Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan päässyt parisuhteeseen tapaamalla naisen/miehen kirjastossa?

Vierailija
06.03.2025 |

Kun sitä joskus sanotaan, että menkää kirjastossa juttelemaan jollekin jne.

Yleensä parisuhde löytyy työn, opiskelun tai kavereiden/tuttavien kautta tosielämässä, tai baarista tai harrastuksista, joissa on sosiaalista kanssakäyntiä. Tai nykyään tosi usein nettideittien kautta. 

En ole koskaan kuullut kehenkään löytäneen vaimoa/miestä kirjastosta, en edes jossain hömppääartikkeleissa. Tapahtuuko sitä oikeasti koskaan, vai onko koko juttu pelkkää hömpötystä ?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, tavallinen mies aloitti aiheesta sitten ihan oman ketjun. 😁

Vierailija
22/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minua kerran yritetty iskeä kirjastossa, mutta olin ja olen parisuhteessa niin eipä siitä mitään tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sä aiot sanoa "lähetääks panee?", niin eihän se siitä miksikään muutu vaikka sanoisit sen kirjastossa. Ei vaikka kuiskaisit sen.

Vierailija
24/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olisi ihana tavata joku kirjastossa. Niin romanttista löytää sielunkumppani koska kumpikin yritti lainata saman kirjan.

Olisi varmaan joo, mutta kuulostaa enemmän jonkin romanttisen elokuvan tapahtumalta, jota ei tapahdu tosielämässä koskaan valitettavasti. Ja yleensä varmaan mies leimataan nykyään heti creepyksi, jos sanoo mitään tuntemattomalle naiselle kirjastossa, ilmapiiri on sellainen. 

Ei ketään leimata creepyksi, jos vaihtaa pari sanaa tuntemattoman kanssa. Tätä tapahtuu koko ajan kirjastoissa, kaupoissa, ratikkapysäkeillä, jne. Mutta niistä parin sanan vaihtamisista ei ikinä seuraa mitään sen kummempaa. On todella epätodennäköistä, että minuutin kestävän keskustelun aikana juttu syvenisi niin, että kumpikin osapuoli haluaisi jatkaa keskustelua. Ihmiset eivät normaalisti kiinnostu vain siksi, että toinen sanoo jotain heille - ja useimmiten deittailumielessä ei edes kiinnostuta, jos ei olla jo valmiiksi avoimia ajatukselle, että tapaisi jonkun. Ja sitten tietysti se, että mikä olisi se syy, miksi kukaan kiinnostuisi kenestäkään tuntemattomasta niin paljon, että menee juttelemaan? Aijoo, ulkonäkö... Mutta onko oma ulkonäkö sellainen, että seKIN herättää vastapuolessa halun tutustua? Ai ei... No niin. Ja eipä se yksipuolinen ulkonäöstä kiinnostuminen muutenkaan vielä kovin hyvää pohjaa alla minkäänlaiselle tutustumiselle.

Vierailija
25/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä kävi. Näin häntä usein kirjastossa. Kiinnostuin. Kahdeksan kuukauden jälkeen menin juttusille. Oli kuulemma toisen kanssa.

Parin kuukauden jälkeen, näimme jälleen. Hän kysyi voidaanko jutella. Vinkuintiaaniääliöminä oli toki heti valmis, ja niinpä tapailimme, mutta emme käyneet treffeillä. Jostain kumman syystä, tämä määrittely oli hänelle tärkeä.

Tapaileminen oli enemmän kuin kivaa, mutta tottakai hän löysi paremman miehen.

Hän löysi lapselleen isän ja minä, no sanotaanko näin, en mitään.

Vierailija
26/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen oon mut en mikään mamma! joo joskus vilkuilen salaa hyllyjen takaa jos näkyy kiinnostava mies.😊

Vierailija
27/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olisi ihana tavata joku kirjastossa. Niin romanttista löytää sielunkumppani koska kumpikin yritti lainata saman kirjan.

Olisi varmaan joo, mutta kuulostaa enemmän jonkin romanttisen elokuvan tapahtumalta, jota ei tapahdu tosielämässä koskaan valitettavasti. Ja yleensä varmaan mies leimataan nykyään heti creepyksi, jos sanoo mitään tuntemattomalle naiselle kirjastossa, ilmapiiri on sellainen. 

Ei ketään leimata creepyksi, jos vaihtaa pari sanaa tuntemattoman kanssa. Tätä tapahtuu koko ajan kirjastoissa, kaupoissa, ratikkapysäkeillä, jne. Mutta niistä parin sanan vaihtamisista ei ikinä seuraa mitään sen kummempaa. On todella epätodennäköistä, että minuutin kestävän keskustelun aikana juttu syvenisi niin, että kumpikin osapuoli haluaisi jatkaa keskustelua. Ihmiset eivät normaalisti kiinnostu vai

Mun eräs ystävätär löysi itselleen miehen bussipysäkiltä, eli kyllä sitä kuitenkin tapahtuu. 

Vierailija
28/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaanhan sitä, että sitä voi kumppaninsa löytää mistä ja miloin vaan, miksei siis myös vaikka kirjastosta. - Mutta kyllä Suomessa  tuntuu monesti myös sille, että ne paikat, joissa on moraalisesti yleisesti hyväksyttyä lähestyö ja päästä tututumaan toiseen, niin että haluaisi päästä mahd. vaikka aluksi vain treffeille tai vaihtamaan muutaman sanan ovat verraten ahtaat ja pienet. - Yleistäen voi sanoa, että vain paikat, joissa on alkoholi enempi tai vähempi läsnä tai sitten Tinder tms alusta, elleikuulu niihin onnekkaisiin, joiden lähipiiri toimii tietosiesti tai tahattomasti amorina, eikä se elämänkumppani tullut omaksi jo opiskeluaikaan ennen 25 ikävuoden ikää.

Ei ole mitään "moraalisesti hyväksyttyjä paikkoja". Mutta on enemmän ja toisaalta vähemmän epätodennäköisiä paikkoja. Kirjasto kuuluu näihin jälkimmäisiin, vaikka periaatteessa ei sen pitäisi ihan mahdoton paikka olla. Mutta yleisesti ottaen kun lähestyy täysin tuntematonta pelkän ulkonäön perusteella, on todennäköisesti 99% todennäköisyys saada pakit. Tämä johtuu toisaalta siitä, että todennäköisyys siihen, että myös vastapuoli olisi juuri nyt elämässään etsimässä seuraa, on pieni (pelkkä sinkkuus ei tarkoita, että on avoin kumppanin löytämiselle) ja toisaalta todennäköisyys siihen, että hänkin kiinnostuu randomista tuntemattomasta ulkonäön perusteella, on pieni. Mutta silti teoriassa kirjastossakin voi tutustua uusiin ihmisiin - ja sen myötä teoriassa kirjastossakin voi tutustua tulevaan kumppaniinsa.

Vierailija
29/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talk menisi vielä kirjastossakin, iskuyrityksiä en halua. Enkä halusi että kirjastostakin tulee sellainen tiirailuympäristö millaisia esim. kuntosalit nykyään on.

Baarit yms on asia erikseen.

Vierailija
30/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ketään leimata creepyksi, jos vaihtaa pari sanaa tuntemattoman kanssa. Tätä tapahtuu koko ajan kirjastoissa, kaupoissa, ratikkapysäkeillä, jne. Mutta niistä parin sanan vaihtamisista ei ikinä seuraa mitään sen kummempaa. On todella epätodennäköistä, että minuutin kestävän keskustelun aikana juttu syvenisi niin, että kumpikin osapuoli haluaisi jatkaa keskustelua. Ihmiset eivät normaalisti kiinnostu vai

Jotenkin noin, kyllä varmaan voi jotain tokaista, mutta vaikuttaa tosi epätodennäköiseltä, että kirjastossa kohtaamisesta lähtisi treffit tms. Ja ulkonäön perusteella sitä kai herää alkukiinnostus kirjastossakin, kuten missä tahansa muualla.

Vierailija
31/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mun eräs ystävätär löysi itselleen miehen bussipysäkiltä, eli kyllä sitä kuitenkin tapahtuu." 

Minä puolestani tunnen raksamiehen, johon työmaan ohitse usein kulkenut nainen iski silmänsä. Ovat pariskunta nykyään. 

Vierailija
32/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään.  Vain tinderillä voi löytää.

Vierailija
33/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se ihan niin? Kyllä luulis, että naisille vieläkin toimii normaali lähestyminen ja hyvä käytös. Pakko tässä jotain on kohta yrittää, kun ei tinderitkään houkuta.

Miten kirjastossa tai muualla tuntemattoman lähestyminen eroaa Tinderistä? Tai no, Tinderissä tietää sentään, että toinenkin etsii seuraa, ja profiilitekstistä saa tietää hänestä jotain. Kirjastossa tai muualla nähdystä näkee vain ulkonäön. Sekö nyt sitten on parempi lähtökohta? Pelkkä ulkonäkö?

Vierailija
34/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukusalissa voisi hivuttautua jonkun naisen viereen ja kuiskata: "Käytsä usein täällä?"

Vierailija
35/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin noin, kyllä varmaan voi jotain tokaista, mutta vaikuttaa tosi epätodennäköiseltä, että kirjastossa kohtaamisesta lähtisi treffit tms. Ja ulkonäön perusteella sitä kai herää alkukiinnostus kirjastossakin, kuten missä tahansa muualla.

Ei "kuten missä tahansa muualla". Esim. itse en ole IKINÄ kiinnostunut pelkän ulkonäön perusteella. Jopa Tinderissä profiilitekstillä on iso ja merkittävä osuus siihen, jos swaippaan oikealle.

Vierailija
36/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa mukava avaus:) Tosin kivan näköinen ja kohtelias mies katseli mun suuntaan kirjastossa ja tuli sitten sanomaan, ettei ole nähnyt koskaan yhtä kaunista naista. Juttelimme jonkin aikaa kirjallisuudesta, minkä jälkeen tiemme erosivat. Tapahtui siis tänään. 

Ääh, taas noita ulkonäön kehujia... huoh ja hohhoijaa. Ei sitten edes kirjastossa keksinyt kiinnostavampaa aloitusreplaa?

Vierailija
37/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei "kuten missä tahansa muualla". Esim. itse en ole IKINÄ kiinnostunut pelkän ulkonäön perusteella. Jopa Tinderissä profiilitekstillä on iso ja merkittävä osuus siihen, jos swaippaan oikealle.

Ulkoisen olemuksen pitää miellyttää jotenkin, ei kukaan muuten lähesty IRL tai swaippaa oikealle. Ei kukaan nainen swaippaa oikealle elefanttimiehen näköistä miestä.

Vierailija
38/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se ihan niin? Kyllä luulis, että naisille vieläkin toimii normaali lähestyminen ja hyvä käytös. Pakko tässä jotain on kohta yrittää, kun ei tinderitkään houkuta.

Miten kirjastossa tai muualla tuntemattoman lähestyminen eroaa Tinderistä? Tai no, Tinderissä tietää sentään, että toinenkin etsii seuraa, ja profiilitekstist

Kyllähän se kai eroaa, kun itse ainakin tykkään tutustua hitaasti, enkä heti puhua mistään treffeistä tms. Niinkuin ihmisiin muutenkin, kuin uusia kavereita hankkisi. Tinderissä ahdistaa se, kun siellä ei kai tällainen ole tapana. Kai tässä maailmassa muitakin samanlaisia on kuin minä?

Vierailija
39/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoisen olemuksen pitää miellyttää jotenkin, ei kukaan muuten lähesty IRL tai swaippaa oikealle. Ei kukaan nainen swaippaa oikealle elefanttimiehen näköistä miestä.

En tarkoittanut sitä. Vaan tarkoitin sitä, että pelkkä ulkonäkö ei ainakaan minulla riitä kiinnostuksen heräämiseen.

Vierailija
40/47 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä periaatteessa olen.