Saunan vanhat kivet. Mihin jäteastiaan kuuluvat?
Kommentit (34)
Pihalle, metsään ihan mihin hyvänsä luontoon. Ei kannata uskoa viherpiipertäjiä, eikä
tarvitse viedä minnekään jäteasemalle ja maksaa siitä riemusta.
Vierailija kirjoitti:
Itse selvitin sen muutama vuosi sitten. Ne kuuluvat maankaatopaikalle minne viedään täyttömaata rakennustyömailta.
Mikä sille on peruste, että ne on jätettä, eikä voi kierrättää luontoon?
Mä asun junaradan vieressä ja vien ne sinne junaradan kivien sekaan. Ihan samanlaisia kiviä kuitenkin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Valitettiinhan sitä Hesarin kommenteissa toisaalta maailmankaikkeuden roskaamistakin, kun Tesla ammuttiin avaruuteen.
Olisivatpa ampuneet Muskin sinne. Tosin se olisi vielä pahempaa roskaamista.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun junaradan vieressä ja vien ne sinne junaradan kivien sekaan. Ihan samanlaisia kiviä kuitenkin ovat.
Ne "junaradan kivet" eli raidesepeli ovat ihan eri tavaraa kuin vanhat, haperot kiuaskivet, ja rautatiealueella asiaton liikkuminen on kielletty.
Jäteasemalla ottavat ne ilmaiseksi vastaan. Yksittäiset kivet voit heittää sekajätteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Pihalle, metsään ihan mihin hyvänsä luontoon. Ei kannata uskoa viherpiipertäjiä, eikä
tarvitse viedä minnekään jäteasemalle ja maksaa siitä riemusta.
SAATANAN VIHERVASSARIT!!!🤬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse selvitin sen muutama vuosi sitten. Ne kuuluvat maankaatopaikalle minne viedään täyttömaata rakennustyömailta.
Mikä sille on peruste, että ne on jätettä, eikä voi kierrättää luontoon?
No ei mikään. Ei ole kukaan "viherpiipertäjä" kieltänyt laittamasta KIVIÄ LUONTOON herrantähden.
Tottakai kaupunkilaisia varten on olemassa kierrätysohjeet ettei ne nyt rupea niitä puistoon viemään.. mutta siis kiviä? Kaatopaikalle? Kuorma-autolla? Tai maankaatopaikalle? Omalla autolla? 🤯
Mun kivet on täältä:
Meinasin palauttaa käytettynä synnyinseudulleen.
Oriveden Eräjärvi
Omalla pihalla kiviä voi käyttää vaikka istutusten reunoilla.
Muutaman yksittäisen kiven voi laittaa kiinteistön sekajäteastiaan.
Isompi määrä (esimerkiksi kiuaskivien uusimisen yhteydessä) kuuluu Sortti-asemalle kiviainesjätteen hinnalla.
Siis mikä hakukone? Tuleeko ne hakemaan kivet kotoa? Mihin voi soittaa?
Meillä ne maalattiin leppäkertun, kissan tai hiiren näköisiksi ja annettiin lahjaksi.