Olen jo pari vuotta odotellut, että puoliso laittaisi asunnon myyntiin. Onko se oikeasti niin vaikeaa, mitä hän väittää?
Muutin hänen luokseen toiselta paikkakunnalta ja tuolloin oli puhe, että hänen omistamansa kaksio (johon muutin) laitettaisiin myyntiin heti kun on mahdollista. Meitä on täällä joka toinen viikko yhteensä kolme ihmistä, kun puolison lapsi saapuu. On ahdasta ja asunnon perussiistinä pitäminen on työlästä. Lapsi nukkuu olohuoneessa vuodesohvalla ja on tyytyväinen, mutta minä en ole. Lapsi on esiteini ja hänellä käy usein kavereita. Arvaatte varmaan, että millainen meininki täällä on silloin. Mielestäni on myös kohtuutonta, että omistamani huonekalut ovat varastossa ja asunto on täynnä miehen ostamaa tavaraa, josta en välitä. Haluaisin sisustaa itse, se on aiemmin ollut jopa harrastus.
Mies sanoo koko ajan, että ei nyt voi myydä kun on huono tilanne markkinoilla ja että ei saisi asunnosta samaa summaa kun ostaessaan. Ja että välittäjänpalkkioon pitäisi olla rahat säästössä. Mutta olen erittäin kyllästynyt tilanteeseen. Miksi hän ei voi hoitaa myymistä itse tai vuokrata (ei halua sitäkään)?
Olemme myös yrittäneet lasta ja ahdistaa, että mies ei saa asuntoa ajoissa myytyä ennen mahdollisen uuden tulokkaan syntymista. Mikä neuvoksi? Kiitos ja anteeksi avautuminen..
Kommentit (73)
Kun hinnat ovat alhaisemmat, myös uusi asunto maksaa vähemmän.
Miehesi ei selkeesti ole penaalin terävin kynä, kun noin puhuu.
Miten noin hepposen innokkaasti muuttaa toisen asuntoon? Siinä on taas menty aivoja käyttämättä muu osa kehoste edellä.
Paljonko sinulla ap on säästössä? Parissa vuodessa keskipalkasta saa hyvinkin sivuun sellaiset 40 000 - 50 000 e eli tuo on oma pesämunasi, niinkö? Älä vaan sano, että sinulla ei ole omaa rahaa säästössä, joten oletat miehen kustantavan haluamasi asumistason?
Joka tapauksessa: esitä miehelle laskelmat omista säästöistäsi (kattavat todennäköisesti noin 20% asunnon hinnasta) ja oma oletuksesi miehen asunnon hinnasta (löytyy osviittaa etuovesta ja oikotieltä), oletan että tuo on noin 50 % hinnasta ja sitten kerrot, että olet valmis ottamaan velkaa sen verran, että 50% olisi sinun ja loput miehen.
Jos et ole kyennyt säästämään kunnon pesämunaa parissa vuodessa, niin taitaa olla parasta hankkia oma vuokrakämppä ja tyytyä siihen.
miksi te siellä miehen asunnossa asutte? muuttakaa sinne ap:n ostamaan tilavampaan asuntoon.
Sinähän oot siinä piikana , elttäjänä, lastenhoitajana, kokkina, maksajana ja reikänä. Miksi miehen mitään pitäisi muuttaa kun tarjoilet hänelle jo kaiken?
Lähe meneen. Äläkä nyt ainakaan lisäänny ton kanssa. Miksi muuten kuvittelet että eksä lähti nosteleen?? Se skidikin on jo esiteini...
Jos olette asunut pari vuotta miehen asunnossa, joka pienempi kuin kolmio, niin luulisi sinulle (sekä miehelle) jääneen palkasta aika iso siivu säästöön tulevaa isompaa asuntoa varten.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko sinulla ap on säästössä? Parissa vuodessa keskipalkasta saa hyvinkin sivuun sellaiset 40 000 - 50 000 e eli tuo on oma pesämunasi, niinkö? Älä vaan sano, että sinulla ei ole omaa rahaa säästössä, joten oletat miehen kustantavan haluamasi asumistason?
Joka tapauksessa: esitä miehelle laskelmat omista säästöistäsi (kattavat todennäköisesti noin 20% asunnon hinnasta) ja oma oletuksesi miehen asunnon hinnasta (löytyy osviittaa etuovesta ja oikotieltä), oletan että tuo on noin 50 % hinnasta ja sitten kerrot, että olet valmis ottamaan velkaa sen verran, että 50% olisi sinun ja loput miehen.
Jos et ole kyennyt säästämään kunnon pesämunaa parissa vuodessa, niin taitaa olla parasta hankkia oma vuokrakämppä ja tyytyä siihen.
Juu, ei ole säästöjä. Olen opiskelija ja osa-aikatöissä.
Mies on hyväpalkkainen. Olemme naimisissa. Aikomuksena oli muuttaa vuokralle ja säästää samalla omakotitaloa varten. Katselen vuokra-asuntoja ja mies suuttuu tästä. Kuulemma en ole sitoutunut täällä asumiseen ja haikailen asioita, joita ei ole tiedossa pitkään aikaan.
Ap
Nyt ei ole sopiva aika myydä asuntoa. Vuoden päästä voi olla parempi tilanne, tai sitten ei. Voi olla, ettei saa ollenkaan myytyä. Millaisia kauppoja alueellanne on tehty viime aikoina? Itse odottaisin puoli vuotta ennen myyntiä.
Vierailija kirjoitti:
On varmaankin höynäytetty maksamaan kaikki muut paitsi asumiskulut. Mies kasvattaa omaisuuttaan ap.n kukkarolla tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt painottaa hänelle, että entä jos niiden korkojen laskussa menee vuosia?
Ap
Parempaa tilannetta ei välttämättä tule vuosikausiin. Sotakin on melkein todennäköisempi, tai jokin muu notkahdus. Onko talossa hyvä väestönsuoja?
Missäs sitten meinaat asua, kun asunto on myyty.
Ap lla on kädet kyynäpäitä myöden sonnassa. Onneksi olkoot. Ero on ratkaisu.
Välittäjänpalkkiohan menee vasta toteutuneen kaupan summasta.
Unohda lapsenteko ja muuta omaan asuntoon, tuohon jämähdät lopullisesti.
Olet nainen joten perus olotilasi on tyytymättömyys, jos teillä olisi toinen asunto kitisisit siitäkin.
Jotkut teistäkin sanovat, että ei kannata myydä ja toiset puolestaan, että ei kannata jäädä odottelemaan. Teenkö siis väärin kun pyydän miestä laittamaan asunnon myyntiin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet nainen joten perus olotilasi on tyytymättömyys, jos teillä olisi toinen asunto kitisisit siitäkin.
niinpä. ap olisi itse voinut ostaa isomman asunnon, mutta ap vain loisii miehen asunnossa ja kehtaa vielä valittaa siitä
Ap. On parisuhteessa ja aviossa.
Ap.n miehellä taas on palveluskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei ole säästöjä. Olen opiskelija ja osa-aikatöissä.
Mies on hyväpalkkainen. Olemme naimisissa. Aikomuksena oli
Miksette löy sitä komeroa vuokralle ja muuta itse isompaan.
Ylentääkö mieltä elättää toisen muijan ipanaa omalla opintotuella?
Ihan kauheaa Sarjamasturboija iski metrossa