Kätilö vastaa 10 nopeimpaan kysymykseen
Kommentit (18)
niukinnaukin lähtötarkastuksessa pääsin sairaalasta ulos ilman lääkekuuria. Miksi näitä kalvonriekaleita jää sisuksiin, vaikka mullekkin kätilö sanoi, että kalvot olivat täydelliset?
Pehmytkudosvastus on yleensä kova urheilijoilla, voimistelijoilla, tanssijoilla ratsastajilla ym joilla trimmatut lihakset varsinkin alapäässä. Toisella kertaa yleensä heilläkin kudos jo paremmin myötää.
klö
Onko raskaana olevalta syytä ottaa vatsataudissa tavallista nopeammin ulostenäyte (mulla jo viikon vatsa sekaisin)?
Entä oletko kuullut, että muille odottajille olisi tullut lasiaisirtauma?
*juhlat pystyssä, kun supistelee, näkö menee ja vatsa sekaisin*
Vierailija:
niukinnaukin lähtötarkastuksessa pääsin sairaalasta ulos ilman lääkekuuria. Miksi näitä kalvonriekaleita jää sisuksiin, vaikka mullekkin kätilö sanoi, että kalvot olivat täydelliset?
Kohtutulehdus on hyvinkin tavallinen, mutta nykyisin melko vaaraton kun huomataan ja hoidetaan antibiooteilla hyvissä ajoin.
Kalvot voivat olla melko hauraat ja osaa jäädä sisään, vaikka näyttäisivät täydellisiltä. Tulehdus voi tulla myös, vaikka ei kalvoja ja istukkaa sisään jäisikään. Kohdun sisäinen haavapinta tulehtuu.
klö
Tosin en ole ollut kovassa kunnossa vuosiin, eikä ole mitään varsinaista urheilutaustaa. Päinvastoin, ihan rapakunnossa menin esikoista synnyttämään.
t. 2
Vierailija:
Pehmytkudosvastus on yleensä kova urheilijoilla, voimistelijoilla, tanssijoilla ratsastajilla ym joilla trimmatut lihakset varsinkin alapäässä. Toisella kertaa yleensä heilläkin kudos jo paremmin myötää.
klö
Olit varmaankin motivoitunut ja yhteistyökykyinen ja haluinen. Ei hyvyyttä mitätä synnytyksen kestolla tai käytetyn äänen määrällä.
klö
melba:
Onko raskaana olevalta syytä ottaa vatsataudissa tavallista nopeammin ulostenäyte (mulla jo viikon vatsa sekaisin)?Entä oletko kuullut, että muille odottajille olisi tullut lasiaisirtauma?
*juhlat pystyssä, kun supistelee, näkö menee ja vatsa sekaisin*
Ei, ellet ole matkustanut esim ulkomailla. Nyt on liikkeellä paljon kahtakin erilaista mahatautia, jotka kestävät normaalia pitempään. Nesteen saanista pidä huoli.
Silmäasia on minulle entuudestaan tuntematon.
klö
Voinko synnyttää alateitse kun painoa on 172kg? Reidet todella isot.
Vierailija:
Voinko synnyttää alateitse kun painoa on 172kg? Reidet todella isot.
Suunnilleen sinun painoisesi, mutta päättyi sectioon. En nyt muista suurinta alatiesynnyttäjää.
klö
Vierailija:
Ai kuka? Miksi epäilet?
klö
joutuiko hän siis sektioon ison kokonsa takia?
Kauanko kestää, paljonko työharjoittelua, löytyykö töitä? Nyt alkais nimittäin tuntua siltä, että kätilön homma vois olla se mun juttu...
Kyllä, synnytys ei edistynyt eikä lapsi laskeutunut, koska rasvaa on myös lantiossa niin paljon.
klö
Vierailija:
Kauanko kestää, paljonko työharjoittelua, löytyykö töitä? Nyt alkais nimittäin tuntua siltä, että kätilön homma vois olla se mun juttu...
Koulutus 4,5 vuotta, työharjoittelua ehkä puolet, Alkuvuodet kouluttaudutaan sairaanhoitajaksi ja loppupuolella kätilöopinnot. Työtilanne hyvä, pula alkaa olla huutava.
tervetuloa alalle.
klö
mikä saa klöt kiristelemään hampaita synnytyksessä? Siis äidin käytöksessä?
Vierailija:
mikä saa klöt kiristelemään hampaita synnytyksessä? Siis äidin käytöksessä?
Se, kun tuleva lapsi ei merkitse mitäänsekä epäluuloisuus hoitohenkilökuntaan, armoton vitun haistatus, potkiminen ja raapiminen.
klö
Lapsi 3,5 kiloinen. Lääkäri puhui suuresta pehmytkudosvastuksesta tms? Onko tämä joku minulle ominainen fysiologinen piirre, joka siis tulee toistumaan seuraavassakin synnytyksessä? Vai onko toiveita päästä helpommalla?