Voiko päälle 60v olla näin tietämätön elektoroniikan ja sovellusten kanssa vai jotain muuta nyt asialla?
Esim hän on alkanut käyttää erilaisia sovelluksia, INSTAGRAM, Tiktok, mitä näitä nyt on. Aina jos tulee joku viesti, esim edes joku "Botti" niin luulee että se on oikea ihminen kirjoittamassa. Olen monta kertaa joutunut sanoa hänelle, että nyt on botti kyseessä ja ei kannata vastata.!
Kommentit (9)
Oli mennyt botille laittaan rahaa?!
Vierailija kirjoitti:
Joutunut sanoa????
Joutunutpa sanoapa hyvinkin.
Hän ei ymmärrä somemaailmaa (elektroniikkaa osaa näemmä käyttää kyllä, kun kerran sinne someen pääsee).
Monella keski-ikäisellä ja sen jo ylittäneellä on joku kumma luottamus siihen, että kaikki netissä on totta ja kaikki somessa ovat viattomia tavallisia ihmisiä (eikä ole huijareita tai botteja olemassakaan).
Toivottavasti itse en taannu tuollaiseksi, vaikka siis vahvasti keski-ikäinen olen itsekin.
Jos se somemaailma ei ole tuttua niin noin voi käydä, iästä riippumatta. Lapsilla sama ongelma, haksahtavat helposti. Riitely ja moittiminen ei auta, päinvastoin saa vain vastustusta. Asiallinen keskustelu, ja artikkeleiden tarjoaminen luettavaksi parempi konsti.
Vierailija kirjoitti:
Jos se somemaailma ei ole tuttua niin noin voi käydä, iästä riippumatta. Lapsilla sama ongelma, haksahtavat helposti. Riitely ja moittiminen ei auta, päinvastoin saa vain vastustusta. Asiallinen keskustelu, ja artikkeleiden tarjoaminen luettavaksi parempi konsti.
Mutta jos ei usko, vaikka kuinka antaa artikkeleita luettavaksi? Ihan ku hakkais päätä seinään. Uskoo todeksi kaiken, mitä somessa on.
No voi hyvin olla sosiaalisesta mediasta tietämätön. Itse olen 20 vuotta nuorempi, mutta kun menin ensi kertaa someen, en tajunnut paljoa siitä että siellä tosiaan on botteja, täysin huijausta olevia nettimainoksia jne paljon.