Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen meteli kerrostalossa

Vierailija
04.03.2025 |

Hei, mitä olette mieltä normaaliin elämään kuuluvista lapsen äänistä kerrostalossa? Meillä on todella kovaääninen 5v, helposti leikit menee kiljumiseksi ja innostuessa melutaso etenkin nousee. Myös hyppii sohvalta yms juoksee sisällä. Itseä asia häiritsee, en kestä sitä melutasoa ja yritän aina ohjata lasta pyytäen olemaan huutamatta, sekä juoksematta sisällä mutta isänsä suuttuu tästä ja sanoo etten anna lapsen olla lapsi. Ymmärräm itsekin että lapsesta lähtee ääntä mutta olenko tehnyt väärin tai toiminko väärin? Jos pyydän lasta olemaan hiljaa niin mieheni sanoo lapselle älä kuuntele minua. Asumme kuitenkin kerrostalossa joten minun mielestäni pitäisi opettaa, ettei kotonakaan voi huutaa koko ajan. Mitä te muut olette mieltä? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kun on teini mikä huuto sitten lähtee kun ei opeteta olemaan hiljaa ajoissa...

Vierailija
22/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yläkerrassa asuu 2 vilkasta pientä poikaa, kuuluu ääniä, juoksemista, hyppimistä jne. taitaa siellä välillä pallokin pomppia ja leikki autot hurruutella pitkin laminaattia. saa kuulua, ei häiritse , eipä sieltä yöaikaan kuulu hisaustakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun itse kannattaa kerran nostaa ääntä sille miehelle ja sanoa että jos huutaminen ja hyppiminen sisällä on leikkiä, niin sinäkin voit oikein hyvin huutaa, nalkuttaa ja kiroilla hänelle kaikki asiasi. 

Vierailija
24/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni tuo sun kieltosi tuntuu liian ankaralta. Lapsen leikkimistä on ok ohjata antamalla rajoituksia tyyliin "meluava leikki pitää leikkiä omassa huoneessa", "keittiössä ei saa juosta", jne., mutta yleisen tason kielto että omassa kodissa ei saa huutaa eikä juosta on tuon ikäiselle lapselle liian ankara.

Entäs kun asutaan nykyaikaisessa talossa, ei ole erikseen keittiötä vaan avokeittiö olohuoneen yhteydessä. Lastenhuone niin pieni että hyvä kun sänky mahtuu leluineen ja vaatekaappeineen. Leikit tapahtuu isossa oleskelutilassa, samassa kun ruoanlaitto, syöminen jne. Ehkä olen todella liian ankara, ja tähän haenkin nyt kokemuksia. Itselle se huudon ja kiljumisen kuuntelu on vaan todella raskasta. Niinkun sanoin miehen mielestä normaalia ja vaan kestettävä. Enkä ole tosiaankaan siitä koko ajan sanomassa. Tätä vain pohdin nyt, että mikä on normaalia.

Vierailija
25/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kuuntele hetkeäkään tuollaista, omat lapset ovat oppineet helposti että ulkona riehutaan. Enkä mä ajattele naapureita vaan ennenkaikkea omaa hyvinvointia, koska kyllä tuollainen möykkä kuluttaa omia hermoja ihan ensimmäiseksi.

Vierailija
26/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida Mies lasta hoitaa kovin paljon kun ei ole meteli alkanut ärsyttää. Jätä viikoksi yksin hoitaa lasta, jospa se siitä loppuu...

Vierailija
27/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin alle kouluikäinen lapsi kirkuu iltaisin, ainoa sana, josta saan selvää on  "V..u!!!" tai "V:n h...ra!!!" 

Joskus lapsi siirtyy rappukäytävään juoksentelemaan ja kirkumaan. Onko tuollainen normaalia käytöstä nykyään vai pitääkö olla huolissaan?

Vierailija
28/28 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin alle kouluikäinen lapsi kirkuu iltaisin, ainoa sana, josta saan selvää on  "V..u!!!" tai "V:n h...ra!!!" 

Joskus lapsi siirtyy rappukäytävään juoksentelemaan ja kirkumaan. Onko tuollainen normaalia käytöstä nykyään vai pitääkö olla huolissaan?

Ei todellakaan ole normaalia, kyllä voi ihan lasun tehdä, voi olla että lapseen käydään käsiksi ja juoksee siksi rappukäytävään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi