Koko Suomi leipoo 2025
Miten tuolla on noin vähän osallistujia, eikö ennen ole ollut paljon enemmän?
Tiikerikakkuset ei kyllä vakuuttaneet 😳
Katso lähetysajat : Koko Suomi Leipoo - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (410)
Voittaja löytyy tänäkin vuonna. Ilona on suosikkini. Tekee eikä säädä.
Leipominen on myös synonyymi totaaliselle moottoririkolle, joten toivottavasti koko Suomi ei leivo vuonna 2025 xD
Voi että kismittää tuo "hän"-sanan käyttäminen leivonnaisista! Vain ihmisistä käytetään nimitystä "hän". Todella teennäistä ja muka-hienoa.
Vappu jakso :
Piti leipoa kakku mistä tulee mieleen vappu. Voittajalla oli kyllä upea. Miten Lauran kakku liittyi vappuun ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua katsojanakin hävetti, kun kilpailijat hihittivät kuin pikkutytöt. Huumori ja hyvä mieli on ok mutta kyllä arviointi tilanteessa aikuisten luulisi osaavan rauhoittua ja käyttäytyä kunnolla.
Ne kilpailijat on tossa vaiheessa tutustunut jo ihan hyvin toisiinsa ja tuomareihinkin. Nyt sitten rentoutuivat jo vähän liikaakin ja nauroivat liiankin kanssa. Lapsellistahan se oli.
Tämä on totinen ja vakava ohjelma, onhan tämä suomiversio. Tunteita saa näyttää vain itkemällä. Ilo, hymy ja nauru ei sovi tähän ohjelmaan. Hammasta purren ja kädet nyrkissä tässä leivotaan, ehkä hiljaa kiroillaan oikein huonolla hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko leivonta-aikaa oli annettu ihan liian vähän kun niin monella jäi tuotteet alipaistetuiksi tai sitten oli vain vaikea tuote kilpailijoiden tasoon nähden. Miten voitaikinan tekeminen oli niin vierasta kaikille? Jos osallistuu tollaseen leivontakisaan, niin ehkä voisi olla hyvä harjoitella etukäteen joitain tiettyjä asioita -kuten voitaikinan tekemistä.
Tuomarit olivat vähän turhan tosikkoja kun kilpailijat ottivat huumorilla/naurulla vastaan hankaluudet. Parempi se kai on nauraa kuin itkeä.
Se oli pikavoitaikina, jota vaivataan huomatttavasti lyhyemmän aikaa kuin tavallista voitaikina. Kaikkien taikinat epäonnistuivat siksi, että niitä vaivattiin liikaa ja tuohon turhaan vaivaamiseen käytetty aika oli tietysti pois myös paistosta.
Ja ohjeen mukaan ei vaivata lainkaan vaan sekoitetaan.
https://www.mtvuutiset.fi/makuja/reseptit/resepti/koko-suomi-leipoo-ome…
Nam saisinpa maistaa noita pikkuruisia leivonnaisia! Minulla ei kärsivällisyys riittäisi niiden tekemiseen :D
Häiritseekö ketään muuta tuo jatkuva kälätys leipojien kesken? Mietin, että sillä, joka haluaisi keskittyä rauhassa yksin tehtävän tekemiseen menee varmaan hermo.
Vierailija kirjoitti:
Häiritseekö ketään muuta tuo jatkuva kälätys leipojien kesken? Mietin, että sillä, joka haluaisi keskittyä rauhassa yksin tehtävän tekemiseen menee varmaan hermo.
Menis ennemmin hermo tohon ukkoon, joka käy vieressä hölisemässä. Siitä tullu jotenki niuho! Ärtyneen oloinen myös. Joku hiertää häntä.
Miks pitää teettää minikokoisia leivonnaisia? Eikö kädentaitoja voi mitata normaali leivonnalla. Lisäksi noista ei ole iloa kotileipureille. Itse kyllä tutkin kaikki ohjelman ohjeet joita ehkä voisi kotona toteuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menis ennemmin hermo tohon ukkoon, joka käy vieressä hölisemässä. Siitä tullu jotenki niuho! Ärtyneen oloinen myös. Joku hiertää häntä.
Se "höliseminen ja niuhottaminen" taitaa olla vähän niinku hänen työnkuva tuossa formaatissa.
Jotenkin typerää raaka-aineita ja kilpailijoita kohtaan, että aikaraja on niin tiukka ja teltan sääolot usein jossain tekovaiheessa väärä: joko kermalle yms. liian kuuma tai taikinan kohotukselle liian kylmä. Miksi ei voi olla sisätiloissa? Jos kyseessä säästöt, niin pitäisikö ohjelmaa tehdä vain joka toinen vuosi?
Olisi paljon mielekkäämpää, jos aikaa olisi enemmän, ja kilpailijat saisivat tehdä enemmän omia visioitaan, oikeasti semmoisia vau ja uuh tuotoksia. Itse en miellä, että hyvän leipurin pitää vääntää joku tuotos hirveellä kiireellä. Aina on jotakin rönttöstä ja pullaa puolessa tunnissa, leipomista toki sekin, mutta tuossa hyväkin leipoja voi epäonnistua, jos oma pöytä on tuulisimmalla paikalla tms. Tuommonen aikapaine-osuus voisi olla vaikka kerran tai kaksi, mutta sen ei pitäisi olla koko ohjelman ainoa giljotiini.
Joskus voisi olla master chef-tyyliin leipominen vaikka noita tuomareita vastaan, mutta ei taida kuulua alkuperäiseen formaattiin. Molemmat tuomarit ovat sinänsä ok, mutta omalla käytöksellään latistavat ohjelman tunnelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin typerää raaka-aineita ja kilpailijoita kohtaan, että aikaraja on niin tiukka ja teltan sääolot usein jossain tekovaiheessa väärä: joko kermalle yms. liian kuuma tai taikinan kohotukselle liian kylmä. Miksi ei voi olla sisätiloissa? Jos kyseessä säästöt, niin pitäisikö ohjelmaa tehdä vain joka toinen vuosi?
Olisi paljon mielekkäämpää, jos aikaa olisi enemmän, ja kilpailijat saisivat tehdä enemmän omia visioitaan, oikeasti semmoisia vau ja uuh tuotoksia. Itse en miellä, että hyvän leipurin pitää vääntää joku tuotos hirveellä kiireellä. Aina on jotakin rönttöstä ja pullaa puolessa tunnissa, leipomista toki sekin, mutta tuossa hyväkin leipoja voi epäonnistua, jos oma pöytä on tuulisimmalla paikalla tms. Tuommonen aikapaine-osuus voisi olla vaikka kerran tai kaksi, mutta sen ei pitäisi olla koko ohjelman ainoa giljotiini.
Joskus voisi olla master chef-tyyliin leipominen vaikka noita tuomareita vastaan, mutta ei taida
No just sen formaatin takia leivotaan teltassa kiireessä...
Koko Britannia leipoo on todellakin parempi, ja kaikin puolin viihdyttävämpi ohjelma. Juontajat, tuomarit, leipurit jotenkin kiinnostavampia, ja todellakin taitotaso parempi. En itse ole mikään jauhopeukalo, mutta sitä ohjelmaa jaksaa kyllä katsoa vaikka ei itse olisi kovin kiinnostunut leipomisesta ylipäätään. Suomen versiota olen joskus aikoinaan yrittänyt katsoa, mutta ei nappaa. Saman ilmiön olen huomannut monissa muissakin formaatti-ohjelmissa eli Suomen versiot "häviää" alkuperäiselle, tai jonkin muun maan versiolle samasta formaatista. Suurmestari UK on hyvä, Suomen versio taas: no joo.