Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri välttelee bensarahan antoa.

Vierailija
04.03.2025 |

Aina pitäs hakea ja viiä kotoa kauppaan, bensarahaa ei tietenkään kun on vaan pieni ylimääräinen lenkki minulle noin 2 kilsaa. Kerran olin ajamassa vähän pidemmälle ja sanoi et ota hänet mukaan, sanoin et laitetaan kulut puoliksi. Tulikin ilmoitus että hän menee muulla tavoin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olisit halunut rahaa kulukorvauksiin? 1km per suunta? Kävellenkin kyhyt matka. Suosittelen laskemaan todellisen bensankulutuksen määrän ja hinnan kahdelle kilometrille. Ja jaat sen kahdella. Itse en edes kehtaisi kaverilta senttejä pyytää. 

AP:n mukaan kaveri on kyytiä vailla "aina".

Kyllä mä ymmärrän, ettei välttämättä satunnaisesta kuskauksesta olla bensarahaa vailla, mutta onhan se silloinkin ihan kohteliasta tarjota. Ainakin jos sen kyydin takia toinen joutuu tekemään erikseen lenkin.

Itse en kyllä olisi kuskina satunnaisessa tapauksessa mitään edes pyytäisi, mutta kysyisin silti mikäli olisin kuskattavana. Mutta aloituksessa tosiaan on kyse tilanteesta, joka toistuu usein. Silloin ei lyhyelläkään matkalla ole enää kyse senteistä ja aikaakin alkaa menemään minuuttien sijasta tunteja.

Lisäksi täytyy muistaa, että bensakulut puoliksi ei ole koskaan reilu korvaus. Autossa kun on muitakin kuluja. Toki asia voidaan (ja monesti myös niin tehdäänkin) sopia siten, että bensat laitetaan porukalla maksuun, mutta silloinkin olisi hyvä muistaa pyöristää kuluja mielellään hieman ylöspäin.

Vierailija
22/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes pidä ajamisesta. Tulisiko se kaveri haravoimaan mun pihaa samaksi aikaa kun ajomatka vie? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirvaisen turpaan "saatan maksaa puolet bensoista"-pummeja. Bensan hinta on murto-osa auton kuluista.

50 snt/km on kohtuullinen, jos kuski alistuu talkoisiin palkatta. 

Vierailija
24/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmilla ei ole koskaan ollut autoa ja ne on just näitä typeryksiä jotka laskee matkan hinnan bensankulutuksen mukaan. 

Vierailija
25/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirvaisen turpaan "saatan maksaa puolet bensoista"-pummeja. Bensan hinta on murto-osa auton kuluista.

ja 10e aloitusmaksu, sekä vastaava talkoohomma kyytiläiselle kuskin kotona

Vierailija
26/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja 10e aloitusmaksu, sekä vastaava talkoohomma kyytiläiselle kuskin kotona

jos esim kauppareissussa menee tunti, niin kyytiläinen voi tulla vaikka pesemään kuskin vessoja tunniksi

Vierailija
27/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olisit halunut rahaa kulukorvauksiin? 1km per suunta? Kävellenkin kyhyt matka. Suosittelen laskemaan todellisen bensankulutuksen määrän ja hinnan kahdelle kilometrille. Ja jaat sen kahdella. Itse en edes kehtaisi kaverilta senttejä pyytää. 

Hyvän suuntaviivan saa verottajan virallisesta kilometrikorvauksesta. Siinä huomioidaan muutakin kuin pelkkä polttoainekustannus.Tänä vuonna tuo on 0,59 euroa/km. Kahden kilometrin matkalla tuo tarkoittaa 1,18 euroa per reissu ja jos kahdesti viikossa pitäisi kuskata, niin vuositasolla 122 euroa.

Vierailija
28/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljettelen joskus kahta vanhaa skulaista.  He kyllä tarjoavat korvausta runsain mitoin.  Kerroin, että autoni bensakulut ovat n.10€/100km, kun he viisikymppistå tarjoavat.  Jonnekin tuonne puolivälin tienoille yleensä päädytään.  Joskus sanon, että nyt matka on ilmainen, jos edellisellä kerralla on maksettu kovin runsaasti.  En ole koskaan pyytänyt mitään korvausta, mutta vanhat ihmiset ovat sellaisia.

Vierailija
29/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomat on kyllä pummeja. Röyhkeesti tuppautuvat kyytiin ja maksua ei tule kun mulla on bussikortti tai ei oo rahaa tai no samallahan tää menee.

Sit sanovat pihiksi kun pienen matkan bensarahaa jaan tasan

Vierailija
30/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autottomat on kyllä pummeja. Röyhkeesti tuppautuvat kyytiin ja maksua ei tule kun mulla on bussikortti tai ei oo rahaa tai no samallahan tää menee.

Sit sanovat pihiksi kun pienen matkan bensarahaa jaan tasan

No eivät ole. Me kuskataan läheisiä ilmaiseksi. Sekin tosi harvoin.

Vierailija
31/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poljen 6 km kauppaan lähes joka päivä. Kyllä laiska on jos ei 2 km matkaa pääse ilman autoa.

Vierailija
32/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin pummille että tulen asumaan pummin kämppään, maksan puolet sähköstä.

Vierailija
33/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi autovuokraamot laskuttavat moninkertaisesti bensan hinnan vaikka vuokraaja maksaa bensan.

Taksitn vasta ryöstäjiä ovat! Kyllä ukko saisi ilmaiseksi palvella.

Vierailija
34/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä poljen 6 km kauppaan lähes joka päivä. Kyllä laiska on jos ei 2 km matkaa pääse ilman autoa.

Luetunymmärtäminen???

"Aina pitäs hakea ja viiä kotoa kauppaan, bensarahaa ei tietenkään kun on vaan pieni ylimääräinen lenkki minulle noin 2 kilsaa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme