En pysty enää katsomaan Midsomerin murhia
Tiedän, että saan varmaan alapeukkuja, mutta minulla sarjan on pilannut nämä vähemmistöjen yliedustus.
Kommentit (56)
Minua hämmästyttää aina se, ettei sarjassa kukaan ole surullinen, shokissa tai traumatisoitunut kun joku ihminen murhataan. Ihmiset reagoi samalla tavalla kun joku kertoisi olevansa flunssassa. Tämä on muuten niin monissa brittiläisissä rikossarjoissa. Kaikista pahin oli se kun Poirotissa jonkun sisko oli murhattu ja hän oli ihan kuin sisko olisi mennyt pariksi päiväksi lomailemaan. Kukaan ei itke, ei huuda järkyttyneenä... Outoa mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää tämä Barnaby ja sen iänikuinen irvistely. Tämä alkuperäinen näyttelijä oli paljon parempi( en muista nimeä, mutta näytteli Berceracia).
John Nettles
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy joskus Englannissa. Huomaat että siellä näkyy vähemmistöjen edustus. Elokuvat ja sarjat usein tässä suhteessa heijastelee vallitsevaa todellisuutta.
Et näköjään itse ole. Tuo sijoittuu pieneen kylään maaseudulla ja niissä ei tosiaankaan ole 90% asukkaista tummia tai muita. Britanniassahan vassarit valittavat että maaseutu on rasistinen kun siellä ei asu näitä.
Ymmärtäisin mainiosti jos se sijoittuisi Bradfordiin.
Se sijoittuu kuvitteelliseen pikkukylään. Toisin sanoen, ei sille ole suoranaista esikuvaa.
Pitkästyttävä sarja.
Ja päähenkilön setämäinen flirttailu vaimonsa kanssa on tuskastuttavan cringeä.
Muistan, miten näin ensimmäisen jakson Midsomerin murhista. Se oli joku insestijuttu. Oli mielenkiintoinen ja todella jännittävä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkästyttävä sarja.
Ja päähenkilön setämäinen flirttailu vaimonsa kanssa on tuskastuttavan cringeä.
Off topic, mutta mielesti he ovat huonosti yhteensopiva pariskunta. Vaimo on liian kaunis ja fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Käy joskus Englannissa. Huomaat että siellä näkyy vähemmistöjen edustus. Elokuvat ja sarjat usein tässä suhteessa heijastelee vallitsevaa todellisuutta.
Joo paitsi pahikset ei koskaan ole vähemmistön edustajia.
Vierailija kirjoitti:
Minua hämmästyttää aina se, ettei sarjassa kukaan ole surullinen, shokissa tai traumatisoitunut kun joku ihminen murhataan. Ihmiset reagoi samalla tavalla kun joku kertoisi olevansa flunssassa. Tämä on muuten niin monissa brittiläisissä rikossarjoissa. Kaikista pahin oli se kun Poirotissa jonkun sisko oli murhattu ja hän oli ihan kuin sisko olisi mennyt pariksi päiväksi lomailemaan. Kukaan ei itke, ei huuda järkyttyneenä... Outoa mielestäni.
British tight upper lip.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, miten näin ensimmäisen jakson Midsomerin murhista. Se oli joku insestijuttu. Oli mielenkiintoinen ja todella jännittävä.
Kiitos vinkistä.kokeilimpa YouTubesta ja löysin. "Midsomer murders 1/1 YouTube"
Jos katsoo jotain sarjaa monta kautta, niin jos se alkaa tökkimään, niin lakkaan katsomasta. Jää silloin parempi maku sarjasta noin yleensä. Älkää nyt väkisin katsoko jos joku sarja alkaa toistaa itseään tai käy ärsyttäväksi. Kyllä maailmaan sarjoja mahtuu.
Olen monista sarjoista katsonut vaikka nyt 3-4 kautta ja kun jokin iso muutos ei ole miellyttänyt, en ole jatkanut katsomista. Usein ensimmäiset kaudet ovat parhaita, kun on tuoreita ideoitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika lapsellinen sarja.
Brittiohjelmat, joita lähetetään alkuillasta, on aivokuolleille tarkoitettua hömppää.
Muuttui sellaiseksi. Vuosia sitten oli eri näyttelijät ja ilmeisesti käsikirjoittajatkin.
Muistan jostain lukeneeni, että joku käsikirjoittaja tai tuottaja lähti sarjasta juuri tämän monimuotoisuuden takia. Sanoi että ei ole enää ollenkaan englantilaisen maalaiskylän tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näköjään itse ole. Tuo sijoittuu pieneen kylään maaseudulla ja niissä ei tosiaankaan ole 90% asukkaista tummia tai muita. Britanniassahan vassarit valittavat että maaseutu on rasistinen kun siellä ei asu näitä.
Ymmärtäisin mainiosti jos se sijoittuisi Bradfordiin.
Juuri näin ajattelen itsekin. Kyseessähän on pikkukaupunki. Ap
Ei ole. Perehdy nyt ensin Midsomer on sarjassa kunta, jossa on monta kylää. Ei mikään kaupunki. Oletko sarjaa edesa katsonut. Ja sarjassa ei todellakaan ole 90% asukkaista tummia tai muita!
Midsomerin murhien ensimmäiset kaudet olivat kaikkein parhaimpia. Sen jälkeen tapahtui outo lässähdys. Juonet ovat tosi kökköjä ja mitäänsanomattomia eri henkilöhahmoja saattaa olla niin häkellyttävän paljon, että tapahtumien seuraaminen on yhtä tuskaa. Glamping-jakso katkaisi mun kamelin selän. Se oli TODELLA huono. 😖
Mua ei haittais monimuotoisuus, mutta itse sarja on muuttunut niiiin lapselliseksi. Tosiaan alunperin oli tuhannesti parempi.
Mitähän vähemmistöjä ap mahtaa tarkoittaa? Onko sarjassa liikaa naisia? Vai vanhuksia?
Musta tuntuu, että tätä tehdään nykyään +80 vuotiaille, ehkä jo hiukan dementoituneille iltapäiväkatsojille. Hyväntuulista ja leppeää, ei liian vaikeaselkoista tai raakaa. Sellaista, jota voisi katsella palvelutalossa päiväkahvien aikaan. Itse olin joskus sarjan fani, mutta en ole enää muutamaan tuotantokauteen jaksanut katsoa kuin joskus vilkaista vähän. Monikulttuurisuus ei haittaa, se on itselleni pelkästään plussaa ja Englannissa kyllä pikkukaupungeissakin on laaja kirjo erilaisista taustoista tulevia ihmisiä, esim. intialaisia ja pakistanilaisia on paljon ja asuneet jo vuosisadan Englannissa. Mutta tämä juonen köyhyys ei innosta.
Katsokaa sitten vaikka Emmerdalea, siellä riittää draamaa. Toinen vaihtoehto on kököt suomalaiset rikossarjat.
Yllättävän paljon ruumiita noinkin pienessä kyläpahasessa tulee.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon ruumiita noinkin pienessä kyläpahasessa tulee.
Piirikunnassa. Mutta niinhän oli Morsessakin.
Kuka hullu haluaa asua Midsommerissa kun kaikki tapetaan