Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koetko joutuvasi toistamaan itseäsi ihmisille usein?

Vierailija
05.03.2025 |

..tai selventämään kertomaasi uudelleen ja uudelleen koska toinen ei selvästikään ymmärrä, mitä sanot. Itse koen aivan liian usein joutuvani puhumaan ihmisille aivan kuin pikkulapsille, joille kaikki on selitettävä melkein tavuviivoilla ja toistettava samaa asiaa uudelleen ennenkuin menee jakeluun.

Vain yhtenä esimerkkinä monista päivittäisistä kohtaamisista eri tilanteissa vaikkapa grillillä asiointi:

Myyjä:"Ja mitä sais olla?"

Minä:"juustohampurilainen kaikilla mausteilla,otetaan mukaan,ei muuta kiitos"

Myyjä:"Ja laitetaanko kaikki mausteet?

Minä:"kaikki mausteet" (kiroilee mielessään)

Myyjä: "ja tuleeko mukaan"

Minä: "tulee mukaan" (kiroilee mielessään)

Siis mikä ihmisiä vaivaa? Eikö kuunnella,mitä toinen sanoo vai onko älykkyys laskenut näin radikaalisti?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalista kömpelyyttä ja ylikuormitusta. 

Vierailija
2/4 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe vaan joudun oikeasti.

Syy on se että puhetta ei ymmärretä koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on aloittajalla ongelmia. Kuulostaa ihan normaalilta. Noin voi käydä useasti ja parempi että varmistelee kuin tekee miten sattuu. Pyyntökin saattaa mennä ohi, taitaa olla aloittajalla ylimielisyyttä.

Vierailija
4/4 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten on aloittajalla ongelmia. Kuulostaa ihan normaalilta. Noin voi käydä useasti ja parempi että varmistelee kuin tekee miten sattuu. Pyyntökin saattaa mennä ohi, taitaa olla aloittajalla ylimielisyyttä.

Tässä ei ole kyse mistään ylimielisyydestä, eikä pelkistä grilliasiointitilanteista,jotka, kuten jo aiemmin kerroin, olipa vain yksi esimerkki monista päivittäisistä tilanteista, joissa joudun toistamaan itseäni uudelleen ja uudelleen,vaikka kuinka yksinkertaisesti,selkeästi ja hi taas ti yritän asiani ilmaista. Eipä montaa kommenttia tarvinnut tulla, kun taas joutui itseään toistamaan,eikä nyt ole kyse edes keskustelusta vaan tekstistä,jota voi tarvittaessa lukea uudelleen,jos ei ensilukemalta ymmärrä :)

Ei ole esim.asiakaspalvelu ammatissa todellakaan normaalia,jos on kyseessä vain yksinkertainen lause: "Yksi juustohampurilainen kaikilla mausteilla,otetaan mukaan." Mitä kohtaa sinä et tässä ymmärtäisi? Myyjä kuuli kyllä,mitä sanoin,mutta siitä huolimatta hoki mantraa "tuleeko kaikki mausteet,syödäänkö täällä vai otetaanko mukaan." Oikeasti jokin on pielessä,jos ei välitetä kuunnella,mitä maksava asiakas sanoo. Huolestuttavaa suorastaan,sillä tähän ilmiöön törmää toistuvasti, enkä ole ainoa,joka tämän pannut merkille-mistä siis voi johtua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi