Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

102 työhakemusta, 0 työhaastattelua

Vierailija
06.03.2025 |

Siinä viiden kuukauden saldo. Ikä alkaa kakkosella, kaksi ammattia opisleltu, työkokemustakin on.

Huutava, karjuva työvoimapula!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kääriydytty sinne kodin turvaan ihmiskohtaamisilta suojaan, mutta se ei vedä työmarkkinoilla vaan naama on tungettava rekrytoijan tietoisuuteen, muutoin ei ole edes olemassa, ja siitä se sitten lähtee. 

Vierailija
22/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin paikkoihin on satoja hakijoita.

Mutta EU Ursula Von Der Leyen ajaa lisää halpatyövoimaa Suomeen, väestönvaihdon agendaa ei saa kukaan pysäyttää. EU julistaa sodan Suomelle jos yritämme sulkea rajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin 10 hakemusta ja sain töitä. Ammattikoulupohjalta, lähtöpalkka 2700, nyt parin vuoden jälkeen saan n. 3000/kk.

Vierailija
24/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se on näin keski-ikäiselläkin, että sata hakemusta tuottaa max sen yhden työhaastattelun. Eikä ole mitään "vitsillä" haettuja työpaikkoja vaan just sellaisia joihin riittää sekä osaaminen että työkokemus. 

Lisään vielä, että se on kyllä melkoinen vitsi kun ihan tavalliseen, osa- ja määräaikaiseen myyjän työhön on useampikierroksinen hakuprosessi video- ja ryhmähaastatteluineen.

Miten monimutkaisesti valitaan vaikkapa kaupunginjohtaja tai joku ylilääkäri kun jo näissä ns paskaduuneissa on tällaista?!

Vierailija
25/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina ei toki kerro millaisia paikkoja on haettu ja onko kyseisiin paikkoihin edes pätevyyttä. Toisekseen emme tiedä millaisen palkkatoiveen hakija on hakemuksien yhteyteen tehnyt. Kolmanneksi emme tiedä millaisia hakumukset ovat olleet. Hakemusten määrä ei yksinään ole mikään mittari, koska nyt digiaikana tuon 102 hakemusta saa tehtyä päivässä.

Vierailija
26/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarina ei toki kerro millaisia paikkoja on haettu ja onko kyseisiin paikkoihin edes pätevyyttä. Toisekseen emme tiedä millaisen palkkatoiveen hakija on hakemuksien yhteyteen tehnyt. Kolmanneksi emme tiedä millaisia hakumukset ovat olleet. Hakemusten määrä ei yksinään ole mikään mittari, koska nyt digiaikana tuon 102 hakemusta saa tehtyä päivässä.

mutta se on tosiasia että kaikkia avoimia paikkoja kohti on satoja hakijoita tilanne on niin huono

2020-luvulla työpaikan saa vain kuulumalla eliittiperheeseen tai hyvä-veli-sisko-kerhoihin ylipäänsä, koulutuksella ja CV:llä ei ole enää mitään merkitystä

Vierailija
27/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on ollut 90-luvun lamasta lähtien. Ja ihan samat länkytykset työvoimapulasta on olleet melkein koko ajan. "Menkää töihin, katsokaa metsään, kyllä tekevälle töitä riittää, ei kukaan kotoa tule hakemaan" ovat soineet taustalla lähes tauotta.

Itse sain ainoan vakityöni nelikymppisenä. Sitä riemua kesti 10 vuotta. Sitten tuli isot yyteet, joissa irtisanottiin yli 60 % henkilöstöstä. Omalle osastolle jäi vain yksi työntekijä, ja olin jopa iloinen siitä että se en ollut minä. En olisi millään jaksanut yksin pyörittää koko osastoa.

Se hyöty siitä vakityöstä jäi, että ei ole tarvinnut hakea töitä muualta. Pyytävät sinne keikkatöihin niin usein, ettei tarvitse etsiä muuta työtä. 

Nuorelle ihmiselle suosittelen opiskelemista tai ulkomaille lähtemistä.

Vierailija
28/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kääriydytty sinne kodin turvaan ihmiskohtaamisilta suojaan, mutta se ei vedä työmarkkinoilla vaan naama on tungettava rekrytoijan tietoisuuteen, muutoin ei ole edes olemassa, ja siitä se sitten lähtee. 

Siis valokuvako sille pitää lähettää? Vai video-CV?

Vierailija
29/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa kuinka huono tilanne minulla...

M54

Helppo arvata. Itse olen tehnyt elämässäni komisenkymmentä työhakemusta ja lisäksi kysellyt eri tavoilla. Ehkä viisi vastausta olen saanut. Lopuilta ei mitään ole kuulunut. Erääseenkin paikkaan hain kolme kertaa kun työkkäri ehdotti. Ei vaan tullut vastausta. Nykyään eivät enää lähettele tarjouksiaan ja yksi haku kuussa riittää iän takia.

Vierailija
30/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se on näin keski-ikäiselläkin, että sata hakemusta tuottaa max sen yhden työhaastattelun. Eikä ole mitään "vitsillä" haettuja työpaikkoja vaan just sellaisia joihin riittää sekä osaaminen että työkokemus. 

Lisään vielä, että se on kyllä melkoinen vitsi kun ihan tavalliseen, osa- ja määräaikaiseen myyjän työhön on useampikierroksinen hakuprosessi video- ja ryhmähaastatteluineen.

Miten monimutkaisesti valitaan vaikkapa kaupunginjohtaja tai joku ylilääkäri kun jo näissä ns paskaduuneissa on tällaista?!

Kelan pääjohtajan virka näyttää aukeavan varsin heikolla hakemuksella. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8238644  Ei tuommoisilla pääsisi nykyään mihinkään duinarihommaan. Mutta vissiin isoille johtajille on erilaiset vaatimukset.

Vierailija
31/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laitoin 10 hakemusta ja sain töitä. Ammattikoulupohjalta, lähtöpalkka 2700, nyt parin vuoden jälkeen saan n. 3000/kk.

Ja sitten heräsit ja päästit kissan ulos

Vierailija
32/32 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Kaikenlisia töitä, joihin on teoreettinen mahdollisuus tulla valituksi

2. En ole koskaan esittänyt mihikään palkkatoivetta

3. Hakemuksissa olen perustellut miksi minut pitäisi valita, vahvuudet ja yleensäkin "kerron itsestäni"

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän