Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stressi, fyysisiä oireita . Mikä auttaa?

Vierailija
06.03.2025 |

Tiedän olevani stressaantunut.  Useampi asia stressaa, rahatilanne, lapsen ja oma terveys.

Päätä särkee, huimaa, rytmihäiriöt jne. Olen aivan poikki suurimman osan viikkoa. Todella ärtynyt. Mitä stressaantuneempi olen, sitä enemmän ahmimishäiriöni oireilee.  Se lisää psyykkistä pahaa oloa vielä enemmän.

Ongelma on se että en voi enempää muuttaa asioita jotka stressaavat. Lapsen sairaus on pysyvä, siihen liittyen jotain apua ja enempää ei saada. Itsellä useampikin perussairaus ja nyt tutkitaan kasvainta. Töitä teen sen verran kun pystyn tässä tilanteessa että pärjätään. Mutta mitään ekstraa ei juuri jää tai jos jää on jo monta asiaa listassa odottamassa. Jatkuvaa tasapainoilua.

En tiedä mitä tehdä. Sairaslomalle en voi esim jäädä, sairaspäiväraha on niin pieni että ei riitä meille. Lapsen asialle en voi tehdä enempää. Pieni tukiverkko on, mutta esim lapsi vaikeahoitoinen. Perhetyö/lastensuojelu ei voi tarjota meille sopivaa apua kotii /meitä auttavaa apua ei heillä ole. 

Oletko ollut vastaavassa tilanteessa? Mitä tapahtui? Mikä auttoi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga.

Vierailija
22/25 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pitkäiakaisesta stressistä lievän masennuksen ja ahdistuksen. Lisäksi fyysisiä oireita. Keskustelin lääkärin kanssa ja fyysisten oireiden takia aloitin lievän masennuslääkityksen. Fyysiset oireet katosivat. Masennus on helpottanut vähän. Se ei poistu ennen kuin stressaava elämäntilanteeni helpottaa. Harkitse lääkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan stressiin auttoi päiväkirja. Sellainen käsinkirjoitettava. Se että sai johonkin purettua ne synkimmätkin ajatukset helpotti. Se jotenkin tyhjensi päätä 

Vierailija
24/25 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassisen musiikin kuuntelu kuulemma lieventää stressiä ja rentouttaa. Hellii aivoja. Jooga oli myös hyvä vinkki. Kannattaa kokeilla todella yksinkertaista joogaa, niin ei tunnu niin raskaalta aloittaa. Youtubestakin löytyy apuvideoita.

Jotkin ruoat myös vähentävät stressiä, kuten rasvaiset kalat (lohi), kananmuna, kaurapuuro, pavut, lehtivihannekset (esim. pinaatti) banaani, sitrushedelmät (esim. kiivi, greippi), marjat, pähkinät, tumma suklaa.

Miten olisi joku Pelastakaa lapset järjestön apu lapsen kanssa (tai vastaava paikka)? Mulla ei ole silleen kokemusta että kuinka vaikeaa tai helppoa tuollaisista järjestöistä on saada apua mutta ainakin mainostavat että pyrkivät auttamaan uupuneita vanhempia.

Vierailija
25/25 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttaa se kun muistutan itseäni että universumi pitää huolen kaikesta : )  buddhalaisuus tuo mielen rauhaa.