Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hekan uudiskohde Oylunkylässä, hakuaika alkanut

Vierailija
04.03.2025 |

Hirveitä vuokria noissakin asunnoissa. Talo näyttää hienolta ja on toki uusi, mutta siltikin vuokrataso hirvittää. Pienemmissäkin yksiössä, joka on reilut 33 neliötä vuokra on tyyliin 730 euroa. Eihän tuollaiseen ole mitään mahdollisuutta. Järkyttävää tosiaan tuo hintataso kun kyseessä on kuitenkin kaupungin asunnot, eikä alue edes ole mikään hieno alue. Toki alue on parempi kuin joku Itä-Helsinki tai Jakomäki ja talo uusi, mutta silti. Mitä ihmettä yksiöt yksityisellä Helsingissä oikein maksavat? Oikeasti köyhä ei hakea asuntoa paitsi jostain Kittilän kirkonkylältä tai Lieksasta. Ei näin. Pettymys on paha. Oletin yksiön vuokran olevan näissä jotain 500 euroa.

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten ihmeessä työtön köyhä pystyy tuollaisia vuokria maksamaan kun työmarkkinatuki on tosiaan 595 euroa neljän viikon välein? Muita tuloja, säästöjä tai omaisuutta ei itselläni ole. En vaan pysty etsimään asuntoa jostakin Kittilän kirkonkylästä tai Lieksasta kun olen jo ajat sitten joutunut tuon sukulaiseni kotiorjaksi, eikä sukulaiseni edes pärjää yksin. 

Jos teet, työtä, niin pyydä siitä rahaa! Ei työttömän työmarkkinatuella kuuluisi mielestään pystyäkään asumaan jossain Oulunkylässä juuri valmistuneessa kerrostaloasunnossa! Niin kuin moni laittoi, niin Helsingistä löytyy halvempia alueita ja vanhempia asuntojakin! Ja sitten kun lähdet radanvartta pohjoiseen, niin homma helpottuu myös. Vantaa, Kerava.. Sieltä tulee junalla vaikka tuonne Oulunkylään nopeasti.

Vierailija
22/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä saat vaatekomeron sillä 500 eurolla. Voit asua siellä jos opettelet nukkumaan seisaaltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heka rupeaa olemään ihan mätä. Vuokrat nousevat jatkuvasti. Asunnot kauheassa kunnossa. 

Vierailija
24/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista on asuminen Helsingissä. Olen toki tiennyt sen, mutta jotenkin se nyt kuitenkin iski karulla tavalla tajuntaani. Kovin vihamieliseksi tämä keskustelu on muodostunut. Aikaisemmin on saanut puhua Hekan kalliista asunnoista Jätkäsaaressa vai oliko Kalasatama ja kritisoida noita hintoja.

Saa kritisoida, mutta oletus että kaiken pitää olla köyhälle mahdollista on vähintäänkin outo. 

Sekin, että kaupungin kohtuuhintainen asuntotuotanto olisi vain köyhiä varten on todella omituinen oletus. Kaupunki kaipaa nimenomaan palkkatyössä käyvää väkeä.

Vierailija
25/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista on asuminen Helsingissä. Olen toki tiennyt sen, mutta jotenkin se nyt kuitenkin iski karulla tavalla tajuntaani. Kovin vihamieliseksi tämä keskustelu on muodostunut. Aikaisemmin on saanut puhua Hekan kalliista asunnoista Jätkäsaaressa vai oliko Kalasatama ja kritisoida noita hintoja.

Saa kritisoida, mutta oletus että kaiken pitää olla köyhälle mahdollista on vähintäänkin outo. 

En ole koskaan väittänyt tai olettanut, että kaiken pitäisi olla köyhälle mahdollista. Johan kerroin, että olen jo keski-ikäinen, mutta joudun asumaan sukulaiseni luona käytännössä tämän kotiorjana. Saan toki asua tällä tavalla ilmaiseksi, mutta se onkin tässä ainoa hyvä puoli. Kaikki menoni maksan itse työmarkkinatuella. Saan kai joskus ajatella, en siis edes toivoa tai haaveilla jostakin muusta kuin kotiorjuudesta pahenevissa mielenterveysongelmissa. Olen itse sosiaalityön asiakas ja juurikin ilmeisesti aika pihalla oleva sosiaalityöntekijä on suoranaisesti yrittänyt pakottaa hakemaan näitä asuntoja. Ilmeisesti ei tosiaan ollut ymmärtänyt korkeaa vuokratasoa ja sitä, että tuloni ovat pelkkä työmarkkinatuki.

Vierailija
26/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut itselle työttömänä mieleen että voisin muuttaa vastavalmistuneeseen, uudenkarheaan asuntoon asumaan yhteiskunnan piikkiin. Mutta täällähän oli aloitus jouluna siitäkin että miksei valtio maksa joululahjoja vähävaraisille. Seuraavaksi varmaan loma Espanjaan aurinkorannalle on ihmisoikeus.

Vierailija
27/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on varaa asua vain jos on hyvätuloinen tai ei tuloja ollenkaan.

Joo, Stadissa asuu paljon tulottomia ulkkareita.

Vierailija
28/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän noita uudiskohteita on. Asun nykyään toki huonommalla alueella ja paljon huonommassa vanhassa talossa. Siis sukulaiseni asunto on tällaisessa talossa, jossa on asunut jo todella pitkään, itsekin jo vuosikausia sukulaiseni kanssa kahdestaan.

Vierailija
29/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä kotiorjuuskin nyt on. Aseellako pakottaa sinut siihen? Ilmoita poliisille jos näin. Muussa tapauksessa lopetat vain orjatyöt. Itse olet itsesi orjuuttanut.

Vierailija
30/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tullut itselle työttömänä mieleen että voisin muuttaa vastavalmistuneeseen, uudenkarheaan asuntoon asumaan yhteiskunnan piikkiin. Mutta täällähän oli aloitus jouluna siitäkin että miksei valtio maksa joululahjoja vähävaraisille. Seuraavaksi varmaan loma Espanjaan aurinkorannalle on ihmisoikeus.

Sosiaalityöntekijä on siis kehottanut tai suoraan painostanut tuohon hakemaan. 

Vierailija
31/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👋 Hyvä keskustelu, vaikka ei

minulle mitään uutta.

Ei lisättävää.

Vierailija
32/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin uusissa kämpissä on se etu, ettei tarvi tilata sanomalehteä tai ostaa telkkaria, kun voit katsoa ikkunasta vastapäisen asunnon sisälle ja nauttia ilmaiseksi noista. Jos kahvimaito loppu, senkin ojentaminen vastapäisestä talosta onnistuu helposti.

Vierailija
33/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin, että kaupungin kohtuuhintainen asuntotuotanto olisi vain köyhiä varten on todella omituinen oletus. Kaupunki kaipaa nimenomaan palkkatyössä käyvää väkeä.

Nimenomaan Heka haluaa

palkkatyössä käyviä kaikkiin

kohteisiinsa pienituloisimpien sekaan.

Itse en ole koskaan asunut

Hekan kohteissa eikä se ole

suunnitelmissani jatkossakaan.

Vierailija
34/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin hakenut Kalasatamasta uutta ylimmän kerroksen 56m2 kaksiota yksin, mutta tienaan 10% yli tulorajan. Noin 1200€ olisi vuokra tuossa ja pystyisin sen helposti maksamaan palkastani.

Vierailija
35/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadin uusissa kämpissä on se etu, ettei tarvi tilata sanomalehteä tai ostaa telkkaria, kun voit katsoa ikkunasta vastapäisen asunnon sisälle ja nauttia ilmaiseksi noista. Jos kahvimaito loppu, senkin ojentaminen vastapäisestä talosta onnistuu helposti.

Onko pohjapiirustukseen jo ehdotettu sohvan esimerkkisijainti niin että siitä on hyvä katsella naapurin telkkaria?

Vierailija
36/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka onkin vuokraluukku, niin ei ole tarkoitettu kovin köyhille vaikka Kelahan se loppupeleissä nekin vuokrat maksaa.

Vierailija
37/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän on tehty niin huonosta materiaalista ettei sinne kannata muuttaa

Vierailija
38/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin uutta tiivistä rakentamista. Kattoja pitkin voi kohta hyppiä kuin batman.

Vierailija
39/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan paljon näitä haetaan, vaikka vuokrat ovat korkeita?

Vierailija
40/173 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on varsin edullinen. Miksi pitäisi voida asua Ogelissa, jos ei ole edes tuohon varaa?