Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V*tuttaa kun rahat on koko ajan loppu

Vierailija
04.03.2025 |

Koko ajan pihistetään kaikesta. Asutaan vuokralla kerrostalokolmiossa. Ei matkusteta mihinkään. Auto vaihdettiin julkisiin. Ruuassa valitaan koko ajan halvinta ja siitä on koko ajan karsittu. Opiskelin korkeakoulussa uuden ammatin, että palkka nousee, että rahat riittäisi paremmin. P*skat. Kaikki hinnat nousi ja vaiva oli täysin plus miinus nolla, paitsi nyt on lisäksi 20 000€ opintolainaa. Lasten harrastuksiin ei ole rahaa. Kaikkeen saa koko ajan sanoa ei oota, ei oo varaa, ei voida ostaa, ei voida mennä. 

Elämä on pelkkää työssäkäymistä ja kerrostalokuutiossa kykkimistä. Tekis mieli jäädä töistä pois, muuttaa jonnekkin landelle ja antaa kaikkien laskujen mennä vaikka ulosottoon. Ottais sitä ennen lainaa niin paljon joka paikasta kun irti lähtee ja nostais ne käteiseksi patjan alle. Oikeasti. Ei tämä elämä siitä varmaan sen huonommaksi menisi. Koska mitään parempaa ei tässä tilanteessa ole odotettavissa; palkka ei tuu nousemaan, hinnat ei tuu laskemaan ja eläkkeellä saa kituuttaa vielä nykyistäkin enemmän. P*ska Suomi. 

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Het kun on saanut säästettyä vaikka 1500 euroa niin tulee jotain mihin rahaa pitää käyttää eli vaikka lääkäriin kuten minulle. Vituttaa sairaasti. Tuli joku patti rintaan ja piti mennä lääkäriin ja se maksaa 500 euroa ainakin kun se patti piti puhkaista ja on pitänyt käydä hoitajalla jo 9 kertaa sen jälkeen ja joka kerta maksaa 30-40 euroa.

Miksi menit yksityiselle? Kyllä tk:ssakin puhkaistaan patteja tai lähetetään sairaalaan eikä maksa 500 euroa.

Vierailija
22/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

V i t t u kun minuakin vi tu t t aa..aina "perse auki"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois ap. Tuollaista kitisijää ei kukaan jää kaipaamaan.

Vierailija
24/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisitko lapset isoon omaisuuteen, jos saisit valita?

En. Enkä minä tarvitse isoa omaisuutta. Mut jos nyt edes välillä olis varaa lähteä reissuun, muualle kuin lähikirjastoon, niin elämä olisi paljon mielekkäämpää. 

Eli sinulla on arvokkaampaa rikkautta kuin raha. Entä jos lopettaisit valittamisen ja olisit kiitollinen siihen mitä sinulla on?

Vierailija
25/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko jossain hiton Helsingissä? Ei ihme, että on kurjaa elämää.

Vierailija
26/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Espanjaan kuten muutkin ulosottovelalliset kuten Valavuori ja Rostedt.

Vierailija
27/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois ap. Tuollaista kitisijää ei kukaan jää kaipaamaan.

otatko tilalle kolmansista kulttuureista päivittäin tulevia lasten saalistajia?

Vierailija
28/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Luotto 500 e miinuksella taas tältä kuulta. 14.3. palkkapäivä ja tilillä 15 e että saan ostettua vielä ennen tuota särkylääkkeitä ja vessapaperia. Maaliskuun palkka taas jo mennyt ennen kun on ees tilillä, 50 e tulee jäämään minulle itselleni ns johonkin kivaan. Netto huikeat 1900 e/kk kokopäivätyöstä 20 v kokemuksella :(

MUN  tuet 1700e käteen kuussa ei tämäkään herkkua ole.

Vierailija
29/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ihan hyvätuloinen eikä ole enää velkaa, olen vähän alle viisikymppinen. Minua nyppii se, että kun yrittää elää säästeliäästi, tulee aina jotakin, johon useamman kuukauden säästöt sulavat. Jotain on pakko remontoida, autoon tulee ylläripylläri melkein parin tonnin pumppuremontti, koirien eläinlääkäriin helposti pari tonnia kerrallaan. Minulla on kaksi senioria pikkukoiraa, joiden hammashommat ovat kalliita. Näiden jälkeen minulle tuskin tulee enää koiraa, kun lemmikkiin menevät kustannukset ovat karanneet ihan käsistä. Rakkaita ovat silti. 

Vierailija
30/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Eihän tuo hullumpi suunnitelma ole. 

Vierailija
31/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Het kun on saanut säästettyä vaikka 1500 euroa niin tulee jotain mihin rahaa pitää käyttää eli vaikka lääkäriin kuten minulle. Vituttaa sairaasti. Tuli joku patti rintaan ja piti mennä lääkäriin ja se maksaa 500 euroa ainakin kun se patti piti puhkaista ja on pitänyt käydä hoitajalla jo 9 kertaa sen jälkeen ja joka kerta maksaa 30-40 euroa.

Miksi menit yksityiselle? Kyllä tk:ssakin puhkaistaan patteja tai lähetetään sairaalaan eikä maksa 500 euroa.

En käynyt yksityisellä koska olis maksanut 1500 euroa.

Vierailija
32/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitäpä se on monella kesken ruuhkavuosien. Mutta muutama vuosi eteenpäin ja tilanne muuttuu.

Mahtaako muuttua. Veikkaan että lapset tarvitsee tulevaisuudessa yhä enemmän vanhempiensa taloudellista tukea, kun opintotukeakin on koko ajan leikattu vaikka elämisen kustannukset on jo tähtitieteelliset. Enkä minä ainakaan halua lapsiani jättää heitteille, vaikka 18v täyttäisivät. 

Tämä! Lapsista toinen lukiossa ja toinen yläasteella. Molempien opiskeluaika pakko tukea rahallisesti, kun ei halua että valmistuessa isot lainat niskassa. Pitkään menee ennenkuin on oma pieni palkka mahdollista käyttää omiin hankintoihin. 

Vierailija
33/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta sehän on hyvä että olet säästänyt eikä tarvitse velalla maksaa korkoineen. Etenkin kun tuollainen terveysongelma tulee. Minäkin ajattelin ennen noin että aina säästöt hupenee johonkin auton korjaamiseen tai yksityislääkäriin. Mutta mieluummin säästöillä maksan kuin velalla. Jossain vaiheessa alkaa säästöjä kertymään enemmän kuin yllätysmenoihin hupenee. Sinnikkäästi vaan jatkat säästämistä, se ei ole heikkohermoisen hommaa, mutta olet osannut aiemmin, osaat jatkossakin.

Vierailija
34/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen ihan hyvätuloinen eikä ole enää velkaa, olen vähän alle viisikymppinen. Minua nyppii se, että kun yrittää elää säästeliäästi, tulee aina jotakin, johon useamman kuukauden säästöt sulavat. Jotain on pakko remontoida, autoon tulee ylläripylläri melkein parin tonnin pumppuremontti, koirien eläinlääkäriin helposti pari tonnia kerrallaan. Minulla on kaksi senioria pikkukoiraa, joiden hammashommat ovat kalliita. Näiden jälkeen minulle tuskin tulee enää koiraa, kun lemmikkiin menevät kustannukset ovat karanneet ihan käsistä. Rakkaita ovat silti. 

Nykyään ei pärjää muuten kuin vetää kaikki kulut nollaan. Laskut ja ruuat. Asuminen. Kaikki muu pois. Auto, jos on pakko olla niin vanha ja halpa. Tyyliin 1000-2000€. Muuten menee velaksi ja ruokarahat ovat mennyttä. M39

Vierailija
35/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto ja lemmikit kannattaa ajatella budjetoinnissa kuukausimaksullisiksi. 

Vierailija
36/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska Suomi, ihana Venäjä.

T. ap

Vierailija
37/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Luotto 500 e miinuksella taas tältä kuulta. 14.3. palkkapäivä ja tilillä 15 e että saan ostettua vielä ennen tuota särkylääkkeitä ja vessapaperia. Maaliskuun palkka taas jo mennyt ennen kun on ees tilillä, 50 e tulee jäämään minulle itselleni ns johonkin kivaan. Netto huikeat 1900 e/kk kokopäivätyöstä 20 v kokemuksella :(

MUN  tuet 1700e käteen kuussa ei tämäkään herkkua ole.

Minulla 595 e ja luottokorttivelkaa 460€. Eli tämän kuun päivärahoista ei jää senttiäkään ruokarahaa.  En aio maksaa korkoja vaan maksan koko velan kerralla pois.

Vierailija
38/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne Ukrainaan ne teidänkin rahanne on lähetetty.  Mistäs muualta ne rahat otettaisiin kuin kansalaisilta.

Vierailija
39/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auto ja lemmikit kannattaa ajatella budjetoinnissa kuukausimaksullisiksi. 

Näin on, olen ihan samaa mieltä. Terveisin se, jolle vastasit.

Vierailija
40/75 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä miksi euroopan ydinaseineen pitäisi pelätä kusi sukassa Venäjää jonka talous oli luhistumassa eikä siitä ole mihinkään edes Ukrainassa, mutta tällaista nyt tällä kertaa. Narratiivi elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi