Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö tekoälyä arkesi pyörittämiseen? Kysyt eteen tulevia asioita?

Vierailija
03.03.2025 |

Näin helpotat elämääsi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arkeni pyörittämiseen (tekoäly ei tule meille siivoamaan, laittamaan ruokaa tms.). Mutta kyllä mä googlaamalla etsin tietoa ja eräänlaista tekoälyltä kysymistähän sekin on. Siinä vain täytyy käyttää myös omia aivoja, mikä ei ole huono asia. 

Vierailija
22/29 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän töissä ja vapaalla ratkomaan erilaisia ongelmia 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä arjessani.

Töissä siihen kyllä kannustetaan, mutten sielläkään sitä käytä kovin paljon.

Käytän omaa älyäni, kun se vielä toimii.

Vierailija
24/29 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut sen tuovan yhtään mitään lisäarvoa omiin töihin. Olen kysynyt siltä erilaisia kysymyksiä, mutta vastaukset on niin yleisluontoisia ja liian monesti virheellisiä niin enemmän vie vain työaikaa yrittää korjata sen tekemiä virheitä. Itse tekemällä tulee parempi ja nopeammin.

Se taas johtuu siitä, että et osaa käyttää sitä. 

Minulla menee enemmän aikaa oikean kysymyksen muotoiluun kuin asian tekemiseen itse. Tekoäly antaa yleensä vain yhden vastauksen ja se voi olla ongelmassani täysin väärä, jos käytän vääriä termejä tai jätän kertomatta, että kyse ei ole asiasta X. Väärä termi voi olla 'alapuoli' jos tekoäly tunnistaa ongelmassa termin 'pohja".

Lisäksi tekoälyn tiivistelmät jättävät liian usein olennaisimmat asiat pois tai muuttavat suhteita (minulla tekstissä on korkeintaan 1500, tekoäly korjaa sen enintään 1500).

Vierailija
25/29 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut vielä koskaan tarvetta sellaselle ja epäilen vähän tuleeko ikinä.

Vierailija
26/29 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koska tekoälyn hallusinaatio-ongelmaa ei ole saatu poistettua. Pitää olla asiasta perillä mitä tekoälyltä kysyy koska se valehtelee paljon. Jos kysyt jotain hyvää ruokapaikkaa kaupungista niin voi ehdottaa sellaista mikä on suljettu 3v sitten. Tekoäly arvailee mitä haluaisit tietää.

Viime viikolle copilot kiven kovaan väitti 96 kohdan laulukossa olevan 82 arvoa. Siitäkin huolimatta, että kun pyysi tulostamaan datan, siinä oli kaikki 96 arvoa listattu.

Vierailija
27/29 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi työssäni ei edes voi käyttää tekoälyä. Arjessanikaan en tarvitse sitä yhtään mihinkään. 

Vierailija
28/29 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut sen tuovan yhtään mitään lisäarvoa omiin töihin. Olen kysynyt siltä erilaisia kysymyksiä, mutta vastaukset on niin yleisluontoisia ja liian monesti virheellisiä niin enemmän vie vain työaikaa yrittää korjata sen tekemiä virheitä. Itse tekemällä tulee parempi ja nopeammin.

Samoin. Joskus olen tarvinnut neuvoa ja tietoja itselle vieraista aiheista. No vastaukset ovat olleet samoja joita olen jo nähnyt aiemmin tietoa etsiessäni. Ei ole olemassa mitään oikeaa tekoälyä vaan tietoa jota tietokantoihin on ihminen syöttänyt.  Jopa yli 400 miljoonaa ihmistä valvoo, tarkistaa ja arvostelee ns. tekoälyn antamia vastauksia ja tietoja.

Vierailija
29/29 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly ei ole mikään yksittäinen sovellus, kuten vaikka suuriin kielimalleihin pohjautuva ChatGPT, vaan me kaikki törmäämme siihen ihan tavallisessa arjessa. Esimerkiksi navigaatiopalvelut ovat jo vuosia hyödyntäneet tekoälyä, samoin Spotifyn, Netflixin ja vastaavien suosittelujärjestelmät perustuvat tekoälyyn. Tekoälyä käytetään teollisuudessa, kodeista löytyy verkkoon kytkettyjä, tekoälyä käyttäviä jääkaappeja, imureita ja muita, kun toimimme netissä, meistä tehdään dataprofiileja tekoälyn avulla, jotta meille voidaan paremmin suunnata houkuttelevia sisältöjä, tuotteita ja palveluita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi