Onko hyviä työterveyslääkäreitä?
Minulla on vielä toistaiseksi työterveyshuollon palvelu olemassa (mukaan lukien sairauksien hoito). Olen yrittänyt sairauksista huolimatta sinnitellä töissä ilman sairauslomaa ja haluaisin toimia niin tulevaisuudessakin. Työterveyshuollosta ei saa mitään apua tai asiantuntemusta sairauksiin, vaan aina ollaan tarjoamassa vain sairauslomaa, koska ei tunneta hoitomuotoja tai viitsitä edes googlata. Ystäväni puoliso menehtyi nelikymppisenä työterveyslääkärin vetelehtimisen takia ja pahaa pelkään, että itselle pienten lasten vanhempana käy kohta samoin. Sanotaan että työterveyslääkäriksi ryhtyvät kaikkein surkeimmat lääkärit. Minkalaisia kokemuksia muilla on? Pitääkö maksaa itse ja mennä ns.oikealle lääkärille?
Kommentit (30)
Varmaan hyviäkin on, riippuu yksilöstä. Jos sinusta tuntuu että et saa tarvitsemaasi apua on aika siirtyä joko terveyskeskukseen tai yksityiselle.
Juuh, kokemusta on että terkkari toimii paremmin kuin työterveys.Työterveydessä ihme hiippareita jotka ihan ulalla.
Mani tooks, rahastusta koko bisnes.
Ainakaan Lappicassa ei ole. Terveisiä Rovaniemeltä.
Pihlajalinnassa on joitakin vaatimuksia osaamiselle. Osassa firmoja otetaan kaikki kynnelle kykenevät. Lääkärille taatusti ns. last resort, mutta helppo työ varsinkin, jos asenne on niin kutsutusti kohdillaan = osaa ottaa löysin rantein. Potilaat jäävät toki ilman apua näiden käsissä.
On todella moneen junaan. Terveystalossa huomaa kuinka lääkärit ovat kaikki omalla toiminimellään. Osa on selvästi vain ottamassa löysät rahat pois. Saikkua osaavat korkeintaan antaa mutta jos mitään yksinkertaistakaan asiaa tarvitsisi oikeasti tutkia niin tulee lähete lääkärille.
Minä haluaisin saikkua mutta edes sitä ei saa. Eipä muutakaan.
Vierailija kirjoitti:
On todella moneen junaan. Terveystalossa huomaa kuinka lääkärit ovat kaikki omalla toiminimellään. Osa on selvästi vain ottamassa löysät rahat pois. Saikkua osaavat korkeintaan antaa mutta jos mitään yksinkertaistakaan asiaa tarvitsisi oikeasti tutkia niin tulee lähete lääkärille.
Tämä on kuvaavaa: lähete lääkärille.Eivät ole lääkäreitä,vaikka toimivat näennäisesti lääkäreinä.
Mitä työterveydessä sanotaan, kun pyydät tehokkaampaa toimintaa?
Työterveyshuollossa suurin osa lääkäreistä ei ole alan erikoislääkäreitä. Se ei välttämättä ole huonokaan asia, koska työterveyshuolto erikoisalana ei ole minkään sairauden hoidon erityisosaamisalue (kuten nimikekin kertoo). Muuten työterveyshuollossa toimiminen on enemmän kevyemmän lääkärintyön maineessa, koska potilaat ovat työsuhteisia työikäisiä. Itse pöyhäisemällä kyllä asiat saattavat edetä terävämpäänkin suuntaan.
Kyllå on. Minulla oli keuhkokuume. Meni terveyskeskukseen enkä päässyt kuin sairaanhoitajalle. Oireena oli pitkittynyt yskä ja voimaton olo, iltaisin välillä pientä lämpöä parin viikon ajan. Yskä vaivasi öisin. Sain tk:n sairaanhoitajalta ohjeen höyryhengitykseen, pulloon puhaltamiseem ilman poistamiseksi ja neuvon lisätä hunajaa teehen tai veteen,
Koska yskin taas koko seuraavan yön, aamulla soitin työterveyteen ja välittömästi sain päivystysajan. Työterveyslääkäri tapasi, kuunteli keuhkot, kuunteli oireet ja lähetti keuhkokuvaan ja otatti verikokeet (crp). Kuvat analysoi toinen erikoislääkäri nopeasti ja keuhkokuume oli. Pitkä saikku ja antibiootit. Lääkäri sanoi, että eihän höyryhengitys pahasta ole, mutta juuri sen talia pitää ottaa keuhkokuvat, jos yskä pitkittyy ja olo on voimaton, koska keuhkokuumeen riski on aina olemassa ja se on hengenvaarallinen hoitamattomana. Että se tk:n sairaanhoitajatäti voi painua sinne missä pippuri kasvaa. Mitä portinvartijoita ne on olevinaan, päättävät summa mutikassa kuka pääsee lääkäriin.
Tuo on totta. Älä mene työterveyslääkärille, minulla on ollut yksi hyvä työterveyslääkäri...
Itsellä mitäänsanomattomia kokemuksia. Menen kunnon lääkäriin,jos on vaivaa.Ajan hukkaa mennä höpisemään jotakin istuma-asennoista ja työolosuhteista,joihin eivät pysty vaikuttamaan😂En tajua koko systeemin olemassaoloa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työterveydessä sanotaan, kun pyydät tehokkaampaa toimintaa?
Työterveyshuollossa suurin osa lääkäreistä ei ole alan erikoislääkäreitä. Se ei välttämättä ole huonokaan asia, koska työterveyshuolto erikoisalana ei ole minkään sairauden hoidon erityisosaamisalue (kuten nimikekin kertoo). Muuten työterveyshuollossa toimiminen on enemmän kevyemmän lääkärintyön maineessa, koska potilaat ovat työsuhteisia työikäisiä. Itse pöyhäisemällä kyllä asiat saattavat edetä terävämpäänkin suuntaan.
Tulee riita ja hankalan potilaan maine. Kokemusta on😱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kuvaavaa: lähete lääkärille.Eivät ole lääkäreitä,vaikka toimivat näennäisesti lääkäreinä.
Jatkan vielä että on myös hyviä kokemuksia Terveystalon TT-lääkäreistä. Onneksi meillä voi valita haluamansa TT-lääkärin. Eipä minulla toisaalta ole ollut pariin vuoteen mitään vaivaa.
Onnittelut ilmeisen oikeasta hoidosta ! Enpä ole tuollaista työterveys-menestystä vielä kohdannut ! Menikö tuurilla ?
Minulla on hyviä lääkärikokemuksia nimenomaan työterveyshuollosta. Heillä on yleensä enemmän aikaa potilaalle kuin terveysasemalla. Terveysasemalle ei helposti pääse ja kyllähän se vtuttaa, kun sitten se lääkäri tapaa 3 minuuttia ja laittaa ulos, Kaikki eläkemummot vie ajan. Tosin olen saanut olla melko terve. Jos olisi jokin pitkäaikainen sairaus, sen hoito ei ole työterveydessä.
Minulla yksi ttl jauhaa painosta BMI:n ollessa 24 elikkä normaali. Luulisi tietävän edes tuon verran.
Aikuisten neuvola josta ei saa neuvoja. Keskiverto sairaanhoitaja tietää ja osaa paljon enemmän kuin työterveyden ns lääkärit. En ole alalla vaan puhun omasta kokemuksesta.
Minulle osui hyvät työterveyslääkärit, kun olin vielä töissä muutama vuosi sitten. Ensin sairausloman jälkeen oli muutama työterveyslääkäri, jotka ottivat asiani vakavasti ja lähettivät sairaalaan jatkotutkimuksiin. Työterveyslääkärin loistavan lausunnon ansiosta pääsin myös kuntoutustuelle ja siitä vuoden kuluttua tk-eläkkeelle. Hän oli todella osaavan oloinen lääkäri ja käytti asiaani runsaasti aikaa, oli sekä ystävällinen että asiallinen.
Saavat palkan päälle lisäpalkkaa jos määräävät tutkimuksia ja noin toimimalla saa uusia käyntejä.ahneudella ei ole rajaa!