 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienot oli muutostyöt Alin kotona. Tykkäsin erityisesti master bedroomista, johon tuli kokolattiamatto. Kiva, kun perhekin oli lopussa paikalla, vaikka ei kasvoja kuvattukaan. Taas oli huippuhyvä jakso Kotoisaa, tykkään!

Mikäö hiton "master bedroom" oliko pakko tunkea anglismi!

Eikö riitä enää vanhempien makuuhuone, päämakuuhuone, suuri makuuhuone...

että oikein anglismi. Aina menettää motkotuksesta pointin, kun ei itsekään suostu puhumaan suomea.

Sehän ON anglismi, anglismi ei ole suomea ja ei ainakaan suomenkielisessä lauseessa tarkoita mitään!

"Näennäisanglismi eli pseudoanglismi tarkoittaa sanaa, joka näyttää tulevan englannista mutta joka onkin englannin kielen puhujille vieras tai merkitykseltään toinen."

Vierailija
97/303 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän illan rivarin pihasta tuli kiva! 

Totaalisen myllerryksen jälkeen toimiva ja kaunis.

Ilahduttaa Teemun tatuoimattomat käsivarret, alkaa olla harvinainen näky.

Vierailija
98/303 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän illan rivarin pihasta tuli kiva! 

Totaalisen myllerryksen jälkeen toimiva ja kaunis.

Ilahduttaa Teemun tatuoimattomat käsivarret, alkaa olla harvinainen näky.

Jonain päivänä tatskat menee kokonaan pois muodista, kyllä sitten naurattaa! 

Vierailija
99/303 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alin makuuhuoneesta tuli persoonaton hotellihuone.

Tätähän valtaosa ihmisistä nykyään haluaa. Beigeä beigeä beigeä ja hotellityyliä.

Vierailija
100/303 |
11.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä mikä siinä Helgassa on, mutta se ärsyttää mua kovin paljon. Tai Helka. Mun on vaikea katsoa sen jaksoja. Teemustakin tulee naapurin nuori mieleen, ettei sekään helpota. Ärrävikoineen päivineen kuin kaksi marjaa. Poitsu vielä opiskelee puutarhuriksi.

Se siirtolapuutarhamökki oli mun silmiin hyvinkin onnistunut. Kaunis ulkoa ja sisältä. Ei mua niinkään kiinnostanut, että tekikö omistajan halujen mukaan. Mä diggasin. Rakastin, kun vihreetä oli kerrankin käytetty monessa paikassa ja eri sävyjä.

No jopas taas on... Mulle kelpais Teemu urakoitsijaksi ja muutenkin. Ihana kesämies ja ammattilainen työssään. R-vika on oikein söpö ja ihanaa, että ei aristele sitä vaan puhuu reippaasti myös kaikki r-sanat. Jos jotain negatiivista - johtuuko jännityksestä vai mistä - niin Teemu aina pikkuisen heiluttaa päätä sivulta sivulle puhuessaan. Tämän maneerin kun saisi hillittyä, niin kymppi plus!