Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes mahdotonta saada mitään töitä!

Vierailija
04.03.2025 |

Te-palveluiden työntekijän mukaan minulla on erinomainen CV ja osaan kirjoittaa hyviä hakemuksia. Olen valmistunut filosofian maisteriksi ja ollut joitakin aikoja oman alan töissä. Nyt olen kuitenkin työttömänä ja hakenut monipuolisesti erilaisia töitä. Siivosin viimeiset puoli vuotta, mutta en jaksa sitä enää. Hain esimerkiksi verkkokauppakeräilijäksi ja en päässyt edes jatkoon videohaastatteluun! Hakijoita on kuulemma melkein 500. Sama tilanne kaikissa sellaisissakin tehtävissä, joihin ei edes tarvitse koulutusta. Harmittaa, kun menee aikaa ja energiaa kuitenkin hakemusten tekemiseen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisterina saat nopeasti luettua uuden tutkinnon. 

Pelkät tutkinnot ei nykyään paljon auta. Ihmisillä on niitä iso liuta joten niillä ei enää erotu.

Vierailija
22/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ainoastaan työpaikan kun TE-toimisto tarjosi palkkatuettua työpaikkaa. Lisäksi työpaikka oli just itselle mieluinen, (hiljainen liike) olin ihan ihmeissäni, sain siellä 10 kuukauden olla. Oletko tuota palkkatukea kokeillut?

Miten sulle te- toimisto sellaista tarjosi. Mulle sanottiin, että itse ne pitää hakea. Mitään ei enää tarjota.

En tiedä, tuli vain kirje postissa. Joku vuos sitten. En hakenut itse missään paitsi olin työnhakijana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisterina saat nopeasti luettua uuden tutkinnon. 

Tämä vaan ei työttömänä onnistu millään.

Vierailija
24/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin kuvitella. Viimeksi eilen tuli sähköpostiini avoin hakemus. Ihan asiallinen hakija, ihan tällä alalla. 

Minulla ei kerta kaikkiaan ole tarjota työtä. Ei johdu minusta, vaan asiakkaista. Ei mitään mahdollisuutta raapia markkinoilta 37 tuntia viikossa tilauskantaa tähän päälle, vaikka itsensä pystyykin työllistämään. 

Vierailija
25/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Filosofian maisteri ja oman alan työt? Mitä ne on?

Oletko oikeasti noin tietämätön?😳

Vierailija
26/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistit sisätyöt on jo kauan olleet tukossa hakijoista. Puhtaanapito- ja puutarha-alan töihin ei sellaista tunkua ole. Terveisin tradenomi... puutarha-alalle taas mennään...

Itse olen hakenut kymmeniä siivouspaikkoja, mutta en pääse edes haastatteluun. Kävin työvoimakoulutuksenkin alalle. Terveisin toinen tradenomi.

27/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ihan helvetin vaikea löytää työpaikkaa.

Vierailija
28/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni paikka avoinna lain takia vaikka siihen olis otettu jo työntekijän sukulainen.

Toisekseen työpaikoilla puhutaan, että me työttömät haetaan pakosta työpaikkoja.

Vierailija
29/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ainoastaan työpaikan kun TE-toimisto tarjosi palkkatuettua työpaikkaa. Lisäksi työpaikka oli just itselle mieluinen, (hiljainen liike) olin ihan ihmeissäni, sain siellä 10 kuukauden olla. Oletko tuota palkkatukea kokeillut?

Miten sulle te- toimisto sellaista tarjosi. Mulle sanottiin, että itse ne pitää hakea. Mitään ei enää tarjota.

En tiedä, tuli vain kirje postissa. Joku vuos sitten. En hakenut itse missään paitsi olin työnhakijana.

Ok. Ilmeisesti vielä siihen aikaan, kun niistä kertyi ansiosidonnaista ja kunnat säästyivät sakoilta, kun osoitettiin palkkatukipaikka.

Vierailija
30/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siistit sisätyöt on jo kauan olleet tukossa hakijoista. Puhtaanapito- ja puutarha-alan töihin ei sellaista tunkua ole. Terveisin tradenomi... puutarha-alalle taas mennään...

Itse olen hakenut kymmeniä siivouspaikkoja, mutta en pääse edes haastatteluun. Kävin työvoimakoulutuksenkin alalle. Terveisin toinen tradenomi.

Ethän vaan hakemuksessa kerro tradenomin koulutuksesta. Kannattaa korostaa nimenomaan tätä käytyä työvoimakoulutusta.

Vierailija
31/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä nykyä moni tehtailee ihan tolkuttomia määriä hakemuksia ja niitä hakemuksia muuten tehtaillaan myös kesätöihinkin eli kesätyöpaikkoja hakee moni ei-opiskelija.

Vierailija
32/32 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut töitä vaikka kävin vain amiksen vuonna 1992-1994. Olen pääasiassa tehnyt raksatöitä ja olen aina saanut töitä vaikka ne on pätkätöitä ollut sanotaan nyt 3-9 kk mittaisia. Mutta aina jossain rakennetaan ja tarvitaan maalaria tai parketin asentajaa. Jos osaa hommat niin saa töitä helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi