Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4 krs., ei hissiä, 1. v. lapsi

Vierailija
09.03.2007 |

Me ollaan muuttamassa ja pitäis saada kiireesti vuokra-asunto. Yks muuten hyvä olis nyt mahdollista saada, mutta se on 4. eli ylin kerros, eikä talossa ole hissiä. Meillä on 1. v. lapsi, ja mietinkin, voisiko tämä millään onnistua? Onko kenelläkään kokemuksia? Onko täysin mieletön ajatus, jos vaunut saa johonkin alakerran pyörä- / vaunuvarastoon tms.? Kun muissa asunnoissa, jotka tällä hetkellä vapaana, on sitten aina jotain muita huonoja puolia... ne ovat tosi pieniä tai määräaikaisia tai jotain... Meneekö hermot roudatessa lasta joka päivä muutamaan kertaan ylös ja alas?

Vai meneekö hermot, jos ottaa sitten liian pienen asunnon paljon ankeammasta talosta... Totta kai se pitää itse päättää, mutta kokemuksia kaivataan!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä... :) 1v. on vielä suht kevyt kantaa, mutta odotappas kun kiloja tulee yli 10 ja lapsi tekee kävely lakon. sitten 4krs ottaa päähän urakalla.

nimimerkillä: 2krs ja sätkivä mustekala muutamia kertoja ylös :)

niin ja nyt kun on raskaana on vielä kivempaa kiivetä rappuja poika sylissä.

jos nyt saisin valita niin muutaisin joko alimpaan, hissilliseen tai sitten rivarikämppään.

Vierailija
2/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen lapsen kanssa.. en vuodeksi enkä etenkään pidemmäksi aikaa. Itse pyritään juuri vastaavanlaisesta tilanteesta pois..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun 3kerroksessa ja ei hissiä. Kaksi taaperoa ja olen raskaana. huh huh. KYllä sitä miettii aina pari kertaa että lähteäkkö ulos vai jäädäkkö sisälle. Mitään ylimääräisiä reissuja ei kyllä jaksa. Kauppakassien kanto yksin on yhtä tuskaa tänne ylös asti. Tietty tämäkin riippuu kunnosta, kuka jaksaa kuka ei. Minä en jaksa tai no, pakkohan se on jaksaa. puuh!

Vierailija
4/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan ole kantanut yli 1-vuotiasta rappuja ylös. Välillä on ollut haastavampia vaiheita, muttei se minua ole haitannut. Ensimmäisenä olen vastustamassa hissin rakentamista rappuamme pilaamaan. ;-) t. kolmannen kerroksen asukki hissittömästä talosta

Vierailija
5/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnitteilla tuota yhtä enempää nyt vähään aikaan, ja isommat ostokset tehdään miehen kanssa yhdessä yleensä. Kun en aja autolla, niin en saa paljon enempää kasseja kuljetettua kaupungiltakaan, mitä saisin ylös.

Kiitos asiallisista vastauksista, harkitaan edelleen...

Vierailija
6/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin mennyt 1-vuotiaan kanssa. Kiipeää itse portaat ja hyvin saan viikon ruokakassit menemään ylös ja lapsi itse kiipeää portaat. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
7/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kierretty asuntoja kattelemassa ja ne meidän hintaluokan kämpät näyttävät sijaitsevan just kerrostalossa, kannattaako omaa asuntoa ostaa kerrostalosta?

Hassu kysymys varmaan. En ole kerrostaloja vastaan, olen vaan aina unelmoinut siitä rivarista, mutta... raha se on joka ratkaisee...

Ja sulle ap, mikäli asunto on tarpeeksi tilava teille ja muutoinkin kiva, uskon että portaisiin tottuu ja niitä ei edes huomaa ; )

Vierailija
8/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähellä, hyvät näköalat partsilta, kaukolämpö edullista...t. kerrostalosta rivariin muuttanut, joka muistelee kaiholla kerrostaloasumista

Vierailija
9/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha juttu olevan, että omistusasuntoa ostaa kerrostalosta. Ainoastaan rivitalo/paritalo on se " oikea" vaihtoehto. He itse asuvat rivarissa ja eivät voi käsittää, kun kerroin kerrostalon olevan yksi vaihtoehto josta kodin voisi ostaa. Että näin...

16

Vierailija
10/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan asuttu nyt kolme vuotta kolmannessa/ylimmässä kerroksessa ilman hissiä. Kun muutimme odotin kolmatta lastamme. Kaksi vanhempaa ovat jo koulussa. Vauvan ollessa reilu 1v. hoidin hänen lisäkseen myös naapurin samanikäistä lähes päivittäin. Samalla odotin neljättä lastamme. Painoa on myös päässyt kertymään vähän ylimääräistä. Kuljin siis kahden yksivuotiaan kanssa, oman painoni ja raskausvatsan kanssaja välillä myös kauppakassien kanssa rappuja kaksi kertaa päivässä.

Välillä meinasi kyllä hermot mennä, kun väsytti. Siltikään en olepäivääkään katunut, että asumme näin. Kukaan ei melua meidän yläpuolellamme ja hyötyliikuntakaan ei ole pahitteeksi.

Kuten joku jo aiemmin mainitsikin, kaikki on kiinni asenteesta. Suosittelen!

Vierailija
11/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

talossa eikä ole hissiä. Poika on onneksi kävellyt portaat ylös vuoden iästä ja alas puolitoistavuotiaasta, mutta muutenkin on mennyt ihan hyvin. Pieni kuntoilu tekee ihan hyvää emmekä harkitse muuttoa vaikka kakkonen on tuloillaan...

Vierailija
12/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen vuosi menee varmasti kuntoilun piikkiin, mutta vuoden päästä muksu kyllä kävelee jo itse ne rappuset. Kaupasta ei voi tuoda kuin yhden kassin ruokaa kerrallaan, kun pitää kantaa sekä lapsi että ostokset. Huolellisuus kasvaa, kun on muistettava kaikki tärkeät tavarat mukaan ekalla kerralla, ihna pieniä unohduksia ei viitsi lähteä hakemaan. =)

Neuvoisin siis, että jos etsitte asuntoa pitempään asumiseen, tuo on varmasti ihan hyvä vaihtoehto, mutta jos vuotta pitempään ette meinaa asua, niin sitten ei kannata.

Vierailija
13/13 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietipä sitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi