Onko hyviä työterveyslääkäreitä?
Minulla on vielä toistaiseksi työterveyshuollon palvelu olemassa (mukaan lukien sairauksien hoito). Olen yrittänyt sairauksista huolimatta sinnitellä töissä ilman sairauslomaa ja haluaisin toimia niin tulevaisuudessakin. Työterveyshuollosta ei saa mitään apua tai asiantuntemusta sairauksiin, vaan aina ollaan tarjoamassa vain sairauslomaa, koska ei tunneta hoitomuotoja tai viitsitä edes googlata. Ystäväni puoliso menehtyi nelikymppisenä työterveyslääkärin vetelehtimisen takia ja pahaa pelkään, että itselle pienten lasten vanhempana käy kohta samoin. Sanotaan että työterveyslääkäriksi ryhtyvät kaikkein surkeimmat lääkärit. Minkalaisia kokemuksia muilla on? Pitääkö maksaa itse ja mennä ns.oikealle lääkärille?
Kommentit (30)
Jos olisin lääkäri, menisin itsekin työterveyteen. Olen aina ollut alisuoriutuja.
Turhauttavia käyntejä tth:ssa. Tyksissä kaikki toimii hienosti ja asiat ratkeavat, mutta Tyksissä onkin osaamista. Hakeudu hyvä ihminen kunnon lääkäriin.
Meillä toimii työterveys ihan hyvin, mutta hyvinvointialueella terveyskeskus ja hammashoito mennyt huonoon jamaan.
Olen diabeetikko ja lääkkeet uhkasi loppua kun terveyskeskuksen lääkäri ei saanut aikaiseksi uusia reseptiä. Pyynnön olin jättänyt hyvissä ajoin, enkä edes olettanut, että hänellä olisi aikaa tavata. DM2 siis kyseessä, tablettihoitoisena. Kun reseptin uusinnasta olin monta kertaa tiedustellut eikä mitään tapahtunut, varasin työterveyslääkärille ajan ja sanoin, että niin stressaa ja henkisesti ahdistaa, kun ei taida ehtiä diabeteslääkkeet ajoissa. Tunnin päästä olin jo hakenut lääkkeeni apteekista. Tk-lääkäri soitti samana päivänä kun oli uudet lääkepaketit avattu ja kysyi, mites reseptin uusinta, onko lääkkeet päässeet loppumaan. Sanoin, että kyllä, lääkkeet valitettavasti pääsi loppumaan kun reseptiä ei uusittu, mutta työterveyslääkäri tuli apuun. Hän kiitti tiedosta ja sanoi, että siinä on kollega toiminut oikein kohteliaasti ja avuliaasti. Niinpä, totesin minä.
Tekisi mieli vaihtaa lääkärisuhde yksityiselle, mutta sitten ei saa ilmaiseksi diabeteksen hoitotarvikkeita hoitotarvikejakelusta.
Meillä on aivan ihana (jos näin nyt voi lääkäristä sanoa) ja osaava työterveyslääkäri. Kuuntelee ja laittaa jatkotutkimuksiin. Itselläni on kauheita kokemuksia lääkäreistä, osa ollut ihan asiattomia, ja työterveyslääkäreihinkin mahtuu monenlaista tapausta, mutta onneksi tämä nykyinen on todella hyvä. Kun on terveyden kanssa ongelmia, ei jaksa väitellä lääkärin kanssa siitä, pääseekö jatkotutkimuksiin. Julkisella totuin siihen, että mitään ei koskaan tutkittu ja se oli aina sitä väittelyä, tuhlattiin aikaa. Nykyinen ttlääkäri laittaa jatkotutkimuksiin ja ei suhtaudu vähättelevästi myöskään mielenterveyden ongelmiin. Itselläni ollut todella raskas vuosi terveyden kannalta, ja yllätti se, että kerrankin lääkäristä löytyy myös sitä inhimillisyyttä. Oli oikeasti lohduttavaa, kun lääkäri tsemppasi että kyllä tää vielä tästä paremmaksi muuttuu. Oon niin tottunut siihen, että lääkärit usein ovat kylmiä ja eivät omaa mitään empatiaa. Toivottavasti tuo lääkäri pysyy.
Ulkomailla ihmettelevät tätä lypsyautomaattia.Pitävät vastaanottoja pääosin terveille ihmisille ja syövät resursseja tuottamatta mitään.Whats the point??? AI hoitaa homman sata kertaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aivan ihana (jos näin nyt voi lääkäristä sanoa) ja osaava työterveyslääkäri. Kuuntelee ja laittaa jatkotutkimuksiin. Itselläni on kauheita kokemuksia lääkäreistä, osa ollut ihan asiattomia, ja työterveyslääkäreihinkin mahtuu monenlaista tapausta, mutta onneksi tämä nykyinen on todella hyvä. Kun on terveyden kanssa ongelmia, ei jaksa väitellä lääkärin kanssa siitä, pääseekö jatkotutkimuksiin. Julkisella totuin siihen, että mitään ei koskaan tutkittu ja se oli aina sitä väittelyä, tuhlattiin aikaa. Nykyinen ttlääkäri laittaa jatkotutkimuksiin ja ei suhtaudu vähättelevästi myöskään mielenterveyden ongelmiin. Itselläni ollut todella raskas vuosi terveyden kannalta, ja yllätti se, että kerrankin lääkäristä löytyy myös sitä inhimillisyyttä. Oli oikeasti lohduttavaa, kun lääkäri tsemppasi että kyllä tää vielä tästä paremmaksi muuttuu. Oon niin tottunut siihen, että lääkärit usein ovat kylmiä ja eivät omaa mi
Uskomaton tarina. Voitko vinkata olisiko lääkäri pääkaupunkiseudulla ja kenties mikä ketju ? Miten tuollaisen lääkärin löytäisi ?
Vierailija kirjoitti:
Minulle osui hyvät työterveyslääkärit, kun olin vielä töissä muutama vuosi sitten. Ensin sairausloman jälkeen oli muutama työterveyslääkäri, jotka ottivat asiani vakavasti ja lähettivät sairaalaan jatkotutkimuksiin. Työterveyslääkärin loistavan lausunnon ansiosta pääsin myös kuntoutustuelle ja siitä vuoden kuluttua tk-eläkkeelle. Hän oli todella osaavan oloinen lääkäri ja käytti asiaani runsaasti aikaa, oli sekä ystävällinen että asiallinen.
Tässä se pointti on. Olet asioinut työterveyslääkärillä työkykyasiassa. Tällaisiin asioihin työterveyslääkärit ovat erikoistuneet ja hoitavat nämä yleensä hyvin. Perussairauksien hoito ja "flunssapoli" ei edes ole työterveyshuollon ensisijainen tehtävä.
Ihmiset, joilla ei ole työkyvyn haasteita, eivät edes näe sitä työkyvyn ylläpitämiseksi tehtävää työtä, jota työterveyshuollossa tehdään.
Voisin väittää hyväksi. Tk lääkäri kirjoitti sairaslomaa 2-5 päivän pätkiä. Viimein pääsin työterveyslääkärille niin otti ultran ja kirjoitti kerralla 7kk, totesi että tulee vielä jatkumaan, kun leikkaukseen on jonot ja kuntoutus päälle. 9kk oli sitten yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle osui hyvät työterveyslääkärit, kun olin vielä töissä muutama vuosi sitten. Ensin sairausloman jälkeen oli muutama työterveyslääkäri, jotka ottivat asiani vakavasti ja lähettivät sairaalaan jatkotutkimuksiin. Työterveyslääkärin loistavan lausunnon ansiosta pääsin myös kuntoutustuelle ja siitä vuoden kuluttua tk-eläkkeelle. Hän oli todella osaavan oloinen lääkäri ja käytti asiaani runsaasti aikaa, oli sekä ystävällinen että asiallinen.
Tässä se pointti on. Olet asioinut työterveyslääkärillä työkykyasiassa. Tällaisiin asioihin työterveyslääkärit ovat erikoistuneet ja hoitavat nämä yleensä hyvin. Perussairauksien hoito ja "flunssapoli" ei edes ole työterveyshuollon ensisijainen tehtävä.
Ihmiset, joilla ei ole työkyvyn haasteita, eivät edes näe sitä työkyvyn ylläpitämiseksi tehtävää työtä, jota työterveyshuo
Sitten työterveyden ei pitäisi huolehtia sairauden hoidosta. Sitä eivät todellakaan osaa. Miksi sopimuksiin kuuluu sairauden hoito, jos ovat neuvomassa taukojen pitämisessä ja keppijumppaliikkeissä.
Kerro lisää ja tarkemmin miten/millä vaivalla pääsit eläkkeelle. Voisiko noita ulalla olevia lääkäreitä johdatella, jotta pääsisi itsekin eläkkeelle?