PAM sai kaupan kassalla työskenteleville saman 7,8% korotuksen
Palkkoihin kuin teollisuusliitto omille työntekijöilleen.
Kommentit (80)
Prosenteissa joo,mutta euroissa paljon vähemmän. Aika iso ero on euroissa. Mutta hyvä kun tuli tuokin.
Onneksi on paikallinen sopiminen ja korotus ei koske kuin liittoon kuuluvia.
Euromääräinen korotus olisi kaupan alalla paikallaan.
Kyllä sen saavat muutkin kaupan työntekijät kuin "kassat". Tiedoksi vaan.
Kova korotus, pyöreästi voi sanoa, että palkka nousee 10 prosentilla. Tuo tietenkin vastaavan korotuspaineen hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on paikallinen sopiminen ja korotus ei koske kuin liittoon kuuluvia.
Jaa mikä kauppa tarjoo parempaa kuin tes minimi?? Musta saa motivoituneen monipuolisen kaupan työntekijän, joka ei hätkähdä eri vuorojakaan.
No, työnantajalle annetaan sen verran kuin mitä hän maksaa eli saa hyvällä omallatunnolla vetää löysästi jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavan vähän.
Niinpä ja vielä kolmelle vuodelle. Kun haettiin enemmän ja kahdelle vuodelle.
Korotus tulee kaikille, myös liittoon kuulumattomille, sillä PAM neuvottelee alan yleiset työehdot.
Rapiat 20 viikkotunnilla tuo korotus onkin HUIMA!
Vierailija kirjoitti:
Kova korotus, pyöreästi voi sanoa, että palkka nousee 10 prosentilla. Tuo tietenkin vastaavan korotuspaineen hintoihin.
7,8 ei ole 10. Paljon vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi?
Vierailija kirjoitti:
Pamilaiset taputtelevat itseään selkään. Hyvä me, hyvä minä!
Hienosti lakkoiltu, kun ovet oli auki ja kauppa kävi koko ajan lakosta huolimatta, jes!!
Vierailija kirjoitti:
Tuotteiden hinnat muodostuu paljon muustakin kuin palkoista. Jos polttoainevero tuplataan, tuplataanko leivän hintakin?
Olis ollut kunnon lakko ja kaupat kiinni vähintään viikon. Olisin heti lähtenyt lakkovahdiksi katsomaanja nauttimaan, kun läskit itkevät ovella, kun eivät saa mässyä ja kaljaa...
Mahtavaa. Vielä kun saataisiin nollatuntisopimusten villi länsi kuriin niiltä, ketkä ei halua olla nollarilla. T: Kaupan osasto- ja palvelutiskityöntekijä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti lakkoiltu, kun ovet oli auki ja kauppa kävi koko ajan lakosta huolimatta, jes!!
Jee! Me voitettiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakon ei kai ollut tarkoitus näkyä asiakkaille vaan työnantajalle.