V*tuttaa kun rahat on koko ajan loppu
Koko ajan pihistetään kaikesta. Asutaan vuokralla kerrostalokolmiossa. Ei matkusteta mihinkään. Auto vaihdettiin julkisiin. Ruuassa valitaan koko ajan halvinta ja siitä on koko ajan karsittu. Opiskelin korkeakoulussa uuden ammatin, että palkka nousee, että rahat riittäisi paremmin. P*skat. Kaikki hinnat nousi ja vaiva oli täysin plus miinus nolla, paitsi nyt on lisäksi 20 000€ opintolainaa. Lasten harrastuksiin ei ole rahaa. Kaikkeen saa koko ajan sanoa ei oota, ei oo varaa, ei voida ostaa, ei voida mennä.
Elämä on pelkkää työssäkäymistä ja kerrostalokuutiossa kykkimistä. Tekis mieli jäädä töistä pois, muuttaa jonnekkin landelle ja antaa kaikkien laskujen mennä vaikka ulosottoon. Ottais sitä ennen lainaa niin paljon joka paikasta kun irti lähtee ja nostais ne käteiseksi patjan alle. Oikeasti. Ei tämä elämä siitä varmaan sen huonommaksi menisi. Koska mitään parempaa ei tässä tilanteessa ole odotettavissa; palkka ei tuu nousemaan, hinnat ei tuu laskemaan ja eläkkeellä saa kituuttaa vielä nykyistäkin enemmän. P*ska Suomi.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Luotto 500 e miinuksella taas tältä kuulta. 14.3. palkkapäivä ja tilillä 15 e että saan ostettua vielä ennen tuota särkylääkkeitä ja vessapaperia. Maaliskuun palkka taas jo mennyt ennen kun on ees tilillä, 50 e tulee jäämään minulle itselleni ns johonkin kivaan. Netto huikeat 1900 e/kk kokopäivätyöstä 20 v kokemuksella :(
Hemmetin paljon enemmän kuin työmarkkinatuki, joten pysy töissä.
Niin. Olisimmehan voineet neuvotella edelliset 20 vuotta työehtosopimuksissa palkankorutuksia kuten ruotsalaiset (4.5-7.5%/vuosi) mutta olemme halunneet 1.1-1.5%/vuosi. Lopputuloksena palkkojen ostovoiman katoaminen. Voi voi. Suomalaiset alkavat tällä menolla olla Romanian tasolla varallisuudessa.
Tällä kierroksella piti saada 10%/2 vuotta. Saatiin 7.8%/3 vuotta. Miten meni noin niinku omasta mielestä?
Mene töihin ja lopeta loisiminen toisten rahoilla. Kelan tukia nostavat ovat saastaa.
Vierailija kirjoitti:
Asutteko jossain hiton Helsingissä? Ei ihme, että on kurjaa elämää.
Ei, mutta isossa yliopistokaupungissa kuitenkin. Esim. asumisen hinta on täällä noussut ihan koko ajan. Palkat toki myös vähän pienemmät kuin pk-seudulla.
Mäkään en ymmärrä miksi pitää käydä yksityisellä kun rahaa ei selvästi ole. Julkisella ei maksa todellakaan 500 euroa ja sairaanhoitajalla käynti on käsittääkseni maksutonta.
Kuinka paljon sinulla on muita kuluja joista maksat ylihintaa? Nyt oikeasti kaikki kulut syyniin niin rahaakin alkaa jäämään säästöön.
Itsekin elin vuosia pienellä palkalla ja kyllä sillä pärjäsi, kun tarkkaan katsoi mitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Olisimmehan voineet neuvotella edelliset 20 vuotta työehtosopimuksissa palkankorutuksia kuten ruotsalaiset (4.5-7.5%/vuosi) mutta olemme halunneet 1.1-1.5%/vuosi. Lopputuloksena palkkojen ostovoiman katoaminen. Voi voi. Suomalaiset alkavat tällä menolla olla Romanian tasolla varallisuudessa.
Tällä kierroksella piti saada 10%/2 vuotta. Saatiin 7.8%/3 vuotta. Miten meni noin niinku omasta mielestä?
Palkan ostovoima on aivan p*ska täällä. Ja verotus hoitelee kaikki tulevat korotukset heti.
MIkä teitä köyhiä oikein vaivaa? Menkää töihin ja tienatakaa nin teistä tulee rikkaita ja voitte sitten vältellä veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Luotto 500 e miinuksella taas tältä kuulta. 14.3. palkkapäivä ja tilillä 15 e että saan ostettua vielä ennen tuota särkylääkkeitä ja vessapaperia. Maaliskuun palkka taas jo mennyt ennen kun on ees tilillä, 50 e tulee jäämään minulle itselleni ns johonkin kivaan. Netto huikeat 1900 e/kk kokopäivätyöstä 20 v kokemuksella :(
Ei palkkaa verrata työttömyystukiin. Sitä verrataan muiden alojen/maiden palkkoihin. Tässä kommentissasi kiteytyy se miksi olemme tyytyneet mikropalkkoihin: "onhan se isompi kuin työttömyyskorvaus". Wtf?!?
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en ymmärrä miksi pitää käydä yksityisellä kun rahaa ei selvästi ole. Julkisella ei maksa todellakaan 500 euroa ja sairaanhoitajalla käynti on käsittääkseni maksutonta.
Kuinka paljon sinulla on muita kuluja joista maksat ylihintaa? Nyt oikeasti kaikki kulut syyniin niin rahaakin alkaa jäämään säästöön.
Itsekin elin vuosia pienellä palkalla ja kyllä sillä pärjäsi, kun tarkkaan katsoi mitä ostaa.
Minä, ap, en käynyt yksityisellä. Mutta en minä ihmettele jos joku käy, koska julkinen ei ole enää asia minne vaan mennään. Monet vaivat jätetään julkisella hoitamatta, ne on sit hoidettava itse omalla rahalla.
Monelle voi tulla myös yllätyksenä se, kuinka kallista hoito voi julkisella olla + lääkkeet päälle. Kaikkia käyntimaksuja ym on niin paljon korotettu. Itse meinasin lentää perseelleni, kun normitarkastus kunnallisella ja hampaan paikkaus maksoi reippaasti yli 100€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei palkkaa verrata työttömyystukiin. Sitä verrataan muiden alojen/maiden palkkoihin. Tässä kommentissasi kiteytyy se miksi olemme tyytyneet mikropalkkoihin: "onhan se isompi kuin työttömyyskorvaus". Wtf?!?
No ei verrata, mutta kun hyvin moni täällä valittaa palkkansa pienuutta ja uhkailee lopettavansa työnteon, niin halusin vaan muistuttaa että työmarkkinatuella ei pysy edes hengissä tässä maassa.
Laitappas esille ap kaikki teidän perheen nettotulot ja menot, niin autan.
Vierailija kirjoitti:
Het kun on saanut säästettyä vaikka 1500 euroa niin tulee jotain mihin rahaa pitää käyttää eli vaikka lääkäriin kuten minulle. Vituttaa sairaasti. Tuli joku patti rintaan ja piti mennä lääkäriin ja se maksaa 500 euroa ainakin kun se patti piti puhkaista ja on pitänyt käydä hoitajalla jo 9 kertaa sen jälkeen ja joka kerta maksaa 30-40 euroa.
Tämän on pakko olla provo koska hoitajakäynnit ovat ilmaisia ja muusta menee käyntimaksu,aivan sama vaikka patti puhkaistaisiin.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse sun apua, ellet sitten tarkoita, että olet laittamassa rahaa mun tilille? Tilinumeron voin antaa.
Onneksi me boomerit ehdimme kupata meille hyvät palkat ja eläkkeet. Valitettavasti teidän osa on palvella eliittiä. Nuorilla vielä huonompi osa😁😁 heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisitko lapset isoon omaisuuteen, jos saisit valita?
En. Enkä minä tarvitse isoa omaisuutta. Mut jos nyt edes välillä olis varaa lähteä reissuun, muualle kuin lähikirjastoon, niin elämä olisi paljon mielekkäämpää.
Elämä on valintoja täynnä. :) Nauti omistasi. Jaxuhalit.
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin ja lopeta loisiminen toisten rahoilla. Kelan tukia nostavat ovat saastaa.
Muista tää jos sairastut esim. syöpään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää muuttamasta ulkomaille töihin? Korkeakoulutetuilla hyvä mahdollisuus saada työpaikka ulkomailla.
Miltä aloilta ja mistä maista? Korkeakoulutettu työtön ja köyhä kysyy kun näyttää nyt siltä että suomessa koko tilanne menee jatkuvasti vain synkemmäksi. En todellakaan usko enkä ole ainoa joka näin ajattelee että syksyllä tilanne olisi parempi. Valhetta koko asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN
SEHÄN KÄY TÖISSÄ
MENE PAREMPIIN TÖIHIN TAI PYYDÄ PALKANKOROTUSTA
Meni jo parempiin töihin ja pyysi palkankorotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse sun apua, ellet sitten tarkoita, että olet laittamassa rahaa mun tilille? Tilinumeron voin antaa.
sama juttu voin antaa myös tilitiedot
Julkisessa terv.hoidossa ei makseta patin poistamisesta 500 euroa vaan lääkärikäynnin hinta.Hoitajalla käynti on ilmaista .