Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri välttelee bensarahan antoa.

Vierailija
04.03.2025 |

Aina pitäs hakea ja viiä kotoa kauppaan, bensarahaa ei tietenkään kun on vaan pieni ylimääräinen lenkki minulle noin 2 kilsaa. Kerran olin ajamassa vähän pidemmälle ja sanoi et ota hänet mukaan, sanoin et laitetaan kulut puoliksi. Tulikin ilmoitus että hän menee muulla tavoin.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttele sinä kuljetuksen antamista. Omien rajojen vetäminen on aika jees.

Vierailija
2/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko olisit halunut rahaa kulukorvauksiin? 1km per suunta? Kävellenkin kyhyt matka. Suosittelen laskemaan todellisen bensankulutuksen määrän ja hinnan kahdelle kilometrille. Ja jaat sen kahdella. Itse en edes kehtaisi kaverilta senttejä pyytää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta dieseli

Vierailija
4/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olisit halunut rahaa kulukorvauksiin? 1km per suunta? Kävellenkin kyhyt matka. Suosittelen laskemaan todellisen bensankulutuksen määrän ja hinnan kahdelle kilometrille. Ja jaat sen kahdella. Itse en edes kehtaisi kaverilta senttejä pyytää. 

taksin hinta olisi sopiva korvaus

Vierailija
5/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun niitä kaupassa käyttämisiä tulee aloittajan mukaan vähän väliä.

Vierailija
6/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

taksin hinta olisi sopiva korvaus

tai kaverilta puolet siitä taksitaksasta, jos itsellä olisi asiaa samaan kauppaa. muuten sopiva korvaus olisi tosiaan se taksitaksa odotusmaksun kanssa.

Vierailija
7/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienillä kaupunkimatkoilla kulutus (sekä polttoaineen että auton) on suurimmillaan. Omalle ajalle ja vaivallekin pitää laittaa joku arvo, etenkin kun yleensä tällaisten tyyppien kanssa apu kulkee aina vain yhteen suuntaan. Itse ilmeisesti olisit valmis sopimaan omat menosi kaverin tarpeiden mukaan joka viikko vuodesta toiseen, ja tarjoamaan elinikäiset ilmaiset taksipalvelut ilman, että kaverin tarvitsee koskaan kaivaa kuvettaan tai auttaa takaisinpäin.

Vierailija
8/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet sen kauppaan ja annat kävellä kotiin

Vierailija
9/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortiton luuseri tuo kaveri? 

Vierailija
10/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette aika naurettavia kaikki tähänastiset kommentoijat. 

Vierailija
11/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttele kyydin tarjoamista.

Vierailija
12/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa pitkissä ystävyyssuhteissa ei rahaa palveluksista vaihdeta. Puolin ja toisin autetaan ja tehdään palveluksia. Ystävyyssuhteet ovat yli 20 vuotta pitkiä, ja aika on tasannut ja tasaa jatkossakin ystäväporukan vaivannäön ja kulut. Nykyisin monet ihmissuhteet ovat kertakäyttö- ja hyötymissuhteita. Kun kaveri aiheuttaa huolta, vaivaa tai tarvitsee "liikaa" aikaa, hänet heitetään sivuun kuin roska. Jatkuva hyväksikäyttö on eri asia. Yhteiset kauppareissut ei sitä mielestäni ole. 

Vierailija
13/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajokortiton luuseri tuo kaveri? 

toisten siivellä elävä pummi se on

Vierailija
14/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omissa pitkissä ystävyyssuhteissa ei rahaa palveluksista vaihdeta. Puolin ja toisin autetaan ja tehdään palveluksia. Ystävyyssuhteet ovat yli 20 vuotta pitkiä, ja aika on tasannut ja tasaa jatkossakin ystäväporukan vaivannäön ja kulut. Nykyisin monet ihmissuhteet ovat kertakäyttö- ja hyötymissuhteita. Kun kaveri aiheuttaa huolta, vaivaa tai tarvitsee "liikaa" aikaa, hänet heitetään sivuun kuin roska. Jatkuva hyväksikäyttö on eri asia. Yhteiset kauppareissut ei sitä mielestäni ole. 

Ei näiltä kyydinpummaajilta yleensä saa mitään vastalahjaksi. Hyväksikäyttäjiä. 

Vierailija
15/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ajokortiton kaveri. Kaiken lisäksi pitäs viiä pihaan. Siihen en ole suostunut. Hänen on helppo pyytää kun itse tulen kauenpaa ja hän on lähenpänä kauppaa

Vierailija
16/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienillä kaupunkimatkoilla kulutus (sekä polttoaineen että auton) on suurimmillaan. Omalle ajalle ja vaivallekin pitää laittaa joku arvo, etenkin kun yleensä tällaisten tyyppien kanssa apu kulkee aina vain yhteen suuntaan. Itse ilmeisesti olisit valmis sopimaan omat menosi kaverin tarpeiden mukaan joka viikko vuodesta toiseen, ja tarjoamaan elinikäiset ilmaiset taksipalvelut ilman, että kaverin tarvitsee koskaan kaivaa kuvettaan tai auttaa takaisinpäin.

Vai että "omalle ajalle ja vaivallekin pitää laittaa joku arvo". No se riippuu kyllä sitten siitä ystävyyssuhteen syvyydestä. Yleensä ajatellaan, että kavereita autetaan ihan pyyteettömästi. Jos todellisuudessa pyydät bensarahaa; se maksaa 1,7€/l ja sun autosi kuluttaa ehkä sen 7l/100km. Parin kilometrin hinnaksi tulee siis 20snt. Käytännössä jos otat "bensarahaa" tuollaisesta kaverin koukkaamisesta, niin et sä millekään muulle edes arvoa oikein laske kuin sille omalle vaivalle. On sillekin varmasti ok laskea hintaa jos juttu on jokapäiväistä, mutta silloin tällöin mä itse näkisin sen vain kaverinpalveluksena.

Vierailija
17/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin kerran kyydin ja perillä olisin tarvinnut 1,5 € kolikoita. Kyydinpummija: "periaatteeni on etten lainaa kenellekään". Oli muuten viimeinen kerta kun tuli minun kyytiini. 

Vierailija
18/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos itsellä tarve kauppaan mennä ja kaveri kysyy pääseekö kyydillä, niin en pyytäisi mitään. Jos itse ottaa puheeksi, että vienkö kauppaan, niin sitten matkan mukaan katotaan maksu

Vierailija
19/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että sanomme kaverillesi jotain sinun puolesta?

Vierailija
20/34 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että "omalle ajalle ja vaivallekin pitää laittaa joku arvo". No se riippuu kyllä sitten siitä ystävyyss

Auton kulut ei ole pelkkä bensa, ääliö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän