Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on mielestäsi paras jännitys/rikos kirjailija?

Vierailija
06.03.2025 |

Saa olla moniakin.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olette mieltä näistä kirjailijoista sekä heidän mielenterveydestänsä? 

Vierailija
2/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyllyssä John Grishamin englanninkielisiä kirjoja, pidän niistä. Myös Patricia Cornwell löytyy ja suomalaisista Reijo Mäki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan liiton dekkaristeista Raymond Chandler on suosikkini, ei turhia hempeile. Uudemmista taas Kate Atkinsonin Jackson Brodie-sarja peittoaa muut saman genren tekeleet mennen tullen.

Vierailija
4/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Mari Jungstedtin kirjoista.

Vierailija
5/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Adler-Olsen ja Osasto Q on ollut oma suosikkini kaikista. Hyviä myös Kale Puonti, Satu Rämö, Ylva Sigurdarsdottir, luen kaikki pohjoismaalaiset dekkarit, jotka mieleen tulee. Lukemisen lisäksi olen viimeiset kaksi vuotta myös kuunnellut paljon, laitan kirjan päälle esimerkiksi kotitöitä tehdessä eli tilanteissa, joissa ei pysty lukemaan.

Vierailija
6/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fossum

Vierailija
7/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leena Lehtolainen. Löytyy ruotsinkielisiä käännettyjä kirjoja.

Vierailija
8/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stieg Larssonin Millenium -trilogia on mielestäni paras dekkari. Harmi että kiirjailija kuukahti nuorena ja tuon jälkeen ei tuotantoa.

Vierailija
9/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuuden koiranäyttely: kuka on paras?

Vierailija
10/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stieg Larssonin Millenium -trilogia on mielestäni paras dekkari. Harmi että kiirjailija kuukahti nuorena ja tuon jälkeen ei tuotantoa.

Ja tosiaan nämä kirjat voi jättää siihen trilogiaan. Ne kirjat, jotka on kirjoitettu larssonin kuoleman jälkeen, eivät yllä samalle tasolle. Tuo trilogia oli ehdottomasti koukuttavin lukukokemus aikuisiällä. Meni viikonloppu nenä kiinni kirjassa.

Vierailija
11/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Nesböä olen viimeksi lukenut. Ehkä vähän liian raaka paikoittain.

Vierailija
12/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peter James, Adler-Olsen, Sarenbrandt,  ruotsalaisia naisdekkaristeja on useita joista tykkään. Måns Kallentoft. 

Vierailija
13/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peter James, Adler-Olsen, Sarenbrandt,  ruotsalaisia naisdekkaristeja on useita joista tykkään. Måns Kallentoft. 

Viveca Stenin vois erikseen mainita vielä. 

Aika paljon mieltymykset vaihtelee vuosien ja vuosikymmenten aikana. 

Vierailija
14/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkka Remes 💋💋💋

Aivan ylivoimainen omalla alallaan

Vierailija
15/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut Läckbergiä, mutta ne on jotenkin naiveja. Suositelkaa jotain muuta dekkaristia, jonka kirjat ovat raakuusasteeltaan Läckbergiä, mutta kirjoitusasultaan laadukkaampia ja taidokkaampia.

Vierailija
16/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni. Joka viestissä sai jännittää mitä hän mahtaa tällä kertaa tarkoittaa. 

Vierailija
17/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut Läckbergiä, mutta ne on jotenkin naiveja. Suositelkaa jotain muuta dekkaristia, jonka kirjat ovat raakuusasteeltaan Läckbergiä, mutta kirjoitusasultaan laadukkaampia ja taidokkaampia.

Voisit ehkä tsekata Kristina Ohlssonin ja Katarina Wennstamin - en ole itse nyt muutamaan vuoteen lukenut noita mutta jos muisti pelaa niin ois ehkä sopivia. Ja tuo Sofie Sarenbrant jonka mainitsin ylempänä. Viveca Stenin Åre-sarja on ehkä vähän hevimpää kuin Sandhamn-sarja, sekin vois olla hyvä? Tosiaan mä luen paljon ruotsalaisia eli ne nyt tulee ekana mieleen. 

Vierailija
18/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ruotsalainen dekkaristi, joka osaa kirjoittaa on Liza Marklund. Ei ehkä niin raakoja, kun seuraa toimittajan elämää, mutta hyvin kirjoitettu muihin verrattuna. Jens Lapidus voi olla kokeilemisen arvoinen, ne alkupään kirjat. Myöhemmin alkaa toistaa itseään jotenkin liikaa. Ja jos raakaa (psyykkisesti)  kaipaat, niin Erik Axl Sundin Varistyttö-trilogia on aivan omaa luokkaansa.

Vierailija
19/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista huvittavimpia on muuten ne leffat, polliisin rouva siellä rauhassa saapastelee rikospaikoilla ja roudaa tutkintamateriaalia kotiinsa. Saattais oikeassa elämässä saada polliisihusband monoa. 

Vierailija
20/62 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agatha Christie

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi