Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo pari vuotta odotellut, että puoliso laittaisi asunnon myyntiin. Onko se oikeasti niin vaikeaa, mitä hän väittää?

Vierailija
05.03.2025 |

Muutin hänen luokseen toiselta paikkakunnalta ja tuolloin oli puhe, että hänen omistamansa kaksio (johon muutin) laitettaisiin myyntiin heti kun on mahdollista. Meitä on täällä joka toinen viikko yhteensä kolme ihmistä, kun puolison lapsi saapuu. On ahdasta ja asunnon perussiistinä pitäminen on työlästä. Lapsi nukkuu olohuoneessa vuodesohvalla ja on tyytyväinen, mutta minä en ole. Lapsi on esiteini ja hänellä käy usein kavereita. Arvaatte varmaan, että millainen meininki täällä on silloin. Mielestäni on myös kohtuutonta, että omistamani huonekalut ovat varastossa ja asunto on täynnä miehen ostamaa tavaraa, josta en välitä. Haluaisin sisustaa itse, se on aiemmin ollut jopa harrastus. 

Mies sanoo koko ajan, että ei nyt voi myydä kun on huono tilanne markkinoilla ja että ei saisi asunnosta samaa summaa kun ostaessaan. Ja että välittäjänpalkkioon pitäisi olla rahat säästössä. Mutta olen erittäin kyllästynyt tilanteeseen. Miksi hän ei voi hoitaa myymistä itse tai vuokrata (ei halua sitäkään)?

Olemme myös yrittäneet lasta ja ahdistaa, että mies ei saa asuntoa ajoissa myytyä ennen mahdollisen uuden tulokkaan syntymista. Mikä neuvoksi? Kiitos ja anteeksi avautuminen..

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet väärin kun pyydät miestä laittamaan asunnon myyntiin. Se ei ole olennaista nyt. Vaan se että keskustelette suhteestanne ym

- selvitä paljonko miehelle jää nyt tuloistaan säästöön? Jos ei niin mihin hänen tulonsa kuluvat? Onko asunto tosiaankin miehen vai luuletko vain niin? 

- mitä haluatte tulevaisuudelta? Haluaako mies muka lasta ? Vai uskotteleeko sulle vain jotta pysyisit suhteessa?

- onko mies sinua huomattavasti vanhempi? Käyttääkö tätä aseena hallita teidän suhteessa asioita (päättää missä asutaan, millaiset huonekalut käytössä ym)

- jos teille tulisi lapsi niin miten hänet hoidettaisiin ja miten rahoitettaisiin (eikä vaan ympäripyöreitä tottakai maksetaan ja hoidetaan yhdessä vaan konkreettisesti kuka maksaa millä prosentilla (jos sinulla pieni äitiyspäiväraha ja mies tienaa edelleen hyvin niin ei liene reilua että maksatte kaiken puoliksi ym). Kauanko lasta hoidettaisiin koto ja millä kustannuksella.

Vierailija
42/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, älä nyt ainakaan suunnittele lasta tuohon tilanteeseen!  Haluatko edes olla yhdessä moisen vökäleen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Tuollaista se on suomalaisen naisen kanssa "parisuhteessa". Haöuat miehestä vain lapsen ja rahat.

Vierailija
44/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis AP haluaisi että mies myisi asuntonsa (omaisuutensa) ja ostaisi heille isomman kämpän koska. Itse opiskelee ja tekee osa-aikatöitä. :D no ei ihmekkään ettei miestä kiinnosta myydä kämppäänsä ja hankkia niillä rahoilla mahdollisesti lisälainan kanssa isompi asunto josta AP ei maksaisi mitään.

Vierailija
45/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinä muutit miehen asuntoon ja haluat että myy sen pois ja ostaa asunnon sinulle ?

Vierailija
46/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, älä nyt ainakaan suunnittele lasta tuohon tilanteeseen!  Haluatko edes olla yhdessä moisen vökäleen kanssa?

Niin, no suomalaiset naiset ovat kovimman luokan huijareita, ja kun nainen saanut lapsen, talon ja rahat, niin aika ottaa ero, syyttää miestä henkisesti väkivaltaiseksi ja viedä tuhkatkin pesästä. Mokoma vieraannuttaja.

Vierailija
47/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis AP haluaisi että mies myisi asuntonsa (omaisuutensa) ja ostaisi heille isomman kämpän koska. Itse opiskelee ja tekee osa-aikatöitä. :D no ei ihmekkään ettei miestä kiinnosta myydä kämppäänsä ja hankkia niillä rahoilla mahdollisesti lisälainan kanssa isompi asunto josta AP ei maksaisi mitään.

Kyllä maksaisin vuokrasta noin kaksi kolmasosaa. Älä levitä puppua!

Ap

Vierailija
48/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi siis toisinpäin eli maksaisin pienemmän osuuden, mutta kuitenkin.

Ap

Vierailija
49/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssap.

Vierailija
50/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla ap on säästössä? Parissa vuodessa keskipalkasta saa hyvinkin sivuun sellaiset 40 000 - 50 000 e eli tuo on oma pesämunasi, niinkö? Älä vaan sano, että sinulla ei ole omaa rahaa säästössä, joten oletat miehen kustantavan haluamasi asumistason?

Joka tapauksessa: esitä miehelle laskelmat omista säästöistäsi (kattavat todennäköisesti noin 20% asunnon hinnasta) ja oma oletuksesi miehen asunnon hinnasta (löytyy osviittaa etuovesta ja oikotieltä), oletan että tuo on noin 50 % hinnasta ja sitten kerrot, että olet valmis ottamaan velkaa sen verran, että 50% olisi sinun ja loput miehen.

Jos et ole kyennyt säästämään kunnon pesämunaa parissa vuodessa, niin taitaa olla parasta hankkia oma vuokrakämppä ja tyytyä siihen.

Juu, ei ole säästöjä. Olen opiskelija ja osa-aikatöissä.

Mies on hyväpalkkainen. Olemme naimisissa. Aikomuksena oli

Uuden kodin vuokra olisi todennäköisesti isompi kuin yhtiö vastike on nyt. Joten millä logiikalla vuokralla asuminen auttaisi säästämään?

Vierailija
51/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen asunto ja sua ärsyttää kun et saa yksiksesi päättää kuinka ja miten se sisustetaan, voi apua. Et sinä voi miestä pakottaa asunnon myymiseen, se on hänen asiansa. Tottakai ymmärrän että sielä on ahdasta eikä noin voi jatkua, mutta sinä voit tehdä päätöksiä vain omasta puolestasi. Ja anteeksi nyt, mutta et vaikuta kovinkaan älykkäältä jos haluat pykätä vauvan vielä tuohon.

Vierailija
52/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että asunto on pikemminkin pankin omaisuutta. AP:n mies on sitä mieltä että joutuu konkurssiin jos myy asunnon. Eli niillä asunnosta saatavilla rahoilla ei hankita yhtään mitään, vaan lyhennetään lainaa.

Ovat suunnitelleet muuttavansa vuokralle.

Sisälukutaito.

Vierailija
53/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin siis asunnon myyntiin sen takia, että voitaisiin muuttaa isompaan asuntoon, vähintään kolmioon. En pysty omista tuloistani yksin kustantamaan kolmion vuokraa tai ostaa asuntoa.

Ap

Vuokraat itsellesi yksiön, idiootti.

Vierailija
54/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinulla ap on säästössä? Parissa vuodessa keskipalkasta saa hyvinkin sivuun sellaiset 40 000 - 50 000 e eli tuo on oma pesämunasi, niinkö? Älä vaan sano, että sinulla ei ole omaa rahaa säästössä, joten oletat miehen kustantavan haluamasi asumistason?

Joka tapauksessa: esitä miehelle laskelmat omista säästöistäsi (kattavat todennäköisesti noin 20% asunnon hinnasta) ja oma oletuksesi miehen asunnon hinnasta (löytyy osviittaa etuovesta ja oikotieltä), oletan että tuo on noin 50 % hinnasta ja sitten kerrot, että olet valmis ottamaan velkaa sen verran, että 50% olisi sinun ja loput miehen.

Jos et ole kyennyt säästämään kunnon pesämunaa parissa vuodessa, niin taitaa olla parasta hankkia oma vuokrakämppä ja tyytyä siihen.

Juu, ei ole säästöjä. Olen opiskelija ja osa-aikatöissä.

Mies on hyväpalkkainen. Olemme naimisissa. Aikomuksena oli

Mikä sinun rahallinen kontribuutio olisi tähän suurempaan asuntoon?

Kun minun mieheni laahasi jalkojaan väliaikaisesta kaksiosta muuttamisessa kolmioon, sovin itse näytön kolmioon ja sanoin että ostan sen hänen kanssaan tai ilman häntä. Jos jälkimmäinen,  niin perin häneltä vuokraa mikäli haluaa siihen kuitenkin asumaan. No, ostimme asunnon puoliksi. Laiskuus, laiskuus, laiskuus. Niin kauan kun toinen sen mahdollistaa, voi viivytellä ikuisesti kun ei vaan viitsisi vaivautua.

Vierailija
55/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin siis asunnon myyntiin sen takia, että voitaisiin muuttaa isompaan asuntoon, vähintään kolmioon. En pysty omista tuloistani yksin kustantamaan kolmion vuokraa tai ostaa asuntoa.

Ap

Vuokraat itsellesi yksiön, idiootti.

En voi. En saa asumistukea, koska ollaan naimisissa.

Ap

Vierailija
56/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehkä kannattaa nyt vaan asua ahtaammin, kunnes valmistut ja alat itsekkin tienaamaan enemmän. Eikä ehkä sitä lastakaan kannata ilman vakaita tuloja alkaa vielä tekemään.

Vierailija
57/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies tosiaan puhuu siitäkin, että ei halua, että nykyistä lainaa jää maksettavaksi. Mutta sittenhän me ollaan tässä ikuisuus?

Ap

Vierailija
58/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että asunto on pikemminkin pankin omaisuutta. AP:n mies on sitä mieltä että joutuu konkurssiin jos myy asunnon. Eli niillä asunnosta saatavilla rahoilla ei hankita yhtään mitään, vaan lyhennetään lainaa.

Ovat suunnitelleet muuttavansa vuokralle.

Sisälukutaito.

Pankki ei omista asuntoa, vaikka asuntolainaa olisi. Ei pankin nimeä lue esim. asunto-osakeyhtiön osakasluettelossa tai maanmittauslaitoksen tiedoissa

Vierailija
59/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille keskustelusta!

Ehkä on hyvä ottaa asia puheeksi taas kerran ja tehdä selväksi, että nyt on toiminnan aika.

Ap

Vierailija
60/73 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni mies muuttaa mielellään isompaan omistusasuntoon naisen kanssa joka panostaa oman nettovastuunsa edestä pääomaa ja/tai itse ottamaansa lainarahaa.

Sen sijaan vain idootti lähtee rahoittamaan persaukisen puolison asuntohaaveita omalla pääomallaan.

Menkää vuokralle ja maksakaa 50/50. Mies voi sitten vuokrata vanhaa kämppäänsä omiin nimiinsä jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän