Kuinka paljon maksat vuokraa ja missä päin asustelet?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tulee halvemmaksi OKT omalla tontilla vai vuokra-asunto?
Okt ilman muuta!
140m2 320e/kk, tältä alueelta ei saa edes yksiötä tuohon hintaan (halvimmat 650e/kk)
51
Miten niin mahdottoman monet haluavat maksaa korkeaa vuokraa kerrostalo kämpästä? Omaan asuntoon ensin pieni ja siitä aina vaan suurempaan ja OKToon päätyen.
Jos ei ajatella sosiaalituella asuvia, niin vuokrat ovat korkeita suomessa. Muissa maissa on vuokrakontrolli.
Asun missä milloinkin ja maksan yleensä tekemällä kotitöitä (käymällä kaupassa, tekemällä ruuan, siivoamalla ja pesemällä pyykkiä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okt ilman muuta!
140m2 320e/kk, tältä alueelta ei saa edes yksiötä tuohon hintaan (halvimmat 650e/kk)
51
Onko siinä vakuutusmaksut, kiinteistövero (Espoossa ihan hirveä), sähköt ja vedet.
Meillä myös tuon hintaista kuten jo aiemmin kirjoitin.
542 e/kk 32 neliön yksiö Katajanokalla
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki putosi, Turussa kerrostalo kaksio. Nyt maksan vuokra 98€/kk, se on vähempänä muuten TT tuesta, ei riitä rahat harrastuksiin.
Minkälaiset tulot sulla on? Tuollaisen summan minäkin maksoin kun olin työtön, eläkkeelle päästyä, kun tulot per kk ovat 900e, maksan 350e/kk vuokraa asumistuen jälkeen, mihinkään toimeentulo- tai muihin tukiin en ole ollut oikeutettu eläkkeelle pääsemisen jälkeen.
Naiset saa heti parisuhteen eikä joudu asua vuokralla vaan voi maksaa heti asuntolainaa poikaystävän kanssa.Epäreilua
Ihmetyttää nämä vuokrat, 542 € 32 neliön yksiö Katajanokalla:) Mulla on sijoitusyksiö Kalliossa, 28 neliötä, vuokra 750 €/kk eikä sekään ole mikään kova vuokra. Missä ihme asunnoissa asutte? Itse asun Munkkiniemessä, kolmio 79 neliötä, vastike 260 €/kk.
Asun Pohjois-Savossa kaksiossa,
mutta vuokraani en paljasta.
En enää syty kerrostaloasumiselle.
Odotan kädet syyhyten tulevaisuutta -
muualla kuin kertsissä.
Hgissä sinkkuaikuisetkin ovat alkaneet
muuttaa kimppakämppiin.
En ole harkinnut kimppa-asumista
aikuisten kanssa edes hypoteesina,
koska olen uberintrovertti ja väsyn
ihmishälinään nopeasti. Haluan
kodin kokonaan omaan soolokäyttöön.
Seurustelusuhteessa yhteisasumiseen
siirtyminen vaatii vankan pohjan ja
yhteensopivuuden kaikilta osin, jotta edes
harkitsen yhteistä tupaa miehen kanssa.
Valehtelijoiden klubin kokous meneillään.
1500e kk / 75 neliötä Espoon Tapiola. Uusi upea talo.
360 e/kk, sisältää internetin ja veden. Kaksio. Pikkupaikkakunta p-pohjanmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää nämä vuokrat, 542 € 32 neliön yksiö Katajanokalla:) Mulla on sijoitusyksiö Kalliossa, 28 neliötä, vuokra 750 €/kk eikä sekään ole mikään kova vuokra. Missä ihme asunnoissa asutte? Itse asun Munkkiniemessä, kolmio 79 neliötä, vastike 260 €/kk.
Eihän tuo 542 euroa ole millään tavoin uskottava todelliseksi vuokraksi.
Pahamaineinen lähiö kaksio 550 kk/kk
Siellä missä E,
hiihtää riivaaja perässä
mustat sukat jalassaan..
Joku törky/seksuaalinen/
loukkaava/vähättelevä
+ alapeukku kummasti
aina ilmestyy. Enkä ole
edes showtanssija Tiina F.
Saatiin oma pikkukaupungin paritalon puolikas ja appiukon kaksio myytyä parin vuoden välein noin 10 v sitten. Nyt asutaan tonnin vuokralla kolmiossa ja asutaan niin pitkään kuin on työnteon vuoksi tarvis. Seuraavaa myytävä on liki satavuotiaitten vanhempieni omakotitalo. Viimeinen vaihtoehto on asettua sinne asumaan ja rempata paikkoja, joita on laiminlyöty vuodesta 1995. He pitävät sitä muuttotappioalueen taloa varsinaisena onnenpotkuna perilliselle.
Yksityinen vuokranantaja Hyvinkää keskusta kaksio 50 neliötä, vuokra 690€ plus sauna 10€ ja autopaikka tolpalla 15€/kk.
Oulu, kaksio 57m, vuokra 540 - eläkeläisen asumistuki 350.. Vesi kuuluu vuokraan, sähkö ym maksettava, saunassa en käy, kerran viikossa on ilmanen sauna, autop 6e jota en käytä.. Rauhallinen talo, 7km keskustaan, luonto vieressä sekä palvelut. Bussit kulkee 10min välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okt ilman muuta!
51
Onko siinä vakuutusmaksut, kiinteistövero (Espoossa ihan hirveä), sähköt ja vedet.
Meillä myös tuon hintaista kuten jo aiemmin kirjoitin.
Kaikki muu paitsi kiinteistövero n 50e/kk lisää. Se on kuitenkin kertamaksu niin en yleensä splittaa kuukausille
Ei kai sitä nyt omasta talosta vuokraa kenellekään tarvitse maksaa. Kaksi henkeä ja 160 neliötä hirsitalossa.