Hekan uudiskohde Oylunkylässä, hakuaika alkanut
Hirveitä vuokria noissakin asunnoissa. Talo näyttää hienolta ja on toki uusi, mutta siltikin vuokrataso hirvittää. Pienemmissäkin yksiössä, joka on reilut 33 neliötä vuokra on tyyliin 730 euroa. Eihän tuollaiseen ole mitään mahdollisuutta. Järkyttävää tosiaan tuo hintataso kun kyseessä on kuitenkin kaupungin asunnot, eikä alue edes ole mikään hieno alue. Toki alue on parempi kuin joku Itä-Helsinki tai Jakomäki ja talo uusi, mutta silti. Mitä ihmettä yksiöt yksityisellä Helsingissä oikein maksavat? Oikeasti köyhä ei hakea asuntoa paitsi jostain Kittilän kirkonkylältä tai Lieksasta. Ei näin. Pettymys on paha. Oletin yksiön vuokran olevan näissä jotain 500 euroa.
Kommentit (173)
Ehkä saat vaatekomeron sillä 500 eurolla. Voit asua siellä jos opettelet nukkumaan seisaaltaan.
Heka rupeaa olemään ihan mätä. Vuokrat nousevat jatkuvasti. Asunnot kauheassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista on asuminen Helsingissä. Olen toki tiennyt sen, mutta jotenkin se nyt kuitenkin iski karulla tavalla tajuntaani. Kovin vihamieliseksi tämä keskustelu on muodostunut. Aikaisemmin on saanut puhua Hekan kalliista asunnoista Jätkäsaaressa vai oliko Kalasatama ja kritisoida noita hintoja.
Saa kritisoida, mutta oletus että kaiken pitää olla köyhälle mahdollista on vähintäänkin outo.
Sekin, että kaupungin kohtuuhintainen asuntotuotanto olisi vain köyhiä varten on todella omituinen oletus. Kaupunki kaipaa nimenomaan palkkatyössä käyvää väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallista on asuminen Helsingissä. Olen toki tiennyt sen, mutta jotenkin se nyt kuitenkin iski karulla tavalla tajuntaani. Kovin vihamieliseksi tämä keskustelu on muodostunut. Aikaisemmin on saanut puhua Hekan kalliista asunnoista Jätkäsaaressa vai oliko Kalasatama ja kritisoida noita hintoja.
Saa kritisoida, mutta oletus että kaiken pitää olla köyhälle mahdollista on vähintäänkin outo.
En ole koskaan väittänyt tai olettanut, että kaiken pitäisi olla köyhälle mahdollista. Johan kerroin, että olen jo keski-ikäinen, mutta joudun asumaan sukulaiseni luona käytännössä tämän kotiorjana. Saan toki asua tällä tavalla ilmaiseksi, mutta se onkin tässä ainoa hyvä puoli. Kaikki menoni maksan itse työmarkkinatuella. Saan kai joskus ajatella, en siis edes toivoa tai haaveilla jostakin muusta kuin kotiorjuudesta pahenevissa mielenterveysongelmissa. Olen itse sosiaalityön asiakas ja juurikin ilmeisesti aika pihalla oleva sosiaalityöntekijä on suoranaisesti yrittänyt pakottaa hakemaan näitä asuntoja. Ilmeisesti ei tosiaan ollut ymmärtänyt korkeaa vuokratasoa ja sitä, että tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki.
Eipä tullut itselle työttömänä mieleen että voisin muuttaa vastavalmistuneeseen, uudenkarheaan asuntoon asumaan yhteiskunnan piikkiin. Mutta täällähän oli aloitus jouluna siitäkin että miksei valtio maksa joululahjoja vähävaraisille. Seuraavaksi varmaan loma Espanjaan aurinkorannalle on ihmisoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on varaa asua vain jos on hyvätuloinen tai ei tuloja ollenkaan.
Joo, Stadissa asuu paljon tulottomia ulkkareita.
Vähän noita uudiskohteita on. Asun nykyään toki huonommalla alueella ja paljon huonommassa vanhassa talossa. Siis sukulaiseni asunto on tällaisessa talossa, jossa on asunut jo todella pitkään, itsekin jo vuosikausia sukulaiseni kanssa kahdestaan.
Mikä tämä kotiorjuuskin nyt on. Aseellako pakottaa sinut siihen? Ilmoita poliisille jos näin. Muussa tapauksessa lopetat vain orjatyöt. Itse olet itsesi orjuuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tullut itselle työttömänä mieleen että voisin muuttaa vastavalmistuneeseen, uudenkarheaan asuntoon asumaan yhteiskunnan piikkiin. Mutta täällähän oli aloitus jouluna siitäkin että miksei valtio maksa joululahjoja vähävaraisille. Seuraavaksi varmaan loma Espanjaan aurinkorannalle on ihmisoikeus.
Sosiaalityöntekijä on siis kehottanut tai suoraan painostanut tuohon hakemaan.
👋 Hyvä keskustelu, vaikka ei
minulle mitään uutta.
Ei lisättävää.
Stadin uusissa kämpissä on se etu, ettei tarvi tilata sanomalehteä tai ostaa telkkaria, kun voit katsoa ikkunasta vastapäisen asunnon sisälle ja nauttia ilmaiseksi noista. Jos kahvimaito loppu, senkin ojentaminen vastapäisestä talosta onnistuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin, että kaupungin kohtuuhintainen asuntotuotanto olisi vain köyhiä varten on todella omituinen oletus. Kaupunki kaipaa nimenomaan palkkatyössä käyvää väkeä.
Nimenomaan Heka haluaa
palkkatyössä käyviä kaikkiin
kohteisiinsa pienituloisimpien sekaan.
Itse en ole koskaan asunut
Hekan kohteissa eikä se ole
suunnitelmissani jatkossakaan.
Olisin hakenut Kalasatamasta uutta ylimmän kerroksen 56m2 kaksiota yksin, mutta tienaan 10% yli tulorajan. Noin 1200€ olisi vuokra tuossa ja pystyisin sen helposti maksamaan palkastani.
Vierailija kirjoitti:
Stadin uusissa kämpissä on se etu, ettei tarvi tilata sanomalehteä tai ostaa telkkaria, kun voit katsoa ikkunasta vastapäisen asunnon sisälle ja nauttia ilmaiseksi noista. Jos kahvimaito loppu, senkin ojentaminen vastapäisestä talosta onnistuu helposti.
Onko pohjapiirustukseen jo ehdotettu sohvan esimerkkisijainti niin että siitä on hyvä katsella naapurin telkkaria?
Vaikka onkin vuokraluukku, niin ei ole tarkoitettu kovin köyhille vaikka Kelahan se loppupeleissä nekin vuokrat maksaa.
Nehän on tehty niin huonosta materiaalista ettei sinne kannata muuttaa
Helsingin uutta tiivistä rakentamista. Kattoja pitkin voi kohta hyppiä kuin batman.
Kuinkakohan paljon näitä haetaan, vaikka vuokrat ovat korkeita?
Minusta tuo on varsin edullinen. Miksi pitäisi voida asua Ogelissa, jos ei ole edes tuohon varaa?
Jos teet, työtä, niin pyydä siitä rahaa! Ei työttömän työmarkkinatuella kuuluisi mielestään pystyäkään asumaan jossain Oulunkylässä juuri valmistuneessa kerrostaloasunnossa! Niin kuin moni laittoi, niin Helsingistä löytyy halvempia alueita ja vanhempia asuntojakin! Ja sitten kun lähdet radanvartta pohjoiseen, niin homma helpottuu myös. Vantaa, Kerava.. Sieltä tulee junalla vaikka tuonne Oulunkylään nopeasti.