Euroopassa matkanneet. Mikä on ollut suosikkikohteenne Euroopan maista?
Entä mikä kohdemaa oli huono ja miksi? Kannattaako interreilaus enää vai onko liian tyyristä?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen matkustanut Euroopassa tosi paljon. Lähes joka maassakin ja monta kertaa. Suosikkejani ovat Nizzan seutu (superkaunista, Välimerta, vuorta, nähtävyyksiä, hyvää ruokaa, kulttuuria, ihania toreja jne), Rooma (tunnelma, historialliset nähtävyydet) , Praha(tunnelma, edullinen, paljon nähtävää, elää yölläkin mm. erilaiset ruokakokut auki, Etelä-Saksa (kaunista ja paljon tekemistä ja nähtävää), Itävalta (superkaunista ja ihanaa luontoilua ja Islanti (niin erilainen ja kiinnostava, upeita erilaisia luontokohteita).
Viestistäsi tuli todella hyvä mieli, joten kiitos sinulle ja hyvää jatkoa. :)
Ursula Von Der Leyenin ja Macronin suosittelema kohde:
Pariisin muslimi - islam getot - tältä Suomikin pian näyttää
Olen käynyt 49/51 Euroopan maista, Islanti ja Albania käymättä. Islantiin kyllä haluaisin ja Albaniastakin kuullut pelkkää hyvää mutta ei nyt vain ole osunut reitille.
Joka maasta on hyviä kokemuksia, Kreikan saarista ja Portugalin pohjoisosista olen tykännyt erityisen paljon. Tylyimmät kokemukset on Pariisista ja Barcelonasta, mutta on Ranskasta ja Espanjasta toisaalta niin paljon hyviäkin kokemuksia, että en jättäisi menemättä.
Junalla matkustaminen kannattaa minusta edelleen, jos haluaa junalla matkustamisen kokemuksen. Junassa näkee kuinka maisemat vaihtuvat hitaasti, ja usein matkan aikana syntyy keskusteluja erilaisten ihmisten kanssa. Lentäminen voi olla joskus halvempaa kuin junalla matkustaminen, mutta ei siinä saa samaa kokemusta.
Ostan Italiassa junaliput appin kautta viikon pari ennen reissua. Joihinkin erikoispikajuniin kuukausia ennen. Toki voi ostaa Suomessakin jo
Esim trenitalia, omio