Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarkistetaanko luottotiedot kaikissa kaupungin vuokrataloissa automaattisesti

Vierailija
04.03.2025 |

Onko sama käytäntö kuin yksityisellä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vuokranantajat tarkistavat.

Ei minulta olla ikinä tarkastettu yksityisellä

minä ainakin tarkistan.on riski ottaa joku tapatyötön mikä on niin veltto että ei edes vuokraa maksa.kerran luku torin vuokra ilmoituksessa kela loiset älkää vaivautuko.

Vierailija
22/35 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Saatko muka jonkun tiedotteen joka kerta kun tietosi tarkistetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille pitäisi rakentaa omia lähiöitä kuten esimerkiksi Riika,Treblinka ,Dachau ja Auschwitz.

Voisitko lopettaa huumeväkivallan? Kai se on huumeväkivaltaa, kun huumepäissäs noita kirjoittelet. Siis kun haukut köyhiä ym. Sua ei ees tarvitse pistää pois päiväjärjestyksestä, kun teet sen itse. 

Miksi olet noin töykeä ja tahditon? Mitä huonoa näet siinä, että varattomille rakennettaisiin täysin uusia asuinalueita? Ilmaiset ruuat, lämpö ja suihkut. Osalle jopa järjestettäisiin työtä joka vapauttaa köyhyydestä.

Vierailija
24/35 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin 26 vuotta sitten yhden kuun vuokran maksamatta kunnan vuokra-asunnossa koska en saanut palkkaa. No maksoin sen myöhemmin mutta vieläkin ne kukuttelee siitä enkä saa kunnalta vuokra asuntoa vaikka siitä on jo 26 vuotta. Siellä on merkintä vieläkin siitä että ne joutui perimään vuokraa minulta. Olen vuosien aikana hakenut 15 kertaa kunnalta vuokra asuntoa mutta en saa.

Vierailija
25/35 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät? Saatko muka jonkun tiedotteen joka kerta kun tietosi tarkistetaan?

Luottotietonsa saa itsekin tarkistaa ja samalla katsoa ketkä kaikki niitä ovat kyselleet

Vierailija
26/35 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on tarkastetaanko vaiko ei jos luottotietosi ovat kerran kunnossa? Jos taas eivät ole, niin mieti, vuokraisitko edes itse itsellesi asuntoa tai myisitkö itse itsesi kaltaiselle pikku paskiaiselle yhtään mitään luotolla? Oma äitisikään ei luota sinuun, eikä kukaan muukaan joka sinut tuntee. Miksi sinulle pitäisi kenenkään asuntoakaan vuokrata? Et sinä sitäkään maksaisi kuitenkaan. Vaan valtio ja verorahojen käyttö sinun kaltaisiin ihmisjätöksiin on verorahojen tuhlausta.

Vierailija
27/35 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta olivat luottotiedot menneet, mies oli työllistymistöissä, kun vuokra-asuntomme myytiin alta. Saimme Turun kaupungilta asunnon kolmessa viikossa. Tämä oli loppuvuodesta 2004, muutimme 2005 puolella. Siinä asunnossa asuimme 19 vuotta, viime vuonna muutimme sieltä asoasuntoon. 

Vierailija
28/35 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on tarkastetaanko vaiko ei jos luottotietosi ovat kerran kunnossa? Jos taas eivät ole, niin mieti, vuokraisitko edes itse itsellesi asuntoa tai myisitkö itse itsesi kaltaiselle pikku paskiaiselle yhtään mitään luotolla? Oma äitisikään ei luota sinuun, eikä kukaan muukaan joka sinut tuntee. Miksi sinulle pitäisi kenenkään asuntoakaan vuokrata? Et sinä sitäkään maksaisi kuitenkaan. Vaan valtio ja verorahojen käyttö sinun kaltaisiin ihmisjätöksiin on verorahojen tuhlausta.

Joko lähti paha pipi pois? Peukku suuhun, kyllä se lohduttaa. 😘

Vierailija
29/35 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asunnon saa luottotiedotonkin. Ja ilman takuuta. Näin ainakin Oulussa toimii Sivakka.

Vierailija
30/35 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tarkistaa ihan kaikilla vuokranantajilla aina. Ei ole este vuokraamiselle. 

On este, olen yli vuoden hakenut ja asuntoa ei saa koska luottotiedot ei ole on varattomuus merkintä. Kukaan ei vuokraa ja toimistot tulee heti vastaus ei hyväksy. Koko Suomessa ei löydy. Ja liityin ryhmään jossa tuhannet muut myös yrittää hakea. Usein ei kukaan hyväksy ainakaan kaupungeissa ei. Joudun asua päihteidenkäyttajien vieressä ja kärsiä melusta, sosiaalitoimistolla ei piitata. 

Vierailija
31/35 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb on ryhmä luottotiedottomille jotka etsii joka hetki joka päivä asuntoa ja ei saa. Joskus hyvin harvoin joku siellä tarjoaa jotain rikottua tms. Asuntoa ja nekin menee heti. Sosiaalitoimisto ei auta sieltä kysytty. Ainoat vaihtoehdot taitaa olla maan vaihto, tai velan maksu jos pystyy. Itse päihteetön ja mutta kukaan ei vuokraa. Ja kaikki ei ole ilman luottotietoja omaa tahallista syytä, tuolla ryhmissä on mm. Eronneita jotka puoliso heittää ulos, sairaita yms. 

Vierailija
32/35 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattui vain niin muilta kyllä, minulta vaadittu raha vakuus 3-4kk jos ilman luottotietoja hakee. Eli 4000e maksua rahana vaatii. Alkaa olla jo helpompi maksaa velka. Pyydetty summa ylitti velkani. 

Vierailija
33/35 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotietonsa saa itsekin tarkistaa ja samalla katsoa ketkä kaikki niitä ovat kyselleet

No tottakai. Mutta kuka viittii? Mulle on jokainen vuokranantaja sanonu että tarkistaa luottotiedot, eikä kyllä kiinnosta pätkääkään alkaa selvittämään onko tarkastanut vai ei. Mutta ei siitä mitään ilmoitusta tule. 

Vierailija
34/35 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta olivat luottotiedot menneet, mies oli työllistymistöissä, kun vuokra-asuntomme myytiin alta. Saimme Turun kaupungilta asunnon kolmessa viikossa. Tämä oli loppuvuodesta 2004, muutimme 2005 puolella. Siinä asunnossa asuimme 19 vuotta, viime vuonna muutimme sieltä asoasuntoon. 

ei sinulta mitkään luottotiedot ole mennette vaan luottoKELPOISUUS.

Vierailija
35/35 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta se ei ole este vuokraamiselle. Vakuus saattaa olla silloin koko kuun vuokra. Jos se muille on 0 tai 250 euroa.

Yleensä kaupunkien ja kuntien sivuilla mainitaan. Että vuokravelat ovat vain silloin este vuokraamiselle. Jos niistä ei ole sovittu mitään maksuaikataulua.

Valtio maksaa vuokravakuuden jos on luottotiedoton tai muuten vain loiseläjä. Siis kaikille Ei normaaleille ihmisille. Meille kunniallisille normaaleille ihmisille ei valtion tukirahoja lahjoitella.

Niin se vaan unohtuu omalla kohdalla omat tulosiirrot veronmaksajilta eli opintotuet ja lapsilisät. Sunkaltaisioa normaaleja ihmisiä taitaa olla aika pieni lukumäärä, sillä suurin osa ihmisistä opiskelee ja/tai tekee lapsia.