Se joka käteistä käyttää se muutakin salaa
Kommentit (54)
Toreilla, markkinoilla ja joissakin pikku puodeissa ei välttämättä käy maksuvälineeksi muu kuin käteinen, jos ei maksupäätettä ole
On myös viisautta varautua siten, että on jokin verran käteistä.
Se että kaikki ostokset kirjautuvat pankkikorttien käytön vuoksi jonnekin antaa myös hyvän mahdollisuuden hallita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä, miksi pankin tai kenenkään muunkaan pitäisi tietää mitä ostan, mistä ja milloin. Jos vaikka ostan take-away kahvin, miksi siitä pitäisi jäädä merkintä?
Itse tykkään maksaa kaikki kortilla. En taas näe mitään syytä käydä automaatilla, pidellä, laskea likaisia seteleitä ja kolikoita. Ei ole pankkia kiinnostanut laskuni ja ostokseni. 😁
Ei ole muita kuin normaalin elämisen kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen on laillinen maksuväline.
Aina, kun joku sanoo "tämä on täysin laillista", niin siinä on varmasti jotain moraalisesti epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä, miksi pankin tai kenenkään muunkaan pitäisi tietää mitä ostan, mistä ja milloin. Jos vaikka ostan take-away kahvin, miksi siitä pitäisi jäädä merkintä?
Itse tykkään maksaa kaikki kortilla. En taas näe mitään syytä käydä automaatilla, pidellä, laskea likaisia seteleitä ja kolikoita. Ei ole pankkia kiinnostanut laskuni ja ostokseni. 😁
Likaisia rahoja? Peppureiässäkö sinä niitä säilytät? Minun rahani on puhdasta, pesen rahani säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Toreilla, markkinoilla ja joissakin pikku puodeissa ei välttämättä käy maksuvälineeksi muu kuin käteinen, jos ei maksupäätettä ole
On myös viisautta varautua siten, että on jokin verran käteistä.
Se että kaikki ostokset kirjautuvat pankkikorttien käytön vuoksi jonnekin antaa myös hyvän mahdollisuuden hallita ihmisiä.
Millä vuosikymmenellä elät? Torimyyjillä on ollut maksupäätteet käytössä jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likaisia rahoja? Peppureiässäkö sinä niitä säilytät? Minun rahani on puhdasta, pesen rahani säännöllisesti.
Minä pesen kanssa rahani fairylla ei ole likaista rahani.
Tämä aikaa taitaa olla luotonantajain taivas.
Ihmiset luulee, että velkojaan ei tarvitse maksaa, ulosottoon vaan.
Säälittävän typerää! kun käyttää rahojaan tietää missä mennään,
varsinkin jos on huono laskupää, on hyvä tuntea kahisevat setelit käsissään,
järkeillen, että mihin tuo raha riittää.
Toinen tämän ajan vitsaus on, että täytyy näyttää rikkaalta ja sehän kysyy rahaa, siis rahaa.
Käytän käteistä aina kun voin, valitettavasti laskujen, kuten vuokran ja sähkölaskun maksaminen käteisellä, on tehty vaikeaksi: "ei ole kassaa". Kaupan itsepalvelukassalla pitäisi olla mahdollisuus maksaa käteisellä.
Typerää ja asiatonta mielipidevaikuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aikaa taitaa olla luotonantajain taivas.
Ihmiset luulee, että velkojaan ei tarvitse maksaa, ulosottoon vaan.
Säälittävän typerää! kun käyttää rahojaan tietää missä mennään,
varsinkin jos on huono laskupää, on hyvä tuntea kahisevat setelit käsissään,
järkeillen, että mihin tuo raha riittää.
Toinen tämän ajan vitsaus on, että täytyy näyttää rikkaalta ja sehän kysyy rahaa, siis rahaa.
Aivan, jotta antaisi vaikutelman luottokelpoisuudesta.
Samaa kun pierunsa pidättäjät.
nimim. Joka pieruaan pidättää, sillä on muutakin salattavaa
Köyhiä ärsyttää, kun pitää esittää korttia ja toivoa että pankki antaa ostaa asioita. Itse otan vaan käteistukun esiin ja ostan mitä haluan.
Ei ole mitenkään harvinaista, että kaupassa pystyy maksamaan vain käteisellä.
Viime kesänä sain hyvän alennuksen vaatteista kun kaupassa ei maksupääte toiminut, mutta minulla sattui olemaan käteistä rahaa mukana.
Ruokakaupassa saattaisi harmittaa jos kotona on kaspit tyhjät, pankkien järjestelmät on alhaalla eikä käteistä löydy lainkaan.
Kuka arvaa miksi venäjä tekee niin paljon palvelunestohyökkäyksiä meidän pankkeihin?